FF Simpel Rammen (Hardcore Kicks) I

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
klinkt goed Leuke vocals , maar de kick .. de kick is voor mij iets te kort ...
ik hou van BAAAM BAAAM ! niet van Bap Bap Bap ...

mischien de rellease iets omhoog gooien voor mij? :P

cheers:okdan:

Haha thx. Persoonlijk vind ik de kick prima zo maar kzal het is wat harder laten knallen speciaal voor jou.:D
Post het nog wel.:P
 
FF Checken

FF Checken

Hey manne wat vinde jullie van deze kick .
tips zij altijd welkom:eureka:
 

Attachments

  • Xp Hc DB 0. 2.mp3
    109,1 KB · Bekeken: 42
Mijn Resept voor oorpijn,hard+softwarematig
ik denk eerder dat dit richting terror komt maar we hebben geen terrorkick topic
 

Attachments

  • Scheurend Trommelvliez.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 38
En dat was tevens mijn gaarste post OOIT! godmiljaar! :Z
 
Ramt en krijst lekker hoor DuhJoriz !!! :mega:

Bekijk bijlage 59325
Sorry int begin issie beetje saai. Ging niet helemaal live zoals ik verwacht had :P
thanks.. lekker smerig ja ik probeer altijd van die vieze kicks te maken van de wat duisterdere core

jouwes klinkt altijd nog beter dan die happy hardstylekicks van tegenwoordig;)(die ik overigens niet kan maken:engel:)
wat heb je gebruiktt?(voor hardware dan/welke middellen je tot je hebt genomen doet hier niet ter zake ehehehe)
 
ook weer ff een kick post

ook weer ff een kick post

Heb ook weer een avondje aan een kick gezeten. Volgens mij is de basis nu af maar moet volgens mij nog vlink aan geshaped worden. Het shapen ga ik eigenlijk altijd op stuk. Wat zouden jullie nu nog verder aan m'n kick veranderen? Ik krijg dit namelijk nooit goed gemixed.
 

Attachments

  • kick638.wav
    4,3 MB · Bekeken: 49
Heb ook weer een avondje aan een kick gezeten. Volgens mij is de basis nu af maar moet volgens mij nog vlink aan geshaped worden. Het shapen ga ik eigenlijk altijd op stuk. Wat zouden jullie nu nog verder aan m'n kick veranderen? Ik krijg dit namelijk nooit goed gemixed.

Ik vind dat er weinig is overgebleven van die kick. Veelst te vernageld. Geen laag meer te bekennen. Ik zou wat rustiger aan doen met EQ en nauwkeuriger te werk gaan.
 
Meer EQ is beter.
Hoe meer aan te passen, hoe beter.

Zeker mee eens!

Heb ook altijd iets van 3 (meestal para) eq's in de chain voor de kick.

1 van 20-16000 Hz en een van 20Hz tot 10 kHz etc. Vind vooral een eq ertussen met veel schuifjes per 200 Herz ofzo in het lage deel (bijv de Boss GEB-7 die ik vaak gebruik) errug fijn!
 
@=Xtrecist= en LSDeef

Ik gebruik zelf ook standard 3 kanalen (ook met para-mids) voor 1 kick maar als je de gains en alles open zet blijft er toch niks meer van over? Geen dynamiek, geen pomp factor, geen gedefinieerd laag, alleen een gaar scheetje.

By the way, hebben jullie 4tunes voorbeeld wel geluisterd dan?


@4tunes

Je hebt in ieder geval te veel laag uitgehaald bij het EQen.
 
@=Xtrecist= en LSDeef

By the way, hebben jullie 4tunes voorbeeld wel geluisterd dan?

Nee. Ik wilde even confirmatie geven op =X= zijn opmerking :mega:

(zit op kantoor, niet echt netjes om zoiets hier te gaan luisteren :P
 
thanks.. lekker smerig ja ik probeer altijd van die vieze kicks te maken van de wat duisterdere core

jouwes klinkt altijd nog beter dan die happy hardstylekicks van tegenwoordig;)(die ik overigens niet kan maken:engel:)
wat heb je gebruiktt?(voor hardware dan/welke middellen je tot je hebt genomen doet hier niet ter zake ehehehe)

Bedankt voor het compliment. Ik vind die holle kicks die hedendaags in de HC-muziek voorkomen zelf niet zo heel lekker eigenlijk. Net of de kick weinig bollen/lichaam heeft. (weet niet hoe ik het anders moet zeggen). Tevens klinkt me het vaak te "digitaal scherp" in de oren.

De middelen die ik had gebruikt heb ik volgens mij ook wel zo'n beetje in het volgende stukkie ook gebruikt.

De kick-chain:

Nord Rack 2 kickie->SAE para eq 2800->Boss GEB-7 ->Deucetone Rat (soms dubbel ;)) ->Electro Harmonix Big Muff-> dbx 166 xl -> Dan wat gain van een mackie 1402-VLZ3 kanaal -> Drawmer DL241...........the end :P

PS: ik was alleen beetje flink aangeschoten bij mijn vorige stukkie hoor :mega:

Let niet op het gespeel in volgende stukkie. Live is altijd KAK. Wel mooie patch gemaakt op Nord Rack 2 trouwens 8)
Zit wel nog beetje heftig plokkie in de kick hoor ik nu :(

Bekijk bijlage LSDeef - build001.mp3
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top