high-end compressie/eq ?

Origineel geplaatst door Ken Waldek
Heb net de mp3 beluisterd damn dat ding klinkt krachtig en veelzijdig inzetbaar
fairytailes is echt de bom...en hetgeen erachter 07min30 vooral vanaf daar

Bruut he! Maar heb wel al m'n semi-proffesionele bakken moeten verkopen om dit bakkie aan te kunnen schaffen!

Schrik niet?! De Eventide H-8000FW kost 5981 euro!!! :stupid

Maar ik heb het er voor over! Heb nu 1 effectenbak die werkelijk waar alles kan, en nog op de meest hoogste kwaliteit.
en ik hou eindelijk eens wat meer ruimte over?! :D
 
Interessant verhalen! Waar vind je eigenlijk die ouwe obscure bakken? Ik zie ze echt noooooit.
 
volgens mij is die ssl 345 een compressor module die uit een grote ssl tafel is geript. ik zie soms wel eens van die modules voorbij gaan op ebay of ze staan wel eens los te koop bij die winkeltjes die zich alleen bezig houden met deze grote namen.

mono poly van het forum heeft ook wel eens zoiets te koop aangeboden alleen de EQ module uit zo'n tafel.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=56151&highlight=ssl
 
Origineel geplaatst door matrixxx
volgens mij is die ssl 345 een compressor module die uit een grote ssl tafel is geript. ik zie soms wel eens van die modules voorbij gaan op ebay of ze staan wel eens los te koop bij die winkeltjes die zich alleen bezig houden met deze grote namen.

mono poly van het forum heeft ook wel eens zoiets te koop aangeboden alleen de EQ module uit zo'n tafel.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=56151&highlight=ssl

Ja dacht ik ook. Er is alleen nergens wat over te vinden, ook niet op de SSL website. Die modules klinken trouwens niet zo cool als de master buss compressor. Het is ook een heel andere compressor...
 
Origineel geplaatst door CoolRunning
Is vintage hoge kwaliteits compressie en EQ ook van toepassing?

:okdan:

Ik gebruik er zelf een paar:

Compressie/Limiting:
* Federal AM-864/u Vari-Mu (2x)
* Bloo LA2A (een 100% LA2A kopie)
* Siemens U273
EQ:
* Cinema Engineering 4031-B (4x)
* Trident-MTA Signature-Two

De Federals heb ik nog maar een paar maanden, en zijn ongeloofelijk! Absolute
killers op basgitaar en stem. OK, het zijn geen 660's, maar ze doen wel iets
met je geluid wat het gewoon dik maakt (niet vet, phat of whatever... gewoon
dik, haha!). Een paar dagen de hele nacht zitten spelen met m'n x0xb0x erdoorheen...
Ik heb dat ding geluiden horen maken die ik nog nooit had gehoord!

De LA2A heeft geen introductie nodig, fantastisch op bas en stem, en nog een hele
hoop andere dingen :)

De U273 is ongeloofelijk op gitaar, elektrisch en akoestisch.

De Cinema Engineerings zijn gewoon top, volledig passief met ongeveer 25 Db insert
loss. Een klassiek attenuator circuit uit de 50-er jaren, als ik daar een V72 of de Federal's
achter zet, zijn ze net zo goed (alleen minder flexibel) als een Pultec.

De Signature-Two is zooo smooth, het is een op-amps unit, maar toch! Daar zou ik
best wel een mixert vol van willen hebben!

Verder gebruik ik ook nog een JoeMeek SC2, soms ook ongeloofelijk goed, de niet te
onderschatten DBX 165 classic, en nog een zooitje andere funky units.
Toch wil ik nog best een Distressor (of twee), een paar 1176's, STC-8, etc., etc. :D :D :D :D

Andere namen/units die hier nog niet genoemd waren zijn:
Neve 33609, DW Fearn VT-7 en VT-4, Vintech Neve, API 2500, Chandler LTD-2,
Focusrite RED3, Millennia TCL-2, TubeTech, en dan vergeet ik er nog wel een heel stel!

Mvg.

CoolRunning

Mvg.

CoolRunning

vertel eens over die bloo la2a ... ik had die gast die ze bouwt gemaild maar hij mailde niet terug ..
zag er zoiezo strak uit maar dat zegt geen hol .. heb je hem naast een echte urei la2a geluisterd ?

trouwens heb ik op dit forum zeer goede verhalen over de avalon 747 sp gelezen ..
voor mijzelf hoeft een compressor niet te pompen .. vind het vaak maar onnatuurlijk klinken .. draai ook vaak de attack en release zo dat ie subtiel te werk gaat .. me dbx 160a blijf ik een aanrader vinden .. zeer natuurlijk klinken compressie .. geen attack of release maar als je hem subtiel gebruikt kan je een perfecte punch er uit halen .. vooral op snares en mics top !
maar die 747 zou vooral als je de eq via de sidechain op de compressor zet tot zeer leuke resultaten kunnen komen ..
hebben de mensen die hem onder handen hebben gehad dit ook geprobeert ?

