high-end compressie/eq ?

Origineel geplaatst door MadR
je kan die eq toch side chainen aan die compressor ? daar moet je toch wel freaky dingen mee kunnen doen dacht ik zo .. of vergis ik me nu ?

klopt wel maar door de wat trage compressor is het om telaten zuigen niet snel genoeg, je kan wel bv van een deel in de mix de boel wat vetter dikker maken of wat uitlichten.

Wat ik trouwens ook regelmatig gebruik is een DBX Quantum of een Drawmer DC2476 op een sidechain of subgroup.
Dit zijn eigenlijk mastering processors maar laten zich daar erg goed voor gebruiken zeker om dingen telaten knallen.
Verder gebruik ik regelmatig een Joemeek sc 2.2 op drums, en ik heb verder een RNC (realnice) en diverse Aphex compressors om de boel tekleuren. Niet echt verfijnt of Highend maar zeker goed bruikbaar.
Wat ik nog wel zou willen is een UA610 of een 6176, dat zijn nog wel hele lekkere machines maar ja de andere wens lijst is ook lang en de vrouw en kinderen willen ook vakanties en playstations :-)
 
txs .. en die dbx quantum vind jij dus wel oke ? die moet je echt voor leuke prijsjes kunnen vinden ..
 
Origineel geplaatst door MadR
txs .. en die dbx quantum vind jij dus wel oke ? die moet je echt voor leuke prijsjes kunnen vinden ..

Zeker, ik vind hem erg bruikbaar en hij klinkt zelfs heel goed vindt ik (Goede AD/DA convesie met een lekker klip functie), je kan vooral dynamisch erg lekker mee stoeien, 4 bands multicompressie en expansie, mooie stereo verbredng, erg goede limiter. Leuk is het zeer verschillend instellen van de diverse banden. Geeft soms een heel goed resultaat wat veel muzikaler klnkt dan de diverse software multiband compressors (die zijn veel te lief en te saai IMHO)

EQ is wat minder muzikaal vind ik (de drawmer DC2476 is een stuk muzikaler en de buizen emulatie daar van is top)
Maar je kan er lekkere dingen mee doen, echt de boel lekker oppeppen, zeker het uitproberen waard. Life gebruik ik ook vaak een DDP wat een uitgeklede vorm van de Quantum is, ook lekker om de boel optefrissen en telaten knallen.
 
Origineel geplaatst door Grooveron
Zeker, ik vind hem erg bruikbaar en hij klinkt zelfs heel goed vindt ik (Goede AD/DA convesie met een lekker klip functie), je kan vooral dynamisch erg lekker mee stoeien, 4 bands multicompressie en expansie, mooie stereo verbredng, erg goede limiter. Leuk is het zeer verschillend instellen van de diverse banden. Geeft soms een heel goed resultaat wat veel muzikaler klnkt dan de diverse software multiband compressors (die zijn veel te lief en te saai IMHO)

EQ is wat minder muzikaal vind ik (de drawmer DC2476 is een stuk muzikaler en de buizen emulatie daar van is top)
Maar je kan er lekkere dingen mee doen, echt de boel lekker oppeppen, zeker het uitproberen waard. Life gebruik ik ook vaak een DDP wat een uitgeklede vorm van de Quantum is, ook lekker om de boel optefrissen en telaten knallen.

thanks ! ik vergiste me trouwens .. die ddp is 2de hands redelijk goedkoop te vinden .. quantum zal wel ietsjes duurder zijn ..
is iig de tegenhanger van de tc finilizer ...
 
Origineel geplaatst door Cisco
http://www.eventide.com/profaud/h8000fw.htm

Check H-8000 mp3 demo, luister 'em ook even helemaal af. (leuk voorbeeld)


.....

niet normaal....


:halleluja :halleluja :halleluja

Bijna de moeite om alles te verkopen en alleen een simpel keyboardje + mic te houden en een H-8000 te kopen..
 
Origineel geplaatst door Cisco
Mooi spul... :{ maar erg duur ben ik bang?!

lees de post daarboven...;)
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
.....

niet normaal....


:halleluja :halleluja :halleluja

Bijna de moeite om alles te verkopen en alleen een simpel keyboardje + mic te houden en een H-8000 te kopen..

Dat heb ik dus gedaan?! Heb m'n pcm-91, 81, dbx, eventide 3000, en een paar wat simpelere racks weg gedaan?! Ik had de mazzel dat een "belg" alles in 1 keer over heeft gekocht voor een prachtprijs! :D Na de verkoop heb ik meteen een H-8000FW besteld, en mag 'em volgende week ophalen! :P Die demo op de "eventide" site is basis... Ik heb 4 uur achter de H-8000 gezeten?! (voorganger van de h-8000Firewire) en heb drie dagen daarna in een bepaalde soort van roes/trance gezeten van versteldheid! Heb nog nooit zoiets gehoord! Ik overdrijf niet! Echt ongelofelijk...
 
:) Nou veeeeeeeel plezier ermee alvast, Cisco!


Zal alleen waarschijnlijk nooit iets voor mij kunnen worden.. Die prijsklasse is echt te hoog voor me..
 
Mooi spul!

Dus heren, verkopen die spullen. Kunnen jullie ook gaan patsen!
(grinnik, en anderen lekkere FXjes scoren)


Ow ja, die H8000.

WOW!
 
Origineel geplaatst door fuse
Mooi spul!

Dus heren, verkopen die spullen. Kunnen jullie ook gaan patsen!
(grinnik, en anderen lekkere FXjes scoren)

ghehe! voor jou "fuse" kom ik altijd als een patser over vanwege m'n high-end gear...
Maar mijn rack bestaat uit 5, en voorlopig niet meer?! ;)
 
Ja maar...... meer is altijd toch beter? ;)


En patsen mag, de hele dag!
 
Origineel geplaatst door fuse
Ja maar...... meer is altijd toch beter? ;)


En patsen mag, de hele dag!

ghehehe! patsen is altijd goed! Maar ben een man van minimalisme, maar dan wel met top-gear?! :D
 
redelijk overtuigend die H8000....

:D

[edit] die fairytaill preset!!!! WOW [/edit]
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
redelijk overtuigend die H8000....

:D

[edit] die fairytaill preset!!!! WOW [/edit]

klopt klinkt wel heel erg goed, het water loopt me in de mond.
 
:erm: Aan de andere kant.. Voor rond de 13.000 oude guldens MAG ie ook wel perfect klinken..


:{
 
Back
Top