Best wel lastige vraag...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik zou juist voorzichtig zijn met je identiteit op internet. Straks zoeken bedrijven waar je gesolliciteerd hebt je naam op google en komen de meest vreemde verhalen of baantjes van jezelf naar voren. Of wat je in het verleden hebt gedaan of gezegd wat je liever toch niet wilde vertellen aan ze maar wat toevallig op internet staat. Dit is nog maar 1 voorbeeld...

Ik denk dat het vaker gebeurt dat ze dingen vinden waarvan ze denken dat ze bij jou horen. Nadat ik mijn nieuwe baan had gevonden kreeg ik verschillende keren de vraag of ik bij hun volleybalteam wou komen..................... ik speel helemaal geen volleybal! Blijkt dus dat ze mijn naam verkeert hadden ingetypt (Nederlands is een vreemde taal voor Ieren) en was er dus iemand anders tevoorschijn gekomen die dus heel goed kon volleyballen.
 
Origineel geplaatst door Chinetti
Overigens, ijverige moderators hebben het topic weer verwijderd (in plaats van 'opgeschoond', wat meestal zou gebeuren, maar nu bizar genoeg niet), dus hier is 't filmpje nog een keer:

http://www.youtube.com/watch?v=3oJZgZqG8CM

Mooi gezegd Volt, 'verlengstuk van z'n ziel'.

Lekker vaag :P

Dat filmpje eronder van Sun Ra is weer heel anders.
 
18:49:45 [mc_kwok] kwok is wel een veel mooiere naam dan die ik heb
18:52:38 [mc_kwok] het zegt wel weer genoeg over mij ja
18:52:45 [mc_kwok] en dan die avatar. een eend mind you
18:54:27 [mc_kwok] ik ben koning leopold en jullie zijn mijn soldaten. pang pang
18:56:03 [mc_kwok] * mc_kwok gaat naar koninginnepop

:D
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Wat ik uit verschillende antwoorden kan opmaken is dat er een virtuele realiteit schijnt te bestaan, die vrijer is dan de werkelijkheid. Het lijkt er op dat gebruikers zich een andere houding aanmeten dan men in de realiteit gewoon is.

Dat is wel zo, maar dat gebeurde 'vroeger' ook met geschreven brieven. Je durft sneller een andere houding aan te nemen dan wanneer iemand voor je staat. Schrijven is gewoonweg makkelijker dan praten in bv. vervelende situaties. maar dit lijkt me ook een open deur.

[edit]..en dit was al gezegd.:stupid
 
Re: Re: Best wel lastige vraag...

Re: Re: Best wel lastige vraag...

Origineel geplaatst door Eclectus
Anonimiteit brengt het beest in de mens naar boven.

Dat heeft iemand eerder en beter verwoord :D.

20040319h7lk.jpg


Dat deel van ons dat zich herinnert dat we moeten vechten om te overleven.
Ik denk eerder het deel dat denkt "goh, hier kan ik eens voor de verandering mee wegkomen, en een nieuwe identiteit is net zo makkelijk als een nieuwe jas".

Ik vond dat stukje van Sun Ra overigens verdacht veel naar circuitbenden klinken. Wat verdomd knap is op een apparaat dat niet gebend is :).

(nu weet ik overigens waarom ik vrijwel nooit in Algemene Discussie kom ;) ).
 
Re: Re: Re: Best wel lastige vraag...

Re: Re: Re: Best wel lastige vraag...

Origineel geplaatst door Yoozer
Dat heeft iemand eerder en beter verwoord :D.
Dat van dat publiek was nog niet bij me binnengekomen.
Doet nu een beetje aan de patser-thread denken.
(nu weet ik overigens waarom ik vrijwel nooit in Algemene Discussie kom ;) ).
[internet nickname]Lazer dan op, man[/internet nickname]
[mezelluf]Jammer, moet je vaker doen[/mezelluf]
;)
Hoe gaat met Harmony Central?

Wout
 
Origineel geplaatst door cream
Dat is wel zo, maar dat gebeurde 'vroeger' ook met geschreven brieven. Je durft sneller een andere houding aan te nemen dan wanneer iemand voor je staat. ...
Dat geldt alleen voor anonieme brieven, anders word je toch eens met de inhoud geconfronteerd.

