Hifi boxen rechstreeks op de mixer?

OJS

..............
Lid sinds
1 januari 2003
Berichten
2.957
Locatie
Drenthe
Ik heb zojuist mijn monitoren verkocht en ben zoekende naar nieuwe. In de tussentijd wil ik even gebruik maken van twee oude maar mooie Tannoy speakers (model 637). Ik heb altijd met actieve monitoren gewerkt.

Mijn waarschijnlijk ongelooflijk domme vraag is: Heb ik een versterker nodig tussen mijn Behringer DDX3216 mixer en mijn boxen of kan ik ze met de juiste kabels direct op de mixer aansluiten.

Ik heb uiteraard de zoekfunctie gebruikt maar antwoord op deze specifieke vraag heb ik niet kunnen vinden. Als iemand mij snel uitsluitsel kan geven kan de draad wat mij betreft ook direct weer dicht.

Alvast bedankt......

:o:
 
Ja, je hebt inderdaad een versterker nodig :).
 
Kan ik toe met een simpele hifi versterker of moet ik op zoek naar een studio amplifier? Een Alesis of zo. Het is maar voor tijdelijk namelijk.....
 
Aparte component is wel handig (die nemen minder plaats in ;). Ik heb zelf ook een hele tijd m'n Monitor Ones op een hi-fi versterker gehad, je moet er gewoon voor zorgen dat je geen equalizer of pseudo-surround instellingen aanzet (afhankelijk van merk natuurlijk).
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Aparte component is wel handig (die nemen minder plaats in ;). Ik heb zelf ook een hele tijd m'n Monitor Ones op een hi-fi versterker gehad, je moet er gewoon voor zorgen dat je geen equalizer of pseudo-surround instellingen aanzet (afhankelijk van merk natuurlijk).

Idd. Mijn mixer en monitors zijn ook gewoon aangesloten op een hifi-versterker. Wel eentje met een direct-schakelaar welke er voor zorgt dat de loudness en de toonregeling worden ge-bypass-t, zodat je geen ongewenste kleuring krijgt. Werkt prima en de klank is naar behoren.
 
OK, ik ga op zoek naar een versterker. Ik zag wat Alesis RD-types te koop staan. Mogelijk dat ik liever een mooie hifi-versterker zou willen. Een mooie Marantz of zo......

Suggesties zijn welkom (opnieuw)

Bedankt voor de info!
 
Ik twijfel ook tussen enerzijds mijn huidige Marantz PM7200 en anderzijds een nieuw aan te schaffen dedicated monitorversterker. Wat zijn de pro's en cons? Welke versterker van ongeveer 250 euro zou voldoen om mijn Tannoy Reveal Passive aan te sturen? Bij voorbaat dank voor jullie meedenken.
 
Heb inmiddels een mooie versterker op de kop getikt, een Marantz PM6A. Nu alleen nog de bekabeling op orde brengen. Ik zal de resultaten wel ff posten.

Bedankt voor de reacties allemaal!
 
@ hazzle 80

je kunt kijken naar de behringer A500 reference amp... ik dacht voor 229???? euro

suk6
 
Back
Top