FF Simpel Rammen (Hardcore Kicks) I

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Doepfer Dark Energy door de Deucetone Rat. Nog wat kleuring door de BBE 882, Mackie-eq en een beetje compressie.
 

Attachments

  • Dark Energy mangled by Deucetone Rat.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 53
Doepfer Dark Energy door de Deucetone Rat. Nog wat kleuring door de BBE 882, Mackie-eq en een beetje compressie.

Klinkt best wel lekker en heeft zeker veel potentie voor duistere hardcore producties (haha, letterlijk dark energy). Dat het analoog is hoor ik toch wel. Gewoon veel lekkerder aan te horen dan digitale kicks. Nog wat meer sleutelen met EQ en dan is het denk ik nog beter. Leuk alternatief gevonden! Goed bezig! :okdan:
 
Nog een keer @ djrazor:

Misschien nog een beetje droog signaal binnen laten want een rat zuigt toch wel een beetje natuurlijke laag weg volgens mij, of doe je dat al?

EDIT: Doet me een beetje denken aan 'My Recipe for Disaster' van Promo. Zeker een stijl waar ik van houd.
 
Laatst gewijzigd:
Thanx :okdan:

Hij is inderdaad niet gemixt met het droge signaal. Was ook geheel naar de topictitel effe simpel rammen en ga er verder ook niks mee doen.
Normaal gesproken neem ik kicks met verschillende filter- en distortionstanden op en arrangeer ik ze verder in Cubase. Dan is het inderdaad wel lekker om er bijvoorbeeld nog ff een droge 909-sample bij te layeren. Toch wel een erg geinig bakkie die Dark Energy, hij kan het ook erg goed vinden met de Sherman :)
 
Had ff genoeg van de hardstyle kicks dus even geprobeert om een hardcore kick te maken , (melodie is niet van mij.)

Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag (het liefst niet al te moeilijk maken want ik ken al wel wat maar niet alle termen die gebruikt worden bij het maken van muziek :P)

EDIT : Toch maar verwijdert , is iets te druk :P post wel een keer een betere.
 
Laatst gewijzigd:
Ik dacht: ik zet er ook even een sampletje bij.
Dit is dan gelijk mn eerste bijdrage aan dit topic :D
Het is geen nieuwe meer, kickje is al anderhalf jaartje oud, dus binnekort volgt wat nieuwer materiaal...

Tell me what you think :doei:
 

Attachments

  • Kick.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 57
@NRJay , komt die kick toevallig uit gabbermaster ?

--------------

Hier nog een stukje van mij 8~
 

Attachments

  • stukje.mp3
    855,2 KB · Bekeken: 46
@NRJay: Vind het wat oldschool klinken..Niet verkeerd maar ben wel benieuwd naar je nieuwere werk. ;)
@Joeyjoey: Kick klinkt wel al aardig , niet super vet maar wel aardig. Kan gerust nog wel wat dikker! ;)
btw. Vocals staan niet goed. :D
 
Net projectje nog eens opengedaan. Als ik het zo hoor zit er wel goed idee in maar de afwerking liet het die tijd nog wel wat weten.:D

Ik denk dat het tijd word voor een 2010-remake.:P
Btw. Dit is oude versie hé :D
 

Attachments

  • Aftersho-Q - All The Things She Said snippet.mp3
    5,9 MB · Bekeken: 50
@aftershock: lekkere strakke kick! klapt goed!
@radicalz: hij kan wel leuk worden die kick. de sound is er, nu nog de body.

hier nog stukje herrie van mij. Synapse hydra + cymbal


@NRJay , komt die kick toevallig uit gabbermaster ?

--------------

Hier nog een stukje van mij 8~


Omfg, die klinkt echt AFSCHUWLIJK goed zeg:okdan:

met zulke kicks krijg je mijn p** wel omhoog:halleluja
 
@ JRD : Klinkt lekker dude! Alleen je kick mist nog wat sub/laag vind ik. ;)
@Kanuzo: Jij maakt ook beter hardcore als hardstyle! :D Vette kick man!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top