PC-monitor op versterker

ez`

.:.
Lid sinds
31 mei 2004
Berichten
572
Locatie
a'dam
Sinds ik met twee PC-monitoren werk heb ik één van de twee monitoren op mijn Alesis RA-150 versterker geplaatst, zodat de twee PC-monitoren op gelijke hoogte staan (de ene is 17", de ander 21").

De PC-monitor staat dus met de (ronde) voet op de koelopeningen van de versterker, maar bedekt de koelopeningen niet helemaal: zo'n 1/3 van het oppervlak van de bovenkant van de versterker is gewoon onbedekt.

De handleiding van de versterker vertelt me dat ik geen voorwerpen als jassen, kledingstukken, etc over m'n versterker mag gooien... de koelopeningen aan de bovenkant van de versterker mogen dus niet 100% bedekt zijn (dat is bij mij dus ook niet het geval).

Tot nu toe lijkt het erop dat de versterker niet al te heet wordt en ik hoor in ieder geval geen verschil met de 17" PC-monitor erop... maar wat denken jullie? Is het verstandig om de monitor erop te laten staan of wordt m'n versterker nu echt te heet? Heeft iemand hier ervaring mee..?
 
Ik had een post gemaakt over dat ik mijn versterker op z'n kant zette...
Nu zei men dat dat dus niet uitmaakte zolang je die koelopeningen maar vrij hield..

Dus mijn advies is niet doen...
Koop een plankje of een 2de 21" :D crt monitoren zijn niet zo duur meer tegenwoordig
 
Tja, laat ik het zekere maar voor het onzekere nemen. Die 21" is een Ilyama die ik voor 80,- 2e hands had gekocht... voor dat geld kan ik er inderdaad gemakkelijk nog wel een bij kopen...
 
Back
Top