nieuwe drumdoos psp

Maar het zou ook kunnen zijn dat de mediachip of geluidschip van de PSP zelf al DSP functies in zich heeft. In dit geval is het aan de programmeur die goed te zoeken. Sony zal de documentatie over de hardware angstvallig geheim proberen te houden en alleen aan door hun goedgekeurde softwarehuizen beschikbaar stellen.

Als voorbeeld van een reverb neem ik voor de PS2 het spel GTA San Andreas. Als je daar in je auto door een tunnnel rijd en je op de claxon drukt galmt ie ook. Op straat weer niet. Zou dit een sample met galm zijn of een DSP effect van de geluidsprocessor???

Na wat speurwerk wat specs van de geluidschip:
PSP Sound Core: VME
Reconfigurable DSPs
128bit Bus
166MHz @1.2V
5 Giga Operations /sec
CODEC
3D Sound, Multi-Channel
Synthesizer, Effecter, etc

Dat is niet mis.
 
Laatst gewijzigd:
kan nog allemaal wel een stuk mooie kwa reken kracht denk ik ook ja,
loopt nou ook op 222 mhz ipv 333 meen ik of de makers moeten onzichtbaar met het laden van rythm de cpu op 333 zetten

trouwes laat inland empire die reason skin maar niet zien :eureka:
 
dat is een dsp effect van de psp

doe maar eens in GTA ( game zelf) naar het menu gaan vanuit het spel, dan hoor je de laatste toets die je nog net ingame aanklikte met reverb een maal in het menutje hoor je dat de reverb wordt afgebroken en het toetsen piepje nog net iets door piept


de psp heeft 2 exaxt dezelfde gpu,s 1tje voor video n 1tje voor audio

misschien kunnen een stel slimme hackers die video gpu ook met audio laten werken, zodat we een dubbele cpu krijgen dat zou helemaal geweldig zijn, de video gpu is met een progje als rythm in elk geval niet zwaar aan het werk
 
Weer een nieuw muziek proggie voor de PSP uitgekomen.. of iig nieuwe versie "PSPKick 3.0"
Heb um zelf nog niet getest, maar ga van de week eens proberen.

link: http://pspupdates.qj.net/PSPKICK-v3-0-IS-RELEASED-New-Official-Forums-as-Well-/pg/49/aid/14230

Dwnld: http://dl.qj.net/index.php?pg=12&fid=5974

Je kan nu zelf je eigen samples laden, spelen , vernagelen etc.

compleet pakket dus! :halleluja nu nog WIFI->MIDI 8o)

14230_pspkick_v3_scrn1.jpg

14230_pspkick_v3_scrn2.jpg
 
psp kick 2 kon me niet zoveel boeien maar die pspkick 3 lijkt me wel interresant

verder nog 3 audio/muziek gerelateerde programmaatjes, een Audio Analysis Tool, 1ste release ! je kan er nu alleen nog mee afspelen en "analyseren" ,maar ik zie me al zitten in de trein met pspkick3 of psprhytm 4 ff snel naar de sample editor samples knippen en vernaggelen :)

in de toekomst vast nog wel een stereo 44100 wav recorder, de microfoon is er al dus, denk kwestie van iemand die op het idee komt en het gaat maken

Main Features :

Proper and fast reading of a 16-bit wave file.
Displaying a wav file longer than 480 samples.
Playback of the wav file while displaying a sliding marker.
Segmentation of the wav file for processing.
Implementation and application of the FFT.


