nieuwe drumdoos psp

De psp heeft wireless Lan , dus zal er ooit wel eens midi via dit kunnen gaan lopen ..(m-lan ?)

Ik zie wel wat in een compacte machinedrum met iets minder mogelijk heden..

W.
 
Origineel geplaatst door waldo
De psp heeft wireless Lan , dus zal er ooit wel eens midi via dit kunnen gaan lopen ..(m-lan ?)

Ik zie wel wat in een compacte machinedrum met iets minder mogelijk heden..

W.

Denk dat je nu even in de verkeerde proporties aan het denken bent.

Je vergelijkt een sample based basic oplossing met een zeer uitgebreide drumsynth. Iets minder mogelijkheden kun je beter hernoemen naar ëen fractie van de mogelijkheden" denk ik.

Ik mis dedicated knoppen, ik mis drumsynthese, ik mis inputs, ik mis 6 outputs etc etc (en ga zo nog maar ff door).
Beetje rare vergelijking sowieso.

Verder is een feature als "parameter locks" inbouwen natuurlijk erg leuk,.....maar het aantal parameters dat je kunt locken is erg beperkt. Zeker aangezien je geen filter hebt, de synthese parameters uit de MD missen, de LFO's missen, de Delay, dynamics en reverb missen (en als ik echt ga nadenken vind ik nog wel wat zaken (zoals bitreduction, distortion enzo).

Het is eigenlijk gewoon jammer dat ze niet gewoon een eigen concept samplebased drumprogrammaatje hebben gemaakt i.p.v. de link leggen naar de machinedrum. Want dan moet er nog een berg geprogrammeerd worden.
Zonder de link naar de machinedrum had het een net zo leuk initiatief geweest maar had het programma minder verwachtingen gekweekt. ALs de auteur dit doorzet kan er nog iets heel leuks van gemaakt worden in elk geval.
 
Laatst gewijzigd:
er zit ook usb op ja en inderdaad wifi erg leuk want waar ik ook ben er is altijd wel een wifi punt in de buurt zonder beveiliging verder zit er ook nog infrarood op


en als laatste het snoer afstandbedieninkje daarvan het stopcontactje is een serieele poort hier hebben ze de gprs antenne al aan het werk gekregen
 
daar heb je wel een punt...nuja, de soundchips van de spullen die je noemde zijn natuurlijk bedoeld om zulke leuke bliepjes te produceren, terwijl de psp zelfs al als mp3player wil dienen...
en dan krijg je idd van die dingen die ergens tussen het retrokarakter en echt kwaliteitsgeluid liggen

hier geldt voorlopig: hoe nieuwer, hoe minder karakter
eigenlijk heeft zelfs mijn pocket music voor de gba daar al last van, ik mis de échte retrobliepjes die me oorspronkelijk zo van pocket music deden houden
 
karakter is ver te zoeken ja maar het is ook niets meer dan een veredelde sampler niet dan?

je kan er ook instoppen wat je wil en meenemen voor onderweg om mee te spelen wat wil je nog meer :)
 
Origineel geplaatst door anoniempje
het is ook niets meer dan een veredelde sampler niet dan?
feit.

...maar dat neemt niet weg dat het op zich wel een leuk dingetje blijft:)
 
Origineel geplaatst door no_disc
feit.

...maar dat neemt niet weg dat het op zich wel een leuk dingetje blijft:)

Tuulk, daar geen twijfel over. Maar ze profileren zich beter als een leuk samplertje dan te pretenderen ook maar iets met de machinedrum te maken te hebben.

Zoals ik in een eerdere post al zei.....het gaat om de verwachting die je schept. Als jij in je introductiepraatje de machinedrum noemt, dan gaan mensen nogal wat verwachten. En dan valt het al snel tegen.

