Flightcases maken

Re: Flightcases maken

Origineel geplaatst door sander
Wat is een goed niet al te zwaar houtsoort om zelf flight cases te maken.

6 tot 8 mm multiplex gecoat is het beste
 
Flightware

Flightware

Er is speciaal spul.. dat heet flightware (kan ook "fliteware" zijn).. dat is 8 mm multiplex met een keiharde kras- en stootvaste laag. Waar je dat zo kan bestellen weet ik overigens niet.

Een maat van me maakt z'n kisten altijd van standaard 8 (of dikker) multiplex.. wat ie dan zelf in een kleurtje (meestal zwart) kalkt.

Ik zoek overigens ook nog altijd een goed adres voor al dat beslag, sluitingen, etcetera. Volgens mij is daar ook veel prijs- en kwaliteitsverschil in..
 
Laatst gewijzigd:
Re: Re: Flightcases maken

Re: Re: Flightcases maken

Origineel geplaatst door Grooveron


6 tot 8 mm multiplex gecoat is het beste


En wel: BERKEN multiplex!8D
 
Re: Flightware

Re: Flightware

Origineel geplaatst door CraZ
Er is speciaal spul.. dat heet flightware (kan ook "fliteware" zijn).. dat is 8 mm multiplex met een keiharde kras- en stootvaste laag. Waar je dat zo kan bestellen weet ik overigens niet.

Een maar van me maakt z'n kisten altijd van standaard 8 (of dikker) multiplex.. wat ie dan zelf in een kleurtje (meestal zwart) kalkt.

Ik zoek overigens ook nog altijd een goed adres voor al dat beslag, sluitingen, etcetera. Volgens mij is daar ook veel prijs- en kwaliteitsverschil in..

www.rombouts.nl is ok en niet duur.
 
Re: Flightware

Re: Flightware

Origineel geplaatst door CraZ

Ik zoek overigens ook nog altijd een goed adres voor al dat beslag, sluitingen, etcetera. Volgens mij is daar ook veel prijs- en kwaliteitsverschil in..

Ik heb mijn case gemaakt met spullen van Conijn muziek uit Eindhoven (daar woont jij toch?), misschien daar eens kijken?
 
Ik ga maar gewoon bij de gamma kijken. Het hoeft niet zulke supere profesionele/sterke koffers te worden.
Ik treed bijna nooit op. Ok misschien als het volgend maand goed gaat, dat ik het vaker wil doen en de koffers gaan gewoon in m'n auto. Er wordt niet mee gegooid enzo.
 
...En je hebt toch geen dure apparaten...:)
 
Back
Top