JP8000 continu midi signaal ? Iemand hier ervaring mee ?

Grappig dat mensen met allemaal suggesties komen die ik bovenin in de 3e post al genoemd heb. Geeft weer aan hoe goed dit forum gelezen wordt :D
 
Origineel geplaatst door organix
Hmmm.... anders moet je even een MIDI-monitor installeren op je computer, zoals MIDI OX http://www.midiox.com/.

Dan kun je precies kijken wat er binnenkomt.:)
Dat kan je ook in logic zien, en is dus controller rubish voorzover ik kan zien, het zit me niet direct in de weg maar als iemand het opgelost heeft hoor ik het graag! :)
 
Grappig dat mensen met allemaal suggesties komen die ik bovenin in de 3e post al genoemd heb. Geeft weer aan hoe goed dit forum gelezen wordt

Ja... je hebt wel gelijk ja 8)
 
Nog even ter verduidelijking: het is niet dat active sensing, dat zie ik ook wel eens, maar daar maak ik me niet zo druk over :)

Tis echt controllerdata met rare waarden en niet regelmatig, en dat sneller dan jij met je vingers kan spelen ;)

Zal het wel eens opnemen als t weer zover is....
 
Origineel geplaatst door etaoin
Grappig dat mensen met allemaal suggesties komen die ik bovenin in de 3e post al genoemd heb. Geeft weer aan hoe goed dit forum gelezen wordt :D

hehehe,
daar heb je gelijk in. Ach lezen we niet allemaal selectief hier ;)
 
active sensing doet die van mij idd ook gewoon aan en heb ook meerdere synths die dat doen maar random controller data is idd wel heel vreemd
 
Origineel geplaatst door ReMote
wat het is weet ik ook niet maar met menu's vergelijken kun je dingen uitsluiten..
Zit op zich wat in, al kan ik me geen optie voorstellen die zulke rommel uitzend, zonder dat ik er opdracht toe geef. Maar wil het best doen :)

Wat wil je weten?
 
dit is mijn midi prm menu
 

Attachments

  • midi-prm.jpg
    midi-prm.jpg
    113,2 KB · Bekeken: 48
Zo! je hebt er veel werk van gemaakt!

Heb een paar dingen die bij jou op on staan bij mij op off staan, maar dat zijn niet de dingen waar het om gaat denk ik.

Ik heb ook ooit nieuw OS erin geladen en factory resets gedaan.

Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met bepaalde instellingen in patches, omdat het bij sommige patches meer gebeurd dan bij andere.
Het lijkt mij iig een software bug en geen instelling.

Misschein moet ik de insectenspray nog eens proberen :D
 
Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Zo! je hebt er veel werk van gemaakt!

Heb een paar dingen die bij jou op on staan bij mij op off staan, maar dat zijn niet de dingen waar het om gaat denk ik.

Ik heb ook ooit nieuw OS erin geladen en factory resets gedaan.

Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met bepaalde instellingen in patches, omdat het bij sommige patches meer gebeurd dan bij andere.
Het lijkt mij iig een software bug en geen instelling.

Misschein moet ik de insectenspray nog eens proberen :D


ik vond het ook al raar dat ik er een insectenspray bij kreeg toen ik em kocht :D
 
toch lastig vooral als je em niet meer alleen als masterkeyboard wilt gebruiken ;)

wil ook wel eens zo'n patch proberen misschien dat ie het dan bij mij ook doet.
 
ik heb ook hetzelfdeprobleem.
 
ik heb het ook die jp8000 is wat dat betreft echt een hell ik had hem net en hij bleef de noten maar terug sturen naar ableton met z,n midi out

maar je moet de globale midi uitzetten en per program/user preset midi instellen dan heb je dit hele gezijk niet en kan je hem rustig aansturen en knoppen opnemen zonder dat hij midi blijft uitzenden

dus dat wordt alle presets nagaan en de midi kanalen er van instellen :)


als er een betere optie is hoor ik die graag
 
Back
Top