de link

klik
 

Attachments

  • 13557_pspanalyser.png
    13557_pspanalyser.png
    5,6 KB · Bekeken: 61
PSP Guitar v0.2

meerdere gitaren toegevoegd


raggen over je analoge stick leuk als je echt niets te doen hebt en je lucht gitaar spelen net iets te vindt



features

newer, better, and more sounds
new menu, start screen with sounds
3 new guitar types
added a normal holding mode
new contol system, high sounds down, low sounds up
multi-info page
new backgrounds
fixed PSP Tune eboot to be PSP Guitar


de link klik
 

Attachments

  • 12511_gutarsnap0024.png
    12511_gutarsnap0024.png
    7,5 KB · Bekeken: 63
ook de pspiano mag natuurlijk niet op je meereizende handyman ontbreken

de link klik
 

Attachments

  • 13927_5370_snap0016pspianorelease.gif
    13927_5370_snap0016pspianorelease.gif
    8,9 KB · Bekeken: 57
en ook erg leuk miss wel de beste geen muziek produceer related programma maar wel muziek related

pspradio

op je psp met wifi tig radio zenders ontvangen in meestal 44100hz stereo gesorteerd op genre van a tot z ik luisterde nooit radio maar dit is echt geweldig alles zit erop

heb hem al paar uur non stop op bleus staan, heb een stukje opgenomen vanuit de psp klik




link naar pspradio klik
 

Attachments

  • 13889_pspradio21.jpg
    13889_pspradio21.jpg
    106,2 KB · Bekeken: 59
Laatst gewijzigd:
psp rhytm 5 is uit

eindelijk real time effecten als filters delay distortion :halleluja

So what can you look forward to in this latest version? How about Real Time Audio Effects, for a start?


Included effects are: Distortion, Slicer, Filter, Delay and Monophonic Sample Mode. Effects assist in creating new and unique sounds. They assist you in getting the most out of your samples and the bass line synthesizer. With effects, Rhythm goes beyond a typical drum machine and is now a well rounded production suite.
 

Attachments

  • rhythm.jpg
    rhythm.jpg
    108,2 KB · Bekeken: 61
even een opsomming van de site http://www.psprhythm.com/

Pattern Mode
- 1-16 Step Pattern Sequencer*
- Sample Playback
- Flam
- Reverse
- Samples Parameters
Pitch
Volume
Balance
Start
End
Cutoff*
Resonance*
- Bass Line Synthesizer
- Note Off
- Note On
- Note Tie
- Note Accent
- Note Slide
- Bass Line Parameters
Pitch
Volume
Cutoff
Resonance
Envelope Mod
Decay
Accent
- 16 Memory Banks
- 16 Patterns per bank
- 15 sample sounds

Song Mode
- 1 Song per bank
- 512 Pattern Song Sequencer
- Sample/Bass Line Mixer


Effect Mode*
- Distortion*
Threshold*
Amount*
Gain*
- Slicer*
On Time*
Off Time*
Off Modifier Volume*
- Delay*
Rate*
Feedback*
- Filter*
Cutoff*
Resonance*
- Monophonic Sample Mode*

System Mode
- Tempo (30.0 - 300.0 BPM)*
- Swing (50 - 90%)*
- Save Bank (1-16)
- Load Bank (1-16)
- Copy Pattern (current pattern > 1-16)
- Clear Pattern
- Clear Song
- Song Mode - Normal or Loop
- Pattern Mode - Classic or Extended
- Synth Waveform - Square or Saw
- Text Color (For custom skins)
- Audio Channels (1-30)*
- Load Kit (1-4)
- Change Skin
- Visuals On/Off*
- Analog Rate (1-10 Sensitivity)*
- Sequencer Steps (1-16)*
- Save System
- Bounce song to WAV?
- QUIT? (For PSP OS 2.0+ users)


* New or enhanced features for Version 5.0
 
En weer iets nieuws:
http://www.dspmusic.org/psp/

- editable parameters on instruments
- better BPM handling + swing
- clear/copy tracks
- absolute and 12 tone frequency handling
- more efficient renderer
- new instruments
- 64 step sequencer
- bug fixes to enable better compatibility with all firmwares

pspseq020.jpg
 
Moet niet gekker worden....straks moet ik nog zo'n ding gaan kopen.

