Eerlijke versterker

Jaguar_e

Stamgast
Lid sinds
5 juli 2004
Berichten
234
Ik heb een probleem althans dat denk ik

En ja ik heb al gezocht maar ik heb het antwoord niet echt kunnen vinden.

Situatie is als volgt:

Ik heb 2 speciale zelfbouw monitoren(nautilus vormige klankkast tegen staande golfen loodrecht op de bass unit), aparte baffle voor de tweeter om zo nadelige trillingen te ellimineren(van bijvoorbeeld de bass unit).
Deze zijn door mee staandaard 2x 4mm(dacht ik kan ook maatje kleiner zijn) verbonden met een cyrus one versterker.

Ik heb deze gekocht toen ik nog echt bezig was met hifi spullen. Voor zo ver ik weet is dit zeg maar zo'n redelijk legendarisch beestje in hifi land. Maar is hij ook eerlijk dus gelijke versterking op alle frequenties(valt onder mijn defenitie van eerlijk). Nu weet ik dan mijn monitor boxen niet echt eerlijk te beschouwen zijn. Ik heb het ook nooit kunnen meten de frequentie respons(iemand een idee?). Maar ik ga er van uit de deze versterker minder eerlijk is dan mijn monitoren.

Overigens er zitten visaton units in mijn monitoren. En wel deze

Bass unit
http://www.visaton.com/english/artikel/art_447_1_18.html

High unit
http://www.visaton.com/english/artikel/art_169_1_8.html

Ik zag dat iemand anders deze versterker op een stell tannoys wou aansluiten welke natuurlijk eerlijker zijn dan mijn monitoren.

Dus mijn vraag is nu:
Is deze versterker redelijk eerlijk? Want ik heb geen referentie van een "eerlijkere" versterker

Zo niet, moet ik dan zo'n simple velleman kitje(2x30watt) bouwen? Of ergens een andere versterker halen(ik hoor de ook iets van sony die source direct? had).

Of zou ik gewoon deze speakers vervangen door actiefe monitoren?
Wat ik natuurlijk liever niet, want tenslotte zitten er in deze boxen aardig wat man uren(schatting zo 15 a 20 per box)

Het probleem is dat het finacieele plaatje niet echt gunstig is, En ik niet weet of ik deze versterker kwijt kan raken.
Zo ja voor hoeveel geld dat dan wel is.

Kan iemand mij advies geven

BVD
 
Eeerlijk bestaat eingenlijk niet
waarvoor gebruik je dit setje ? Als je al een tijdje bezig mixen bent ken je de zwakke en sterke unten al van je sysrteem leer daar mee omgaan aangezien jezelf aageeft dat er geen geld is voor zwaardere investeringe

DEnk dat iedereen wel meer en beter will is logisch je bent immers nooit tevreden alleen zie ik te vaak dat dit heel veel plezier vergalt bij heel wat mensen

wanneer is goed goed genoeg ?
 
Dit setje wordt gebruikt bij het afmixen wil in combinatie met 2 cheapass computer speakers.
Zodat het zeker goed klinkt op alle setjes.

Hier een bijlage van mijn laatste afmix project.

Zo is het makkelijker om een beeld te maken van mijn setje

Als jullie willen zeggen hoe het op jullie set klinkt kan ik dat erg waarderen

Het is van mp3 naar wave en weer naar mp3. Ik heb niet erg veel verschil kunnen horen. Kan niet direct mp3tjes editten.
 

Attachments

  • mixdown.mp3
    977,1 KB · Bekeken: 87
Origineel geplaatst door Jaguar_e

Het is van mp3 naar wave en weer naar mp3. Ik heb niet erg veel verschil kunnen horen. Kan niet direct mp3tjes editten.

dat kan niemand :)

zal ze van de week eens downloaden en beluisteren met me krk's
 
Alvast bedankt

Ik bedacht me net als ik nou een eq tussen het signaal hang en dat zo zorvuldig mogelijk meet. Zou ik dan een lineare frequentie respons kunnen maken ?

Dit voor zowel de monitoren als de versterker. OF brengt dit andere problemen met zich mee
 
hai, net even je mix zitten luisteren op mijn scanspeak monitors, en was niet echt kapot van de klankbalans. Er zit teveel mid-hoog in het geluid, goed te horen in de snaredrum.
Je zou idd een eq in de signaalweg kunnen opnemen, maar misschien is het beter toch voor andere monitors te kijken (wanneer je financiën zich daarvoor toelaten). Als voormalig hifi-freak (was toch wel een mierenneukerige en dure hobby, dus maar mee gestopt) kende ik de Cyrus One een beetje. Vond het een tamelijk Engels klinkende versterker: rustig, zonder veel accenten op bepaalde frequentiegebieden. De Cyrus zou je dus als 'eerlijk' kunnen beschouwen. In mijn ogen/ oren natuurlijk, blijft subjectief vergeet dat niet. ;)
De Visaton speaker-units ken ik ook, en zijn denk ik de bottelneck. Vrij fel in de hoogweergave en ik zie dat de woofer te klein is om realistische (want dat wil je met een monitor) laagweergave neer te zetten.
Tweedehands is er nauwelijks nog iets te vangen: de Cyrus krijg je nog €150 voor, áls je hem überhaupt verkocht krijgt, de zelfbouwspeakers krijg je niet verkocht, maar je kunt het altijd proberen :)
Ik zou even doorsparen voor een setje kant en klare actieve monitors, maar er zijn ook genoeg passieve en goede monitors verkrijgbaar (Alesis bijvoorbeeld). Om niet in ouwe threads te verzanden: ik zou gewoon een middagje gaan luisteren in een winkel als Feedback in Rotterdam oid.
Succes, hopelijk kun je wat hiermee.
 
Ik kan er zeker wat mee.


Wat betreft die cyrus, daar was ik al een beetje bang voor.
En ja die speakers was ik niet van plan te verkopen dat lukt toch niet.

Dus een combi van passieve monitoren met die cyrus is aardig, maar beter gewoon actieve monitoren.

Nou ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.
Voor de rest blijf rustig regearen over hoe het op jullie monitoren klinkt.
 
Hou gewoon je Visaton's ernaast, zodat je weet hoe de mix op verschillend klinkende luidsprekers klinkt. Mocht je een afspraak maken om in een goeie winkel te gaan luisteren naar monitors, neem je zelfbouwspeakers dan gewoon mee, zodat je een vergelijkingspunt hebt (referentie). Een winkel die weet waar ie mee bezig is zal dit altijd accepteren. Misschien dat je zelfs je Cyrus mee kan nemen en wat eigen gemixed materiaal, maakt het je alleen maar makkelijker om de voor jou juiste keuze te maken. :koffie:
 
Aan de versterker gaat het alleszins niet liggen.

Ik heb onlangs Vifa nearfield's gebouwd (speakers&co) ,voor een 450€ heb je die al. In die prijsklasse (en ver der boven) kom je commercieel niet echt vergelijkbaar materiaal tegen.
 
kan ik me volledig bij aansluiten, heb zelf ook m'n ScanSpeak monitors ontworpen en gebouwd, scheelt je een factor tien qua winkelprijs.
 
Das positief

Ik zal ook kijken naar zelfbouw.
Ik ben trouwens een set van jbl control 1 speakers tegen gekomen van 159 euro per set.
Weet iemand hier iets meer van ? Tis dat het bij de conrad is anders kon ik even gaan luisteren.
Search geeft niks
 
Zou ik niet doen, niet echt een neutraal, maar eerder een fel en agressief klinkend luidsprekertje. Ga eens luisteren bij Speakerland of Speaker&Co
 
Back
Top