:erm:
 
Origineel geplaatst door reddread
Ik heb de mp-3´s beluisterd en wat ik echt mis door het gebruik van samples is karakter.
Wat de gameboy en de C-64 zo leuk en bijzonder maakt is dat eigen herkenbare karakter.
dat mis ik hier toch wel

Je kunt ook gewoon PSPVice of C64PSP Commodore 64 emulatoren op je PSP zetten en daarin met Prophet64 spelen. De SID-emulatie is voor de PSP een peuleschilletje dus... Misschien nog andere synthesizer-emulatie in de toekomst??? Een 333 Mhz. processortje moet toch genoeg zijn realtime 303 emulatie te draaien. En je kunt natuurlijk ook gewoon LSDj en Nanoloop met emulatie op je PSP draaien.
 
oftwel het gaat uiteindelijk toch weer ergens anders over dan de "drumdoos"........
Ik heb dan toch liever een laptop als portable studio :)
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Zoals ik in een eerdere post al zei.....het gaat om de verwachting die je schept. Als jij in je introductiepraatje de machinedrum noemt, dan gaan mensen nogal wat verwachten. En dan valt het al snel tegen.
nuja, als je een beetje redeneert weet je natuurlijk op voorhand al dat het niet "the next big thing" zal zijn...

maar in mijn geval zou dat de pret niet bederven:)
 
PsP is een geweldig apparaatje...not only for games ofcourse :D
Heb zelf ook Rhythm erop en is best leuk om ideetjes te maken in de trein.

Naast dat is het natuurlijk ook erg lachen om oude NES games erop te spelen via een emulator :duivels:
 
ja mij hier net zo het is echt niet om er serieus muziek op te maken of de boel te vervangen maar het is wel geweldig als erg leuk speeltje als ik in bed lig of in de auto of trein

je kan lekker meteen beginnen, met een pc of laptop of hardware ben ik wel ff bezig voor ik ook daadwerkelijk een muziekje heb staan waarmee ik lekker kan pielen
 
Origineel geplaatst door marninx
Beetje onzin denk ik om voor een PSP een drum-software de releasen??:Z

ik denk dat je wel es hard zou kunnen schrikken als je moest weten wat een markt daar voor is
en als ze er (nog) niet is, dan maken ze die wel

binnenkort zit de gast naast je op de trein met zijn ene hand zijn i-pod te bedienen, terwijl ie met die andere hand het nummer van op z'n i-pod live van nieuwe percussie voorziet!
 
Update !! :

De makers van psp rhytm 3.0 hebben een bassline synthesizer gemaakt en is hier klik mij te downloaden.

de makers hebben inmiddels de bassline synthesizer al toegevoegd aan psp rhytm en zal er binnenkort dan ook psp rhytm 4 uitkomen met een meer tb 303 klinkende synth, keuzes uit meerdere drumkits met elk 15 samples , verbeterde sequenzer met perfecte timing en verwisselbare skins

tot 4.0 uit komt zijn de bassline en rhytm in elk geval nog niet tegelijk te gebruiken

ik hoop zelf dat ze op een of andere manier de tb 303 van rebirth erin hebben gekregen
 
Wel cool op zich, op de PSP zie ik mensen altijd films kijken en spelletjes doen dus waarom geen muziek maken?

Leuk bedacht!:)
 
Heb van de week de makers van psp rhytm een mail gestuurd met wat vragen over midi met betrekking tot die seriele poort of wifi, globaal volume per sample naast de step sequenzer volume , en een eventuele sample browser die van je memory stick laad maar daar kreeg ik jammer genoeg geen antwoord op.

voor de geinterreseerden hier is de mail:

I've looking into midi over ip and there really isn't a standard that I can use yet.
I have thought about the serial port but I don't have the hardware skills to get it
working. Some posted a thing called netlib for lua and if I can port some of the
commands I may try to get it to sync multiple PSP's.

I'm adding a "Classic" and "Extended" pattern modes. Classic will allow you to
control the volume and pan for sample globally, extended will give you the low
level of control (like it is now) to adjust volumes per step. That will help a lot
in live use! Version 4 should be out in about 2 weeks. I have to finish
programming. Billy is working on a new song and all the samples (4 kits) plus
skins, and we need to finish the documentation. Lots of work but the bulk of the
programming is done.

-Louie
 
Back
Top