Best wel lastige vraag...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Opmerkelijk is dat, op een enkeling na, de meesten mensen in mijn omgeving, die voor 1965 geboren zijn, op het Internet opereren onder hun eigen naam. Wat me ook opvalt is dat deze mensen niet chatten en MSN'en.

1966-geborenen hebben de gewoonte om slechts 1 letter te veranderen voor hun nickname.
Herman-->Hermax
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Opmerkelijk is dat, op een enkeling na, de meesten mensen in mijn omgeving, die voor 1965 geboren zijn, op het Internet opereren onder hun eigen naam.

Ach, die mensen zijn er gewoon nog niet achter dat een klein beetje privacy op internet lang niet zo slecht is.
Opvallend dat de mensen die je noemt ook vaak braaf hun paswoord intypen in ieder windowtje dat op hun scherm verschijnt. (En hun pincode op de achterkant van hun pasje schrijven :P).

Ik durf de stelling aan dat het tegenwoordig vrij naief is om met naam en toenaam je hele hebben en houwen te grabbel te gooien. Kortom, de mensen die jij noemt, ach die komen er vanzelf nog wel eens achter...
(maar dan wel pas als het kalf verdronken is).

Wat me ook opvalt is dat deze mensen niet chatten en MSN'en.

Nee, en ze hebben ook geen Ipod en Nikes en ze zijn vaak aan te treffen helemaal vooraan de file, of in de supermarkt waar ze perse gepast willen betalen bij de kassa, of hangen een beetje op hun rollator, het liefst met verhalen over "de jeugd van tegenwoordig". Wat was je punt ook al weer, Wout? :D

Hetzelfde is de kwestie van de avatar. Hieraan kan je snel een poster herkennen. Je kiest iets dat op jezelf kan slaan - al hoop ik dat fjoesz wel beter auto rijdt - zodat de anderen je snel herkennen. Wat gebeurt er? Om de maand veranderen sommigen het beeld. Werkt lastig. Weg met die rookgordijnen! Wout

Ach ach Wout, waar maak je je druk om. Nu zijn het weer avatars... volgens mij heb je het over een menselijk trekje van alle tijden. Hoe denk je anders dat familiewapens zijn ontstaan? ;)
 
Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Maakt iedereeen zich hier schuldig aan dan?
Natuurlijk niet, maar dat is het punt niet.
Wat ik er mee wilde aangeven is dat ook het lezen van de post snel moet kunnen.
idd het gebruiken v afk. z.a ff maakt het niet leesbaarder, dus werkt dat mijns inziens vertragend in plaats van versnellend. Wat was de gemiddelde tijd ook al weer die verstrijkt voordat een televisiekijker weg'zapt'? Vijftien seconden, geloof ik...

Snelheid als voordeel zien is één van de handicaps van deze tijd.

Wout
(nog een paar jaar en hij gaat helemaal de AOW in)
 
Origineel geplaatst door hermax
1966-geborenen hebben de gewoonte om slechts 1 letter te veranderen voor hun nickname.
Herman-->Hermax
Dat was me ook al opgevallen, alleen het gebruik van de voornaam.
Zou HANZ misschien Hans heten?

Wout
 
Origineel geplaatst door Hanz
Opvallend dat de mensen die je noemt ook ...
Je hebt ze ook wel eens ontmoet, maar die dingen die jij schrijft doen ze niet, of hebben ze dat jou verteld? :)
Ach ach Wout, waar maak je je druk om. Nu zijn het weer avatars... volgens mij heb je het over een menselijk trekje van alle tijden. Hoe denk je anders dat familiewapens zijn ontstaan? ;)
Maar die familiewapens gingen en gaan eeuwen mee! Die werden niet zo snel veranderd.
Niet de avatar, maar het veranderen er van stelde ik hier.

Wout
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
[...] Maar wat is er mis met je eigen naam?
Omdat iedereen een nickname gebruikt wil nog niet zeggen dat het goed is...
Ik gebruik toch liever de term 'schuilnaam', want een 'bijnaam' verzin je nooit zelf, maar wordt aan jou, door anderen, gegeven. Mensen die zelf hun bijnaam verzinnen willen iets anders uitstralen dan dat ze zijn, bijvoorbeeld 'Jan-de-droom-der-vrouwen' of zoiets. Ook een pseudoniem wordt alleen gebruikt indien iemand iets doet wat hij of zij normaal gesproken niet doet en zodoende verwarring kan worden voorkomen. Opmerkelijk is dat, op een enkeling na, de meesten mensen in mijn omgeving, die voor 1965 geboren zijn, op het Internet opereren onder hun eigen naam. Wat me ook opvalt is dat deze mensen niet chatten en MSN'en.

