Keystep pro --> TR-808 sync How? (kabel zelf maken?)

Freakydile

I used to be a snaredrum
Lid sinds
6 november 2003
Berichten
1.233
Locatie
Zolder B
Hoi allen, ik had mijn TR-808 graag gesynced met mijn Keystep Pro. Die laatste kan SYNC24 uitsturen.

Kan ik op dit adapterstuk DIN Sync Cable - SYNC24 - Arturia Beatstep Pro DrumBrute Keystep een sync kabel aansluiten
en deze gewoon aan mijn TR-808 hangen of moet ik zelf een kabel maken naar onderstaand voorbeeld?

Hier sǝuoſ ǝuıɥsunS » Searching For The Perfect Sync heb ik wiring info gevonden.

indien ik zelf een kabel maken zou, hoeveel aansluitpunten zou de mini-jack dan hebben? Ik bedoel: een 3,5mm
minijack kan als ik mij niet vergis 4 aansluitingen hebben (zoals vroeger van die koptelefoontjes met een microfoontje erbij).

Is er iemand die hier in ervaring heeft? Iemand die weet hoe of wat? Of hoe dit aan te pakken?

Dank bij voorbaat,

Freakydile.
 
Din Sync zit op pin 3 en de 1 van de Din kabel, Midi op 4 en 5. Die TRS Din Sync adapter kabel van Arturia heeft normaal de tip aan de 3 hangen en de ring aan de 1 en kan je gewoon aan de 808 Din In hangen. (Bij een trs midi kabel is pin 4 en 5 aangesloten, deze kan je niet voor dinsync gebruiken) .

Die Squarp dingen hebben/hadden blijkbaar problemen wanneer je met een standaard Din midi kabel Din sync wou gaan doen daar ze Pin 4 aan de 5V lieten hangen wat bij de 909/808/707 een verstoring van het (din)sync signaal veroorzaakt.
 
Back
Top