Machinedrum Snippets

Heb m'n Machinedrum eindelijk weer in elkaar gezet en ff aan de laptop gehangen, geen andere synth's'dus alleen ritme!
 

Attachments

  • md_1.mp3
    741,4 KB · Bekeken: 56
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Heb m'n Machinedrum eindelijk weer in elkaar gezet en ff aan de laptop gehangen, geen andere synth's'dus alleen ritme!

Is dit waar jij de Machinedrum normaal gesproken voor gebruikt of is dit zomaar een voorbeeldje?

Zomaar nieuwsgierig.....
 
Origineel geplaatst door gerrie79
lekker! tempo is juist zeer gepastr bij dit nummer. en geheel met de md?
:peukie:

synths niet he..
anders had r nog een analoge machine in moeten zitten :D
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Is dit waar jij de Machinedrum normaal gesproken voor gebruikt of is dit zomaar een voorbeeldje?

Zomaar nieuwsgierig.....

Ik gebruik de Machinedrum inderdaad voor dit soort dingen (doe zowiezo nooit een heel nummer sequencen op de pc ofzo) Ik kies dan een van de patterns die ik thuis al een beetje heb klaar gestoomd. En begin deze dan live aan te passen, bovenstaand voorbeeld begon als een totaal andere pattern, dat vind ik het leuke aan de Machinedrum! Lekker tweaken en kijken waar het schip strand. Drumkits aanpassen, enz. Basje erbij, Basje er uit...

Wat ik zelf in het stukje heel erg mist, is andere aanvullende geluiden, gebruik bijna altijd nog wel een kick/ritme uit een sampler, de ES-X en SU700 gaan altijd mee live.. Hier haal ik de rest uit. Eventueel nog een (kleine)synth maar het word altijd zo'n gesleep met die spullen...

Dus bovenstaand stukje is zomaar een voorbeeldje, die ik volgend optreden vast wel zal gebruiken, maar dan weer aangepast/anders...;)
 
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Heb m'n Machinedrum eindelijk weer in elkaar gezet en ff aan de laptop gehangen, geen andere synth's'dus alleen ritme!

lekkere kick!
is dit met effecten van de md zelf, of extern?
 
Origineel geplaatst door fjoesz
synths niet he..
anders had r nog een analoge machine in moeten zitten :D

uiteraard, maar erg lekker
 
Origineel geplaatst door chielos
lekkere kick!
is dit met effecten van de md zelf, of extern?

De eerste kick is een "808" kick uit de TR kit, met veel modulatie (de "doffe" bas die je als eerste hoort)

en de 2de stuiter kick is een EFM kick, met een echo die exact op 1/1 herhaalt, waardoor hij er bovenop lay-ert..en dan de echo een beetje aanpassen zodat hij wat doffer word..

En dan tegelijk afspelen, en een beetje draaien aan de level's tot het samen lekker klinkt. Oja puur alleen Machinedrum dus...
 
Laatst gewijzigd:
Tja het is 06:00 en ik zit hier maar aan knopjes te draaien:
 

Attachments

  • bassjes.mp3
    738,8 KB · Bekeken: 59
Mooie bassdrum enzo.....vind de rest wel wat tekort komen.....heb je er erg veel hoog uitgedraait ofzo?

Wel eindelijk eens een fatsoenlijk demootje....:P
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Mooie bassdrum enzo.....vind de rest wel wat tekort komen.....heb je er erg veel hoog uitgedraait ofzo?

Wel eindelijk eens een fatsoenlijk demootje....:D

nope, heb m door de l2 gehaald.. zal de kale wav even normalizen en meer niet.. had m zacht opgenomen. wat derest heb je gelijk.. doet zeker de md tekort, de kick was de basis.. ben lui :P

dit is nu de kale wav en normalize tot 0 db.. :)

p.s. heb nog zoveel van zulke korte stukjes.. maar geen space
 
Origineel geplaatst door donbrasco
http://huizen.ddsw.nl/bewoners/crasher/mp3krz.mp3

..space is echt op. 8o)

idd leuk gedaan :)

alleen jammer dat t laddertje de hele tijd naar links ging ... en niet ook eens naar rechts ..... dat zou t wel wat leuker maken ...

damn ik mis echt mn MD ..... ik denk dat ik er toch maar zo snel mogelijk 1 weer koop .... ik voel me net LEO nu :stupid
 
Die 2e is ook netjes ja. Resonance.....aangezien je zo twijfelde om je MD te houden raad ik je eerst eens aan te kijken hoe ver je komt met wat je nu hebt.

Het is nog steeds de muzikant die de muziek maakt, niet het apparaat. Deze sound is op zeker ook uit veel andere machines te halen. Misschien niet zo makkelijk met die Elektron sound maar zeker niet onmogelijk.

Die mooie variaties is natuurlijk op en top Machinedrum maar ik mis nog steeds een volle en vullende sound in de geluiden in het frequentiespectrum boven de bassdrum. Een van de redenen dat ik de machinedrum niet heb gehouden.

Verder zeer mooie snippet!
 
Origineel geplaatst door binaural
Super gedaan!!! :halleluja

dank.. is dit alleen nog wel degene die jij hebt? had eerst n ander op geladen..
 
Origineel geplaatst door metatron
Hmmmm lekker zo op de vrijdag morgen.

Vind je....ik vind die snippet nogal aan fatasie maar vooral een enige vorm van geheel missen maar goed. Tis alleen maar een beetje gedreun met wat variatie.

Natuurlijk, ieder zijn smaak....maar dit is gewoon wat gestamp met een bassdrum en een berg distortion.

No offense intended......
 
Vind je....ik vind die snippet nogal aan fatasie maar vooral een enige vorm van geheel missen maar goed. Tis alleen maar een beetje gedreun met wat variatie.

Natuurlijk, ieder zijn smaak....maar dit is gewoon wat gestamp met een bassdrum en een berg distortion.

No offense intended......

Het is nog steeds de muzikant die de muziek maakt, niet het apparaat. Deze sound is op zeker ook uit veel andere machines te halen. Misschien niet zo makkelijk met die Elektron sound maar zeker niet onmogelijk.

Die mooie variaties is natuurlijk op en top Machinedrum maar ik mis nog steeds een volle en vullende sound in de geluiden in het frequentiespectrum boven de bassdrum. Een van de redenen dat ik de machinedrum niet heb gehouden.

djeezes acidfever... je gezeur over de MD begint me stilaan de oren uit te komen.
er kan niets over gepost worden of er komen zo'n replies van jou achter.
 
Back
Top