Admiral Quality: Poly-Ana

Ik vind deze VST echt heel erg goed en analoog klinken en het verbaast me eerlijk gezegd ook dat ik er zo weinig over hoor op dit forum. De interface vind ik persoonlijk erg mooi maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het onoverzichtelijk vinden. Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk het geluid. Het CPU gebruik is wat hoger dan bij andere VST's maar dan heb je ook wat...

Als er weer eens een nieuwe Arturia emulatie uit is levert dat tientallen reacties op van mensen dat het niet goed klinkt en dat men eens met iets nieuws moet komen, en als er dan wel zo'n VST is zijn die mensen in geen velden of wegen te bekennen :confused:

In ieder geval lijkt Poly-Ana me dus een hele goede stap in de richting van 'echte' analoge emulatie.
 
Origineel geplaatst door Frank H

Als er weer eens een nieuwe Arturia emulatie uit is levert dat tientallen reacties op van mensen dat het niet goed klinkt en dat men eens met iets nieuws moet komen, en als er dan wel zo'n VST is zijn die mensen in geen velden of wegen te bekennen :confused:

In ieder geval lijkt Poly-Ana me dus een hele goede stap in de richting van 'echte' analoge emulatie.
Heb een Mac dus is lastig testen dan :)
Wel jammer, want ben altijd wel nieuwsgierig naar dit soort dingen!
 
bediening is echt wel fijner qua interface dan die arturia's mini knopjes voor kabouters

overigens als je niet van die grote mod-knoppen houdt kun je er ook dropdownlijstjes van maken
29djrs7.jpg
 
Laatst gewijzigd:
hij klinkt prima, maar oogt als een draak

mn cpu's echter zijn minder blij met het nieuwe speelgoed...

dat houtmotiefje aande zijkant, het lijkt wel alsof je met een huis-aan-huisfolder aan het spelen bent...
 
heerlijke sound en naast de TimewArp de enige softsynth die zeer dicht bij de echte analoge sound komt.

raar dat er niet meer over te lezen is op dit forum idd.
ik heb er even specifiek naar moeten zoeken.

hij vreet wel een beetje aan mijn cpu en als ik er meer dan 3 instances van wil gebruiken moet ik tracks beginnen freezen, maar voor dat onovertroffen geluid heb ik het er graag voor over.

als sounddesigner ben ik :verkoght:

de opkomende release heeft zelfs FM functionaliteit maar dat noemen ze dan phase mod

trouwens die mod source knoppen storen mij niet zo...
voor mij duidelijker dan een jungle van patchkabels :P
 
3x fine-tune is overbodig... Osc-1 heeft er so wie so geen nodig en de andere Oscs zou je ook met 1 finetune kunnen
regelen waarbij Osc-2 naar beneden gaat en Osc-3 naar boven en dan eventueel met een schakelaar waarbij je bijv.
Osc 2 qua finetune kan uitzetten zodat ie gelijk gestemd blijft met Osc-1...
verder is semitone alleen van toepassing op Osc-2 en 3...

volume regeling tussen de Oscs onderling had ook met een 3-way stick gekunt (in een driehoekig veld dus)
en wat de toegevoegde waarde is van de velocity levels boven de envelope is mij ook niet geheel duidelijk...

de kunst bij een (soft)synth is om met zo min mogelijk parameters het meeste qua mogelijkheden er uit te halen.

die poespas bij deze ge(i)le synth hoeft voor mij ook niet, te veel eye-candy en het zou veel compacter kunnen.
softsynths zouden zoveel meer overzichtelijk kunnen zijn met een grafische voorstellingen van de envelopes die
elkaar bijv. overlappen zodat je kan zien hoe het filter en volume en/of pitch zich tegenover elkaar verhoud in de tijd...
maar nee hoor, altijd weer een ouderwetse knoppenbak wat de midiklok slaat...
 
Laatst gewijzigd:
6 trak ik ben het volledig eens met je opmerkingen.
mogelijk is het toestel gebaseerd op een modular synth die drie keer dezelfde osc module heeft.
je hebt idd onderaan een master tune knob dus de finetune op osc 1 is overbodig, zelfs wanneer je de synth wil detunen t.o.v de rest van je track.

over die knoppenbak ;) ze willen een beetje de vintage gear look bereiken om te kunnen matchen met de sound.
je kunt inderdaad ook een interface als Massive of Zebra gebruiken met envelope grafiekjes, maar ik vind dit prima omdat ik vroeger nooit met dit soort spul heb kunnen spelen.

ik vind trouwens de benadering van de oscilator technologie wel interessant voor een soft synth.
een virtueel circuit bouwen om zo brute force de signal processing van een echte analog synth te emuleren.

anyhow... leuk speelgoed voor vele uurtjes sonisch plezier
 
anyhow... leuk speelgoed voor vele uurtjes sonisch plezier
tuulk, dat zal ongetwijfeld... maar nu moet je wel veel meer knoppen draaien omdat er te veel overbodig spul op zit :)

en wat de toegevoegde waarde is van de velocity levels boven de envelope is mij ook niet geheel duidelijk...
uiteraard is het de bedoeling dat de envelope random word naarmate je een toets harder of zachter indrukt...
maar, dat had ook met 1 depth slider gekunt voor alle time segments, gevoed door 4 random generators... et voila!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top