Machinedrum Snippets

misschien doe ik dat wel (maar waarschijnlijk niet :D ) Blijft een mooi apparaat zo'n MD
 
en nog ééntje

Onder het motto "doe eens wat anders met je MD", heb ik gisterenavond vlug hetvolgende in elkaar gestoken.


Ik had eigenlijk nooit gedacht dat een MD dit kon, "percussion synthesizer" ... yeah right :-)
 

Attachments

  • md_scape.mp3
    831 KB · Bekeken: 32
Origineel geplaatst door mother misty
en nog ééntje

Onder het motto "doe eens wat anders met je MD", heb ik gisterenavond vlug hetvolgende in elkaar gestoken.


Ik had eigenlijk nooit gedacht dat een MD dit kon, "percussion synthesizer" ... yeah right :-)

Stoer gemaakt!
 
Zal ook weer eens wat plaatsen.....heb weinig tijd maar kreeg dit afgelopen weekend het volgende uit de Machinedrum geperst (dus alleen Machinedrum)
 

Attachments

  • mddingetje1.wav
    1.011,1 KB · Bekeken: 45
Had overigens ook zo mijn twijfels over de Machinedrum maar als je wat verder kijkt en zijn mogelijkheden goed benut dan is het een beest die ook warm kan klinken en de meest ongewone ritmes uitpoept..en over de sequencer maar te zwijgen (ook voor externe apparatuur)
En die steplock mogelijkheid is echt grandioos! Alleen jammer dat ze geen andere golfvormen erin geplet hebben zoals een simpele zaagtand dan was een basje erbij wat makkelijker geweest.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Stoer gemaakt!

ik gebruik mijn apparaten graag waarvoor ze niet gemaakt zijn :-)
Voor zulike dingen zou ik normaal gezien mijn G2 gebruiken omdat
ie veel beter is voor zulke stuff, maar vond het wel eens leuk als experiment.
 
Origineel geplaatst door mother misty
ik gebruik mijn apparaten graag waarvoor ze niet gemaakt zijn :-)
Voor zulike dingen zou ik normaal gezien mijn G2 gebruiken omdat
ie veel beter is voor zulke stuff, maar vond het wel eens leuk als experiment.

Haha grappig, dit deed me inderdaad meteen aan de G2 denken (VETTEUH BAK!)

Maar desalniettemin vond ik het een vette pattern!
 
Origineel geplaatst door Kevin
Had overigens ook zo mijn twijfels over de Machinedrum maar als je wat verder kijkt en zijn mogelijkheden goed benut dan is het een beest die ook warm kan klinken en de meest ongewone ritmes uitpoept..en over de sequencer maar te zwijgen (ook voor externe apparatuur)
En die steplock mogelijkheid is echt grandioos! Alleen jammer dat ze geen andere golfvormen erin geplet hebben zoals een simpele zaagtand dan was een basje erbij wat makkelijker geweest.

Mja bij mij issie dan utieindelijk toch de deur uit gegaan Kevin. Sequencer is inderdaad erg leuk, en de parameterslocks zijn zeker leuk. Filtersweeps doe ik echter liever anders en ongewone ritmes maak ik met alles (heb ik geen MD voor nodig).

De warmte is subjectief denk ik. Ik vind dat de MD als geheel ekort schiet op dat gebied. Individuele geluiden zoals bassdrums kunnen prima klinken maar ik vind bijvoorbeeld het filteralgoritme echt niet goed genoeg.

Wat me vooral beviel is de snelle werkwijze. Dit is eigenlijk het enige wat ik enigszins mis.

1 van de grootste missers op de UserWave vind ik overigens de manier van samples laden. Dat een OS laden erg lang duurt is niet zo'n probleem omdat je het niet vaak doet maar samples laden moet echt sneller (vind ik).

Verder vind ik overigens wel dat iedereen best leuke patterns post (behalve die snelle tekno/gabber achtige patterns, die doen me echt helemaal niks. Dat zijn precies de patterns waar ik de sound tekort vind schieten trouwens).
 
Ik zou eigenlijk wel eens een finished track willen horen waarin de MD gebruikt is. DUs niet MD only maar gewoon waar de MD een onderdeel van het geheel is.

Indien mogelijk dan ff aangeven welk deel door de MD is gedaan. ben ik erg benieuwd naar.
 
triest trackje in een uurtje gemaakt voor een modeshow
met de md

idd hij had wat sneller gemogen, maar die dames kunnen niet zo hard lopen he:D

modeshow

is ook gelijk de reden waarom ik m niet vet vind eigenlijk
zelfs als er zo'n ielig juno106je over zit verdwijnt de MD
 
Heb net een md uw gekocht, voornamelijk voor vage percussie loops en patterns...
De kick/snare/hihat/ride komen bij nog altijd uit de 909... ;)
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ik zou eigenlijk wel eens een finished track willen horen waarin de MD gebruikt is. DUs niet MD only maar gewoon waar de MD een onderdeel van het geheel is.

Indien mogelijk dan ff aangeven welk deel door de MD is gedaan. ben ik erg benieuwd naar.

check even de nieuwere releases van volsoc (justin maxwell & j.p. bondy), john tejada en had ergens gehoord dat steve rachmad z'n nieuwe ook een hoop md percussie bevat.
 
Origineel geplaatst door mother misty
en nog ééntje

Onder het motto "doe eens wat anders met je MD", heb ik gisterenavond vlug hetvolgende in elkaar gestoken.


Ik had eigenlijk nooit gedacht dat een MD dit kon, "percussion synthesizer" ... yeah right :-)

lekker freaky ..... dit is dus precies de reden dat ik de md cool vindt .... dat soort vage geluidjes
ook zeer bruikbaar in psy!
 
..het mooiste is toch dat je juist niet hoort dat ie erin zit?

:geslaagd:
 
Origineel geplaatst door donbrasco
..het mooiste is toch dat je juist niet hoort dat ie erin zit?

:geslaagd:

Daarom vroeg ik ook of mensen konden aangeven wat er met de MD gemaakt is in de track.
 
Op de site van Robert Babicz staan twee demo mixen van hem (eigen tracks). Een hele hoop tracks daarvan hebben de monomachine en machinedrum in zich.
Misschien dat als je hem mailt hij wel antwoord wil geven welke sounds uit de MD komen (maar ik denk dat je dat wel kan horen)
Zeker de moeite waard van het checken ;)
 
Ik weet dat heel erg veel top-producers zoals: Hawtin, Liebing, Rachmad. Paap de machinedrum erg veel gebruiken....
Maar wat ik weet is dat ze de machinedrum meer als een soort "extra" drummachine gebruiken?! Dus voor percussie doeleinden etc.. De "kick/snare/ride en hihat" komen toch meestal wel uit de 909, omdat die nou eenmaal "vetter" klinken?! Ik gebruik de machinedrum ook op deze manier... Ik maak al mijn percussie-loops op de machinedrum! Door een Sherman Qmf en door een Harmonizer of Distressor! Werk net als deze groot-heden op deze manier... De kick/snare/hi-hat en ride komen nog altijd uit de 909!!! Het is juist de combinatie van de twee... :P
 
Origineel geplaatst door fjoesz
triest trackje in een uurtje gemaakt voor een modeshow
met de md

idd hij had wat sneller gemogen, maar die dames kunnen niet zo hard lopen he:D

modeshow

is ook gelijk de reden waarom ik m niet vet vind eigenlijk
zelfs als er zo'n ielig juno106je over zit verdwijnt de MD

lekker! tempo is juist zeer gepastr bij dit nummer. en geheel met de md?
:peukie:
 
Back
Top