US-122 driver problemen

SimonK

Nieuwkomer
Lid sinds
3 Maart 2006
Berichten
11
Locatie
Apeldoorn
Hallo, ik ben door een kennis naar dit forum doorverwezen want ik zit met een probleem. Ik heb recentelijk een US-122 gekocht. Dit is een USB Audio/MIDI interface van Tascam. Je dient eerst drivers te installeren, te herstarten en vervolgens het USB apparaat erin te pluggen.

Hij pikt 3 USB devices op, zoals het hoort. Alleen bij de tweede installatie hangt ie tot ik hem uit het USB slot haal. Dit schijnt wel vaker gebeurt te zijn hier en daar, iemand heeft voor me met een expert van Tascam gesproken en ze hebben het probleem een poos geleden proberen na te bootsen, dat werkte echter niet.

Ik vermoed dus dat het met mijn setup te maken heeft. Ik heb ook een tweede, oude, computer, en daar werkt hij perfect.

De specs van de computer waarop hij aangesloten moet worden:
  • A8N-SLI Premium moederbord (Asus)
  • Windows XP SP2 met alle updates blabla
  • USB controllers lijken erg standaard

De oudere computer draait ook op Windows XP SP2.

Ik heb alle applicaties die ik kon afsluiten afgesloten en zit nog steeds met het probleem, ik heb een clean uninstall meerdere malen uitgevoerd, etc.

Het Tascam forum is nogal dood en heel stil. Deze computer helemaal opnieuw installeren voor de kans dat hij het dan doet is geen optie.

In de winkel gokte men dat het wellicht aan de USB drivers lag want het moederbord heeft ook wel iets met nVidia te maken.

Ik ben van huis uit ITer, maar niet in de hardware hoek, dus eventuele antwoorden mogen technisch als het gaat om de software. :)

Ik heb gewoon alles geprobeerd wat ik kan bedenken, help! :)
 
Origineel geplaatst door MrM
Als 'ie niet goed werkt op jouw systeem, zijn het de VIA chips... Waar heel veel mensen géén problemen mee hebben, en evenzoveel mensen heel veel problemen mee hebben.
(Had ik zelf ook...)

Kortom omruilen die boel voor een product dat wel functioneert.
(Heb ikzelf ook gedaan, en daar ben ik erg blij mee!)

Dat is wel heel erg drastisch. Waarom werkt het dan niet met VIA chips? En even if, wat is dan een goede vervanging?
 
Drastisch?

Jouw USB ding is jaren oud (USB1.1) bijna 'nicht mehr hergestellte' die US-122, de amerikaanse site is ook zo dood als een 404 pagina: http://www.tascam.com/indexTASCAM.html of http://www.tascam.com/

Het forum ging dicht omdat teveel mensen klaagden over instabiele drivers.
Dat het ding niet werkt komt omdat Tascam niet 100% de USB standaard volgt, zie de manual betreffende de VIA chipsets.

Je kunt ofwel je ding houden maar niet je ding doen, of je ding weg doen om je ding te doen :)


BTW, Heb je hem bij Feedback gekocht? (je komt uit Apeldoorn, dus dat zou logisch zijn)

Ik weet niet waarom je persé dit apparaat hebt gekocht, maar er zijn legio alternatieven met dezelfde functionaliteit.
 
Origineel geplaatst door MrM
Drastisch?

Jouw USB ding is jaren oud (USB1.1) bijna 'nicht mehr hergestellte' die US-122, de amerikaanse site is ook zo dood als een 404 pagina: http://www.tascam.com/indexTASCAM.html of http://www.tascam.com/

Het forum ging dicht omdat teveel mensen klaagden over instabiele drivers.
Dat het ding niet werkt komt omdat Tascam niet 100% de USB standaard volgt, zie de manual betreffende de VIA chipsets.

Je kunt ofwel je ding houden maar niet je ding doen, of je ding weg doen om je ding te doen :)


BTW, Heb je hem bij Feedback gekocht? (je komt uit Apeldoorn, dus dat zou logisch zijn)

Ik weet niet waarom je persé dit apparaat hebt gekocht, maar er zijn legio alternatieven met dezelfde functionaliteit.

Nou tascam was laatst nog online hij lijkt nu even dood, maar das tijdelijk gok ik, provider of zo.

Ja bij Feedback, omdat hij me sterk aangeraden werd daar en een vriend er ook een had.
 
Zijn er dan feiten of casusses, voorbeelden, waar mensen dat probleem met die kaart hebben op dat moederbord? Want Tascam zelf heeft het probleem dus niet kunnen nabrouwen en wellicht als iemand ze aan de neus trekt...

Daarnaast wat zijn dan andere specifieke oplossingen voor zo'n interface behalve se US-122?
 
Ik snap je vraag niet.

Maar, de US122 doet het niet bij jou, maar wel bij jouw vriend. Wat betekent dat?
Is jouw PC verkeerd, of is de samenwerking tussen jouw PC en de US122 verkeerd?

Ik denk het laatste.
Dan kun je een aparte USB kaart kopen, die 100% de USB standaard volgt.
Heb ik gedaan, was een hele dure kaart, denk 100 euro of zo, hielp helaas niet.

Je kunt het moederboord veranderen, maar dan moet je waarschijnlijk ook andere CPU nemen, en als je een oud moederboord hebt, tevens nieuw geheugen en grafische kaart...

Maar al die kosten en moeite voor een US122?

Vraag je zelf eens af waarom de US244 en US428 niet meer gemaakt worden...
Waarom het forum gesloten is...
Waarom specifiek in de manual wordt gewezen op niet compatible VIA chipsets/moederboorden...

Tascam heeft met haar USB serie de plank enigzins misgeslagen, als je het aan mij vraagt.
 
Andere oplossingen voor je PC; een M-audio interface...

De Audio Buddy werkt zeer goed, en heeft fraaie specs.

Ik hem zelf niet op de pijnbank (testbank) gehad, maar heb wel intensief samengewerkt met een team van testers, met het doel dit apparaat te modden voor portable gebruik.
Die mensen hebben mij testresultaten laten zien waar ik blij van werd.
 
Origineel geplaatst door MrM

Waarom specifiek in de manual wordt gewezen op niet compatible VIA chipsets/moederboorden...

Tascam heeft met haar USB serie de plank enigzins misgeslagen, als je het aan mij vraagt.

Die informatie heb ik nog even niet kunnen vinden in die manual. Als dat erin staat dan vind ik dat genoeg reden om ermee terug te gaan. Ik vraag het omdat ik echt zoiets heb van... ok, dit is toch gemaakt door een professioneel bedrijf en het zou toch gewoon moeten werken :) Maar ja als dat inderdaad in de manual staat... bah. :)
 
Bladzijde 7 bij de Duitse manual, bladzij 9 bij de Engelse manual.

Betreffende Tascam; elk bedrijf maakt wel eens een foutje. In de autoindustrie is het zeer gewoon dat een serie auto's terug moet naar de garage. Of driver updates bij software.
Dat wil nog niet zeggen dat de fabrikant niet goed is!

De porta's van Tascam, die analoge recorders met gewone cassette en dan 4 sporen opnemen, dat waren sublieme apparaten.
 
Ok ik heb hem omgeruilt ik ben nu de trotse bezitter van een Quatafire 610 van ESI, hij werkt ook gewoon meteen perfect. :)

Thanks for the tips luitjes.
 
Gefeliciteerd, lekker veel aansluitingen en leuke specs.

img5.gif
 
Back
Top