Hetzelfde is de kwestie van de avatar. Hieraan kan je snel een poster herkennen. Je kiest iets dat op jezelf kan slaan - al hoop ik dat fjoesz wel beter auto rijdt - zodat de anderen je snel herkennen. Wat gebeurt er? Om de maand veranderen sommigen het beeld. Werkt lastig. Weg met die rookgordijnen!

Wout

Dit heeft toch alles met identiteit te maken en de (vrije) keuze daarin!? Als je een stoere nicknaam wilt gebruiken, moet je dat toch zeker zelf weten? Misschien wil je dat bepaalde eigenschappen terug te vinden zijn in je (nick)naam, misschien vind je het gewoon leuk of ben je graag anoniem. Veel artiesten doen toch niet anders, of denk je dat Sun Ra echt zo heet?
Of ik je nou Wout noem of Harrie, wat maakt mij het uit. Het gaat mij erom wat je te melden hebt!

Prettig weekend!


Darkmaster B, the Mothafockin' funkaddict
 
Origineel geplaatst door Bartology
Dit heeft toch alles met identiteit te maken en de (vrije) keuze daarin!?
Deze vind ik echt geweldig!
Vrije keuze van identiteit?
Waar haal je die onzin vandaan?
Juist je identiteit is onveranderbaar en volledig vastgelegd, vraag een willekeurige politieagent er maar naar.
Identiteit is volledig ondeelbaar, onveranderbaar - hooguit bij speciale wet, maar dat is zeer moeilijk en bijna onbetaalbaar - en volkomen persoonsgebonden.
Slechts schizofrenen hebben een keuze :D

Wout
 
Beetje googlen op 'Wout Blommers' gaf een flink aantal hits..

Oa deze :

http://members.lycos.nl/gabriellestruijk/hobbies1.html

Waar te zien is Wout, dat je een emailadres hebt met een nickname.. ;)

Beetje nikken is niet zo verkeerd, ik heb iemand zijn woonadres wel eens weten te achterhalen aan de hand van zijn email adres, ik kon daar namelijk een telefoonnummer bij vinden, en door dat telefoonnr wist ik het betreffende woonadres weer te achterhalen. (Dat betrof een stalker btw, die sinds ik hem zijn eigen adres heb toegemailed ineens niet meer stalked..:D )
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Respect hebben voor anderen wil nog niet zeggen dat je alles moet accepteren?
Ik weet dat ik als leraar basisonderwijs mede verantwoordelijk ben voor de huidige, al eerder geschetste, 'ik-generatie'. Alles wat de leerlingen doen wordt bejubeld. Kinderen zijn bij voorbaat al een kanjer, een kampioen, ook al presteren ze onder de maat. Vroeger werd er hoogstens een tweede bekertje voor de tweede plaats weggegeven, maar tegenwoordig staat het vaantje van deelname aan het tournooi al in de prijzenkast.

Tja...
Per slot ben ik al twee dagen in de week gepensioneerd :)


Ik roep niemand ter verantwoording, hoor.
Maar wat is er mis met je eigen naam?
Omdat iedereen een nickname gebruikt wil nog niet zeggen dat het goed is...
Ik gebruik toch liever de term 'schuilnaam', want een 'bijnaam' verzin je nooit zelf, maar wordt aan jou, door anderen, gegeven. Mensen die zelf hun bijnaam verzinnen willen iets anders uitstralen dan dat ze zijn, bijvoorbeeld 'Jan-de-droom-der-vrouwen' of zoiets. Ook een pseudoniem wordt alleen gebruikt indien iemand iets doet wat hij of zij normaal gesproken niet doet en zodoende verwarring kan worden voorkomen. Opmerkelijk is dat, op een enkeling na, de meesten mensen in mijn omgeving, die voor 1965 geboren zijn, op het Internet opereren onder hun eigen naam. Wat me ook opvalt is dat deze mensen niet chatten en MSN'en.

Hetzelfde is de kwestie van de avatar. Hieraan kan je snel een poster herkennen. Je kiest iets dat op jezelf kan slaan - al hoop ik dat fjoesz wel beter auto rijdt - zodat de anderen je snel herkennen. Wat gebeurt er? Om de maand veranderen sommigen het beeld. Werkt lastig. Weg met die rookgordijnen!