Hoe goed is de audio output van een psp eigenlijk? En is er een manier om midi out te verwezelijken?
 
de output van de psp ik hoor met mijn amateur oren :) geen verschil als ik shoutcast luister over de psp of over de pc


maar wat minder leuks, mijn psp zijn wifi heeft het begeven, en de winkel neemt hem niet terug want dat moet je zelf met sony psp regelen erg lekker weer , ik moet mijne nog ophalen van de winkel en moet zelf bellen naar sony psp en weet ik allemaal wat voor gezijk nog meer. maar eenmaal opgestuurd naar sony zouden ze alle garantie psp,s verwisselen voor gerefurbisde psp,s , maar hopen dat dat zo is. want mijn psp zaten zo ruwgeschat een paar 100000 krassen op na een half jaar gebruik, zelfde verhaal eigenlijk als die mobiele telefoons van tegenwoordig die slijten mij ook per het half jaar.

maar goed ik kijk uit naar mijn gerepareerde psp, want ik pak nu express niet de bus en trein omdat ik me dood zou vervelen met de wetenschap dat ik de psp niet mee kan nemen .
 
Er zijn wel manieren op de midi out te verwezelijken (raar woord)
Er zit een serieele poort op, een infrarood poort, en de usb poort natuurlijk.

Het zal alleen van een coder/hacker afhangen die er maar net zin in heeft en er aan wilt beginnen. Niet genoeg mensen hebben er baat bij denk ik, en homebrew is nou eenmaal gratis. Ik had het al eens gevraagd aan de makers van psp rhytm om het er in te stoppen maar die wouden zich meer focusssen op psp rhytm zelf en gaven ook toe dat midi op de psp vanaf nul opbouwen erg lastig was.
 
@ anoniempje...

Het schijnt dat ze je firmware wel updaten als je die dingen opstuurt naar Sony.
Dat betekent 2.7 als je hem terugkrijgt... en dat wil je niet als je met die leuke toys in deze topic aan de haal wilt. (voorlopig althans)

[off topic]
'k Heb ook zo'n ding in huis sinds een paar dagen. Kreeg'm bij een nieuw telefoon abb.
Errug leuke gadget !! Zeker dat draadloze internet is heel erg chill... en GTA natuurlijk ;)
Die UMD schijfjes zuigen trouwens wel heel hard... domme dingen.
Koptelefoon inclusief cheap ass afstandbedienig zuigt nog harder... Ik begrijp niet dat ze dat durven te verkopen bij zo'n sjiek apparaat.
[/off topic]


maargoed al met al... ook 2.7 erop. Helaas.... =(
Maargoed, er wordt aan gewerkt als ik de geruchten mag geloven.
 
Origineel geplaatst door anoniempje
even een opsomming van de site http://www.psprhythm.com/

Pattern Mode
- 1-16 Step Pattern Sequencer*
- Sample Playback
- Flam
- Reverse
- Samples Parameters
Pitch
Volume
Balance
Start
End
Cutoff*
Resonance*
- Bass Line Synthesizer
- Note Off
- Note On
- Note Tie
- Note Accent
- Note Slide
- Bass Line Parameters
Pitch
Volume
Cutoff
Resonance
Envelope Mod
Decay
Accent
- 16 Memory Banks
- 16 Patterns per bank
- 15 sample sounds

Song Mode
- 1 Song per bank
- 512 Pattern Song Sequencer
- Sample/Bass Line Mixer


Effect Mode*
- Distortion*
Threshold*
Amount*
Gain*
- Slicer*
On Time*
Off Time*
Off Modifier Volume*
- Delay*
Rate*
Feedback*
- Filter*
Cutoff*
Resonance*
- Monophonic Sample Mode*