Wout
 
Het is natuurlijk ook lekker als je vanuit je eigen veilige cq eigen omgeving anoniem kunt wezen, met alleen een schemrpje voor je neus waar de wereld er toch een heel stuk anders uit ziet.
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Dat geldt alleen voor anonieme brieven, anders word je toch eens met de inhoud geconfronteerd.

Wout

niet

een directe confrontatie weegt zwaarder dan een indirecte

xxx

lentebloesem

aka gekke lowietje
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Deze vind ik echt geweldig!
Vrije keuze van identiteit?
Waar haal je die onzin vandaan?
Juist je identiteit is onveranderbaar en volledig vastgelegd, vraag een willekeurige politieagent er maar naar.
Identiteit is volledig ondeelbaar, onveranderbaar - hooguit bij speciale wet, maar dat is zeer moeilijk en bijna onbetaalbaar - en volkomen persoonsgebonden.
Slechts schizofrenen hebben een keuze :D

Wout

Ik heb er nu ook wel genoeg van.
.... dat belerende toontje. :r

Wat ik wilde zeggen (misschien was het niet helemaal duidelijk, sorry dan) is dat je vrij bent in het kiezen van je (zichtbare) identiteit op het internet. Je laat zoveel zien als je zelf wilt.

...Noemt zich leraar.
 
Ach het is Internet en daar is de wereld nu eenmaal uitvergroot. Ik ben ook meer van de open communicatie en hecht veel waarde aan fatsoenlijke omgangsnormen. Het is hier op SF nietgepast om je te verschuil in onvatbare anonimiteit, om rede van luiheid (niet te veel willen typen) heb ik gekozen om mijn nickname niet te lang te maken. Het is de bedoeling om hier langdurig een prettig te vertoeven en van tijd tot tijd de zaken wat te relativeren.
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Dat is volledig waar, maar ik gebruikte schizofrenen als grap, omdat de meeste mensen toch meteen aan de meervoudige persoonlijkheid denken.



Wout

Tuurlijk, want daar heb jij ook al verstand van.
 
Origineel geplaatst door Bartology
Tuurlijk, want daar heb jij ook al verstand van.
Verstand zal ik niet zeggen.
Wel veel ervaring uit mijn periode speciaal onderwijs.
Ook met autisten, adhd'ers, slachtoffers van mishandeling en misbruik... Noem het maar op.
Niet bepaald de leukste periode in mijn loopbaan geweest...
Maar wel veel meegemaakt.
Soms voel ik de woede en het verdriet nog...
De tijd bij het mytyl en tytyl onderwijs was wel erg leuk :)

Wout
 
Laatst gewijzigd:
....maar daar ging deze thread toch helemaal niet over????
 
Origineel geplaatst door B.S.E.
....maar daar ging deze thread toch helemaal niet over????
Tja, het bij de les blijven :)

Zelf denk ik dat men bij 'Algemene Discussie [overig]' wel wat vrijheden betreffende het onderwerp mag veroorloven.

En daarbij komt dat er 'best wel' meer 'lastige vragen...' zijn :)

Wout
 
das wel lekker dan die vrijheid

zou je voor t overzicht van deze draad dan kunnen beginnen met alle onderwerpen die met een A beginnen?

tik je al je boeken over.. ben je even lekker bezig tot 2024 :)
 
Origineel geplaatst door fjoesz
zou je voor t overzicht van deze draad dan kunnen beginnen met alle onderwerpen die met een A beginnen?
Dat is toch eenvoudig?
Volgens mij tot nu toe alleen het woord 'anoniem' of 'anonimiteit'.
Ik zou nog 'avatar' kunnen toevoegen, maar dat viel toch wel een beetje onder die anonimiteit.

Meer overzicht is er tot nu toe niet mogelijk, of behoor jij tot die groep mensen die zich bekocht voelt als de telefoonabonnees van 2016 nog niet in de huidige uitgave staan, ook al claimt KPN zo up-to-date mogelijk te zijn :)

Wout
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top