Wout

Wout, wil je nou graag dat we zeggen: "Wout, je bent een ouwe *vul hier uw geslachtsdeel in*"? Je geeft constant een scheiding aan tussen "jouw" generatie en de "jongere" generatie (hoe oud ben je eigenlijk? ik weet niet of ik bij "jouw" clubje hoor of bij de "jongeren";)). Wat wil je zeggen? Dat het vooral de jonge, "onbezonnen" mensen zijn die hier uit hun vel kunnen springen? Dat "den ouderen mensch" beter nadenkt over dingen? Dat gevoel bekruipt me wel, en het bevalt me absoluut niet.

Omdat iedereen een nickname gebruikt wil nog niet zeggen dat het goed is...

Omdat jij liever geen nickname gebruikt wil het nog niet zeggen dat het fout is er wel één te hebben. Ook dat is verdraagzaamheid.
Ik vind het prima dat jij voor je mening staat, maar je bent er tegelijkertijd ook wel erg onverzettelijk in. Af en toe is het ook goed om eens toe te geven, en een beetje te relativeren. Oók als je leraar bent. :P
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Deze vind ik echt geweldig!
Vrije keuze van identiteit?
Waar haal je die onzin vandaan?
Juist je identiteit is onveranderbaar en volledig vastgelegd, vraag een willekeurige politieagent er maar naar.
Identiteit is volledig ondeelbaar, onveranderbaar - hooguit bij speciale wet, maar dat is zeer moeilijk en bijna onbetaalbaar - en volkomen persoonsgebonden.
Slechts schizofrenen hebben een keuze :D

Wout

Ik denk dat je zelf wel snapt wat Bartology bedoelt. Waarom wordt het nu weer een taalkundige discussie?
 
Origineel geplaatst door demian
Waar te zien is Wout, dat je een emailadres hebt met een nickname.. ;)
Wat als oorzaak had dat mijn geliefde neef Wiebe al eerder bij die provider was aangemeld, want hij werkte daar en het woord voor de @ toen maar tien karakters groot mocht zijn. 'wblommers' was al bezet, dus nam ik een bijnaam, die me trouwens door m'n oude vrienden is gegeven...

Wout
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Wat als oorzaak had dat mijn geliefde neef Wiebe al eerder bij die provider was aangemeld, want hij werkte daar en het woord voor de @ toen maar tien karakters groot mocht zijn. 'wblommers' was al bezet, dus nam ik een bijnaam, die me trouwens door m'n oude vrienden is gegeven...

Wout

Ik vind het iig een mooie naam.. Voortaan noem ik je Mr. Blommoo! 8)

Je zou natuurlijk www.woutblommers.nl kunnen registeren en dan woutblommers@woutblommers.nl als email kunnen nemen.. :D
 
...een geslachtsoperatie. Noemen we haar Koning In.
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Deze vind ik echt geweldig!
Vrije keuze van identiteit?
Waar haal je die onzin vandaan?
Juist je identiteit is onveranderbaar en volledig vastgelegd, vraag een willekeurige politieagent er maar naar.
Identiteit is volledig ondeelbaar, onveranderbaar - hooguit bij speciale wet, maar dat is zeer moeilijk en bijna onbetaalbaar - en volkomen persoonsgebonden.
Slechts schizofrenen hebben een keuze :D

Wout


En dus daarom omdat je een sofi nummer hebt van de regering moet je altijd de naam gebruiken die ouders mooi vinden.
wat een kut concept zeg..... das wel erg cultureel bepaald. Indianen kiezen hun eigen naam. Aboriginals kiezen hun eigen naam en wijzigen die zelfs naarmate hun persoonlijk heid versterkt. dat spreekt mij meer aan dan jou argument. het keurslijf zit al genoeg om je heen gedrapeerd.

En trouwen schizofrenen hebben ook maar 1 indentiteit het is alleen dat hun werkelijkheid verstoord is door dat stoffen in hun hersens niet gefilterd worden. Dezelfde gedachten gaan om in jou hoofd alleen zijn jouw receptoren niet gevuld met een bepaald stof..... heeft niets te maken met multiple persoonlijkheid stoornis. dat is trouwens een verdedigings mechanisme die misbruikte mensen gebruiken om hun leed te verzachten...een veelvoorkomend misverstand trouwens...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top