System Mode
- Tempo (30.0 - 300.0 BPM)*
- Swing (50 - 90%)*
- Save Bank (1-16)
- Load Bank (1-16)
- Copy Pattern (current pattern > 1-16)
- Clear Pattern
- Clear Song
- Song Mode - Normal or Loop
- Pattern Mode - Classic or Extended
- Synth Waveform - Square or Saw
- Text Color (For custom skins)
- Audio Channels (1-30)*
- Load Kit (1-4)
- Change Skin
- Visuals On/Off*
- Analog Rate (1-10 Sensitivity)*
- Sequencer Steps (1-16)*
- Save System
- Bounce song to WAV?
- QUIT? (For PSP OS 2.0+ users)


* New or enhanced features for Version 5.0
~

Zeer cool allemaal!! ... Maar waarom geen touchscreen :stupid
 
ja klopt ik wil ook geen 2.7 firmware ik heb ook het argument gegeven mijn psp niet de upgraden omdat hij dan kijkend naar de tweedehands markt geen drol meer waard is. een tweedehandse 1.5 firmware psp is net zo veel waard als een nieuwe psp, 250 tot 300 euro

en een nieuwe psp is tweedehands nog niet de helft van een 1,5 firmware psp waard

en het blijft toch mijn apparaat waarvan ik zelf toch wel mag zeggen of deze firmware erop blijft of dat er een nieuwere opkomt

helaas ziet sony het niet zo denk ik, we zullen afwachten



Origineel geplaatst door GeeEs
@ anoniempje...

Het schijnt dat ze je firmware wel updaten als je die dingen opstuurt naar Sony.
Dat betekent 2.7 als je hem terugkrijgt... en dat wil je niet als je met die leuke toys in deze topic aan de haal wilt. (voorlopig althans)

[off topic]
'k Heb ook zo'n ding in huis sinds een paar dagen. Kreeg'm bij een nieuw telefoon abb.
Errug leuke gadget !! Zeker dat draadloze internet is heel erg chill... en GTA natuurlijk ;)
Die UMD schijfjes zuigen trouwens wel heel hard... domme dingen.
Koptelefoon inclusief cheap ass afstandbedienig zuigt nog harder... Ik begrijp niet dat ze dat durven te verkopen bij zo'n sjiek apparaat.
[/off topic]


maargoed al met al... ook 2.7 erop. Helaas.... =(
Maargoed, er wordt aan gewerkt als ik de geruchten mag geloven.
 
Origineel geplaatst door GeeEs
@ anoniempje...

'k Heb ook zo'n ding in huis sinds een paar dagen. Kreeg'm bij een nieuw telefoon abb.
Errug leuke gadget !! Zeker dat draadloze internet is heel erg chill... en GTA natuurlijk ;)
Die UMD schijfjes zuigen trouwens wel heel hard... domme dingen.
Koptelefoon inclusief cheap ass afstandbedienig zuigt nog harder... Ik begrijp niet dat ze dat durven te verkopen bij zo'n sjiek apparaat.
[/off topic]


fijn ding he :) ik mis hem veel te hard , ik denk er aan om een tweedehands psp met 1.5 firmware aan te schaffen
want een psp 2.7 waar je alleen sony games op kan draaien gebruik ik denk ik toch niet

heb 10 spellen gehad en had alles verkocht omdat ik alleen maar gta gebruikte voor homebrew


ik vindt zelf die schijfjes best fijn eigenlijk , vooral het idee dat ze in een hoesje zitten en praktisch niet kunnen beschadigen

als je er vloeistof overheen gooid zoals mij gebeurt is met citroenbrandenwijn wordt het een ander verhaal natuurlijk

maar die heb ik ook schoon kunnen krijgen met dat psp screen doekje
 
tja.. daar valt wat voor te zeggen, die bescherming...
Maar dat ze dan gewoon een vlakje open laten...:confused: Maak het dan net zoals een minidisc... Als er nu stof inkomt of zoals je zelf al schreef iets van vloeistof, krijg je dat er bijna niet uit. Maar het ergste, voor je het weet staat je vinger dr op.
 
Back
Top