[FX] Cheapo vs. Expensive

DJ41

Lid sinds 1834
Lid sinds
20 december 2001
Berichten
1.910
Locatie
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik heb laatst wat FX apparaten besteld (Lexicon MPX-500, Digitech S-100 en Zoom RFX-1000). Er zitten eigenlijk voordelen aan allebei de extremen (duur vs. goedkoop).

Wat hebben jullie voor mening over de bruikbaarheid van goedkope units of de meerwaarde van duurdere units?

Voor mezelf heb ik voor een mix ervan gekozen, je hoort sommigen ook wel eens zeggen van : "die Zoom heb ik voor de Lofi ruige 8bit fx" enzo.

Best grappig eigenlijk. Voor 500 Euro heb je bijvoorbeeld:

Lexicon MPX-1

of

Digitech S-100
Zoom RFX-1000
Yamaha Rev-100
Behringer virtualizer

Wat heeft de voorkeur bij jullie?
 
ik denk dat je gewoon een mooie combi moet maken...een lekkere highend lexicon..en dan wat el cheapo effectbakkies voor de meer ruige sounds......
 
ik heb een rev100 en eigenlijk heb ik daar geen mening over...is dat nou goed of slecht??...kan er werkelijk nix over zeggen..of het goed of slecht is...misschien ook omdat ik nooit met een lexicon heb gespeeld....
 
Re: [FX] Cheapo vs. Expensive

Origineel geplaatst door DJ41
Wat hebben jullie voor mening over de bruikbaarheid van goedkope units of de meerwaarde van duurdere units?

Dat ligt er natuurlijk ook aan of je amateur of professional bent..

8)

equate

(ok...nu hou ik erover op..)
 
Re: Re: [FX] Cheapo vs. Expensive

Re: Re: [FX] Cheapo vs. Expensive

Origineel geplaatst door equate


Dat ligt er natuurlijk ook aan of je amateur of professional bent..

8)

equate

(ok...nu hou ik erover op..)

Dus volgens jou hebben professionele producers geen goedkope FX units?
 
Re: Re: Re: [FX] Cheapo vs. Expensive

Re: Re: Re: [FX] Cheapo vs. Expensive

Origineel geplaatst door DJ41


Dus volgens jou hebben professionele producers geen goedkope FX units?
Hij maakt een geintje ... Check discussie wie gebruikt wat.
 
Re: Re: Re: [FX] Cheapo vs. Expensive

Re: Re: Re: [FX] Cheapo vs. Expensive

Origineel geplaatst door DJ41


Dus volgens jou hebben professionele producers geen goedkope FX units?

Is equate aan het vissen? Jaaa.. niet zo happen 41.. en je topics bijhouden. ;)
 
ligt natuurlijk ook aan de soort muziek....gelikt geproduceerde popmuziek heeft meer aan een highend reverb dan lofi electro dingen
 
zelf gebruik ik een rev100 en rev500, en ik ben qua prijs kwaliteits verhouding zwaar tevreden, maar ik erken wel de waarde van echte goede outboard gear en effecten.

een huisgenoot van me mocht bijvoorbeeld de demo-cd voor de tc fireworx maken, dus toendertijd hadden we er 4 hangen. da's wel even andere koek. hetzelfde met de lexicon pcm80 en 90's, daar haalt je 500 euro effecten bakje het gewoon never nooit niet bij.

en als je moet kiezen tussen 1 lexicon, of 4 low-end efx bakjes, dan ga ik toch echt voor die 4. lekker experimenteren...
 
Re: Re: Re: [FX] Cheapo vs. Expensive

Re: Re: Re: [FX] Cheapo vs. Expensive

Origineel geplaatst door DJ41


Dus volgens jou hebben professionele producers geen goedkope FX units?

nee hoor, ik injecteer puur wat humor, kan dit forum wel gebruiken...

Er zullen vast "profesionele" producers zijn die ook budget apparatuur gebriken. Zo schijnt zelfst de Zoom 1201 wel eens in "dure" studio's gesignaleerd te worden.

Ligt er maar net aan wat je wilt. Ik kan me voorstellen dat je als producer juist mooie dure lexicon effecten wilt hebben EN ook gritty bakjes zoals die van Zoom voor de smerige fx's.

equate
 
Re: Re: Re: Re: [FX] Cheapo vs. Expensive

Re: Re: Re: Re: [FX] Cheapo vs. Expensive

Origineel geplaatst door equate


nee hoor, ik injecteer puur wat humor, kan dit forum wel gebruiken...

Er zullen vast "profesionele" producers zijn die ook budget apparatuur gebriken. Zo schijnt zelfst de Zoom 1201 wel eens in "dure" studio's gesignaleerd te worden.

Ligt er maar net aan wat je wilt. Ik kan me voorstellen dat je als producer juist mooie dure lexicon effecten wilt hebben EN ook gritty bakjes zoals die van Zoom voor de smerige fx's.

equate

Humor mag best hoor, maar ik volg niet elke thread waar jij in hebt zitten lollen. ;)
 
moet zeggen dat die zoom rfx-1000 ook weer niet zo mega ranzig is dat je m lo-fi moet noemen hoor....ik zet m op 2 auxen...eentje galm en eentje delay (ja, op 1 rfx 1000 :D)

maar geef mij maar 10 rfx-en i.p.v. 1 lexicon. Kan je lekker kloten
 
Liam howlett werkt met buget spull en zie wat hij er mee kan

Ik zelf kijk niet zo naar duur of goedkoop maar ik zoek gewoon naar wat ik kan gebruiken, duur is natuurlijk wel lastiger maar dan spaar ik wel ff
 
Ik geloof dat die gozert van Les Rhythmes Digitales (Supercoole cd!) ook een hele zooi zoom effecten in z'n studio heeft.

Mij bevalt die RFX-1000 prima. Alleen de delaytijd instellen is soms wat lastig. Zitten best leuke effecten op en een vage vocoder :)
 
Heb me zonet een Lexicon Mpx1 op de kop weten te tikken voor 400 Érokes, awel nu weet ik ook eens wat goeie reverb/effecten in huis hebben is. Lo-Fi dat kende ik al en weet ik ook te waarderen, als het klinkt zoals je het wil hebben dan is het goed hè, dan speelt dat geen rol met wat je het doet.
Met mijn Alesis Midiverb 4 doe ik ook al lang niks meer. Maar ga er weldra toch nog eens in snuffelen. Verkopen heeft geen zin, daar je er toch geen halve cent meer van krijgt.

p.
 
Back
Top