Millennia is volgens mij net zo'n merk als avalon .. eigenlijk gemaakt voor klassieke subtiele dingen .. of zijn ze netzoals avalon met die 747 ook de weg in geslagen van de wat freakerige spullen ?

en niemand die hier met een manley heeft gewerkt ? shame shame shame !
tubetech dan ? die zie je nog redelijk vaak in de nederlandse studios ..
 
geile apparaatjes allemaal...:D

het is jammer dat er in Nederland niet echt een bedrijf is waar je ze kunt testen en vergelijken...

wat Madr zegt ben ik het ook wel mee eens : een compressor voor de masterbus hoor je niet te horen pompen...die moet je alleen horen als je 'm uitzet lijkt me...;)...subtiel maar aanwezig....

@ Radiance : dat Gyraf spul ziet er mooi uit zeg...
 
Origineel geplaatst door dione
dank u...:D

ben je daar wel eens geweest ?

ja ben er wel eens geweest en de service is geweldig en er word ook tijd voor je genomen. :okdan:
 
Khad al een klein vermoeden dat dit ding een fortuin ging kosten...


Origineel geplaatst door Cisco
Bruut he! Maar heb wel al m'n semi-proffesionele bakken moeten verkopen om dit bakkie aan te kunnen schaffen!

Schrik niet?! De Eventide H-8000FW kost 5981 euro!!! :stupid

Maar ik heb het er voor over! Heb nu 1 effectenbak die werkelijk waar alles kan, en nog op de meest hoogste kwaliteit.
en ik hou eindelijk eens wat meer ruimte over?! :D
 
Origineel geplaatst door radiance
'k heb 1 jaar met een Avalon 747 gewerkt en ik vond het maar niets (sorry Matrixxx ;) ). Ik maak zelf dance/electronische muziek etc. etc. en daarvoor is ie gewoon te suptiel. Ik denk dat het wel een leuk ding is voor akoestische gitaar. Ik geloof dat Pat Metheny hem ook gebruikt.

Het Eq gedeelte is wel leuk van de 747 maar ook niet zo heel bijzonder. De compressor is op en of andere manier heel traag. Het pompt niet en het geeft ook geen punch....Nee, geef mij maar een SSL (kloon in mijn geval).
Voor hardcore (dat maak je toch) lijkt me de SSL echt veel beter.
Er is echter één probleem: de SSL is niet te betalen. Kost bij Morel zo'n 3900 euro. De Allan Smart (een comerciele SSL kloon) kost alweer wat minder, zo'n 2700 euro. De Avalon is (maar) 2300 euro ofzo bij Thomann en ziet er wel weer het indrukwekkendst uit.

Ik gebruik zelf wel vaak een 747vt en waar ik hem fantastisch voor vind is het sambrengen van sounds in een mix (compressor) en de EQ die is zo mooi in het midden en hoog.
klopt dat hij wat langsaam iz dus als pomp machine zou ik hem nooit gebruiken meer wel meer als softe compressor op een totaal mix, de buizen voegen ook in het laag ecth wel wat warmte toe. Het is meer een soort opwarmer en softener voor harde digitale opnames. Of voor live recordings het inperken van een mix, maar pompen doet hij inderdaad niet
 
Origineel geplaatst door Arv
Jammer dat voor mensen zoals ik het toch onbereikbaar blijft! =(

hahahaha .. wat een onzin .. je moest eens weten wat er allemaal te vinden is voor leuke prijsjes
 
Origineel geplaatst door Grooveron
Ik gebruik zelf wel vaak een 747vt en waar ik hem fantastisch voor vind is het sambrengen van sounds in een mix (compressor) en de EQ die is zo mooi in het midden en hoog.
klopt dat hij wat langsaam iz dus als pomp machine zou ik hem nooit gebruiken meer wel meer als softe compressor op een totaal mix, de buizen voegen ook in het laag ecth wel wat warmte toe. Het is meer een soort opwarmer en softener voor harde digitale opnames. Of voor live recordings het inperken van een mix, maar pompen doet hij inderdaad niet

je kan die eq toch side chainen aan die compressor ? daar moet je toch wel freaky dingen mee kunnen doen dacht ik zo .. of vergis ik me nu ?
 
Origineel geplaatst door radiance
Wat is een SSL 345?

een het compressiestuk van een channel uit een oude 80's ssl tafel, ik dacht iets van een 80345 of zo als typenummer, maar ik zou het eens moeten gaan vragen aan de eigenaar.

hij heeft ze in een ssl 19" rackkast met ingebouwde voeding ingebouwd, en nog een 2 maal een api eq uit een oude api tafel bijgestoken, wel met enig prutswerk om alles compatible te krijgen. nu zoekt hij nog 2 preamps en een extra compressorset (2 dus) om er bij te plooien.

ik heb foto's van die comp op mijn gsm staan, maar ik heb die nog niet naar mijn pc gekregen (ik had andere dingen aan mijn hoofd toen)

als ik ze op mijn pc krijg,zal ik ze eens posten. ik ben wel niet zo'n mms freak, dus ik zal het efkens moeten uitzoeken hoe ik dat doe.
 
Back
Top