sx in combi met een padtrigger/controller

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Lid sinds
3 november 2004
Berichten
1.158
Nu zit ik te denken, wanneer je een goede control trigger/drumpads ding hebt...

kan ik die dan gewoon in SX laat werken ?

Ik bedoel hiermee :

16 midiknalen, per kanaal doorsturen naar 1 pad en zo per kanaal/pad met VST's interne effcten kunnen
werken ? editten ? event. in combi met wavelab ??

Kan dat ?

Dus in cubase een appart evernomment/project openen voor de loops/ percussie en daar de midikanalen gewoon linken aan de pads van je akai MPD 24 :D of; korg etc... snappie ??

en gewoon bewerken met filers etc... uit bijv. je VST's ??

Wanneer je rythem track hebt opgenomen als 1 of 2 tracks intergreren in je totaal project ...



Totaal vraag;

leent zo'n SX in combi met pluggins en wavelab, zich voor een combi met zo'n midi pads/trigger ? Zodat Cubase,pluugins,wavelab als het ware fungeert als een soort van Battery of kontakt ?

Dit om kosten te sparen voor bijv. aanschaf van battery,kontakt of een MPC XXX ??


Conclussie;

Kan SX , pluugins, wavelab in combi met een bijv. akai MPD 24, de rol van MPC XXX of een battery,kontakt
enigzins overnemen ?

op een manier zoals hierboven beschreven ??
 
NEE!

Zo zimpel is het....het is gewoon een midi controller met pads....meer niet. Dat wordt ook redelijk duidelijk omschreven in de aankondiging...
 
Is/ zijn er dan geen andere drumpads die dat wel kunnen :confused:

Dat ding van korg ?

Ik meende serieus dat er een mogelijkheid was omdat zo te doen ?

Is het zo omslachtig ?
 
Je kunt met die pads midi je computer in knallen.....that's it.

Je kunt er prima battery of wat dan ook mee sequencen maar is het geen sampleplayer op zichzelf, puur midi.
Je kunt vast in cubase een sample triggeren door een midi note....maar als je dat soort dingen nog niet weet kun je je denk ik beter eerst eens in cubase verdiepen.
 
Back
Top