Maar het zou ook kunnen zijn dat de mediachip of geluidschip van de PSP zelf al DSP functies in zich heeft. In dit geval is het aan de programmeur die goed te zoeken. Sony zal de documentatie over de hardware angstvallig geheim proberen te houden en alleen aan door hun goedgekeurde softwarehuizen beschikbaar stellen.
Als voorbeeld van een reverb neem ik voor de PS2 het spel GTA San Andreas. Als je daar in je auto door een tunnnel rijd en je op de claxon drukt galmt ie ook. Op straat weer niet. Zou dit een sample met galm zijn of een DSP effect van de geluidsprocessor???
Na wat speurwerk wat specs van de geluidschip:
PSP Sound Core: VME
Reconfigurable DSPs
128bit Bus
166MHz @1.2V
5 Giga Operations /sec
CODEC
3D Sound, Multi-Channel
Synthesizer, Effecter, etc
Dat is niet mis.
Als voorbeeld van een reverb neem ik voor de PS2 het spel GTA San Andreas. Als je daar in je auto door een tunnnel rijd en je op de claxon drukt galmt ie ook. Op straat weer niet. Zou dit een sample met galm zijn of een DSP effect van de geluidsprocessor???
Na wat speurwerk wat specs van de geluidschip:
PSP Sound Core: VME
Reconfigurable DSPs
128bit Bus
166MHz @1.2V
5 Giga Operations /sec
CODEC
3D Sound, Multi-Channel
Synthesizer, Effecter, etc
Dat is niet mis.
Laatst gewijzigd: