midi keyboard rm1x

-crazone

Ingeburgerd
Lid sinds
24 november 2005
Berichten
32
Locatie
utreg
Jo peeps and bleeps,

Ik heb een midikeyboardje aangeschaft en wil hem aansluiten op een Rm1x, als ik dat doe via de midi in van de Rm1x gaat alles prima. Dus hij doet het het in ieder geval. Nu heb ik een midi interface (een midisport 2x2 van M-audio) en die gebruikt ook de midi in van de Rm1x als ik via de pc mijn songs bouw. Op die midi interface zit ook een midi in dus ik dacht, hey daar kan ik dus mijn midikeyboardje op aansluiten en dan komt het helemaal goed. Helaas werkte dat, zoals gewoonlijk, weer eens niet zoals ik wil. Mijn vraag is nu dus hoe ik een externe midi keyboardje kan gebruiken voor de Rm1x samen met de midi-interface? hopelijk weet één van jullie hoe..alvast bedankt voor de hulp, :halleluja

Greets,

-crazone
 
Welke sequence software gebruik je? Vaak moet je bv eerst de track (met het juiste midi-kanaal) die je naar je RM1x stuurt selecteren voordat je 'm met je midi-keys kunt bespelen
 
voornamelijk ableton live...maar kan het ook weer eens met logic gaan proberen..maar goed..je zegt dus eigenlijk dat ik via sequence software de ingang op de midi interface moet instellen?
 
euhmm roel..de rm1x wordt aangestuurd via de midi out van de midi interface? ik snap dus niet zo goed wat je bedoelt
 
oei ik dacht dat je met én je midikeyboardje én je rm1x je pc wilde besturen.

als je je rm1x wil besturen van én je midikeyboardje én je pc dan moet je het anders aanpakken.

dan doe je
midikeyboardje uit > 2x2 in A
2x2 uit A > rm1x in

en regel je met je software dat het midisignaal van 2x2 midi in A verstuurd wordt naar 2x2 midi uit A. mocht je nog andere midigegevens op een track hebben staan dan verstuurt ie dat ook naar uit A. kortom bestuur je met midikeyboard + pc je rm1x.

staat je pc uit, dan duw je het knopje op je 2x2 midi interface uit, zodat ie 'thru' doet. dan gaat het signaal rechtstreeks van midikeyboard naar rm1x.

leg anders even uit wat je wilt :)
 
TNX Roel!:halleluja

Ik heb mijn antwoord op mijn vraag nu, het midikeyboardje moet dus inderdaad via de midi in van de midi-interface en de out van de interface op de in van de Rm1x, nu moet ik alleen nog ff checken hoe ik dat midi-signaal via mijn software kan aansturen...dat wordt de volgende stap..ik gebruik ableton of logic..mocht iemand hier ook het antwoord op weten, alvast bedankt!

cheers,

-crazone
 
Back
Top