[FX] Cheapo vs. Expensive

Origineel geplaatst door Prophet

Met mijn Alesis Midiverb 4 doe ik ook al lang niks meer. Maar ga er weldra toch nog eens in snuffelen. Verkopen heeft geen zin, daar je er toch geen halve cent meer van krijgt.

p.

Ik heb misschien wel interesse, maar op het moment geen pegels... :(
 
Cheapo..

Cheapo..

Wat ik een groot nadeel vind van kwalitatief minder FX spul is dat het onvoorspelbaar kan reageren.. neem nou bijvoorbeeld die MidiVerb 4.. als je 'm ietsje overstuurd, gaat ie kraken (en tja.. om over die draaiknop maar te zwijgen).

Met gritty en lo-fi is niks mis natuurlijk (integendeel!) maar ook die effecten moeten kwalitatief goed zijn..

Wat ik vaak zie is dat mensen een of twee lexicons hebben staan.. en daarbij een hele berg pedaaltjes (van boss tot electro-harmonics). Die dingen zijn niet duur (meestal niet in ieder geval), snel en gemakkelijk inzetbaar.. en er zijn ontzettend veel verschillende effecten beschikbaar op de markt.

Maar welk effect je ook kiest of koopt.. het belangrijkste is niet wat het met één enkel signaal doet.. maar hoe de return van je effect het 'doet' in de mix.
 
Mijn ervaring is dat je beter een produkt uit het goedkopere segment van een "dure" fabrikant kan kopen dan een produkt uit de top line van een "el cheapo" fabrikant.

Dit mbt kwaliteit van het produkt zelf, qua mix is het altijd een ander verhaal :)
 
Back
Top