welke midicontroller met ableton??

Q-bus

een nul
Lid sinds
27 januari 2003
Berichten
972
Locatie
zwolle
Ik zoek een midicontroller voor ableton.. welke is daar geschikt voor zegmaar zeer geschikt!
Eventueel wat ervaringen van gebruikers.

Dank!
:)
 
alles wat cc nummers uitstuurt zal ik zo zeggen.
ik gebruik een goedkope behringer BCR2000 en de BCF2000.
En ze werken primma met ableton live.
Voor de rest zijn er vele andere controllers op de markt die
allemaal prima zullen werken met ableton.
ik heb voor behringer gekozen vanwege de prijs :D

succces d'r mee.
 
hangt ervanaf wat je wil doen, hé?
toetsen? drumpadjes? knobs? faders? ...? kijken wat je wil controllen, en je daarop baseen voor je zoektocht
 
Origineel geplaatst door Ro9
Looks frightening Cisco!!

Damn right! Dit is echt een hele goeie! Wel erg prijzig?! ;)
 
Origineel geplaatst door Q-bus
die faderfox is idd intressant maar de de intressantste is uitverkocht:(

er komen begin dit jaar nieuwe aan, ze zijn ongeveer het zelde met wat dingen extra. wou namelijk vorig jaar ook bestellen en toen wist die meneer dit mij te vertellen en zei dat ik beter even kon wachten op die.

dat doen we dan ook maar :)
 
Die Bitstream van Waveidea zit ik ook op te azen, is momenteel ook out-of-stock, en rechtstreeks besteld met verzendkosten er bij toch nog steeds 75 euri goedkoper dan bij Feedback! Niet voor Ableton BTW, maar lijkt me een hele puike controller. Aangezien Waveidea de controller ook met Ableton in een package deal verkoopt moet het er wel lekker mee werken zou je denken... De nieuwe Novation Remote SL ziet er ook leuk uit maar zal in dezelfde prijsklasse gaan zitten of duurder zodra leverbaar...
 
Origineel geplaatst door maar
Misschien nog even geduld. De Novation Remote SL is er nu al, maar er wordt aan de Ableton 'automapping' gewerkt. Alles automatisch toegewezen én zichtbaar op LED schermen. check:

http://www.novationmusic.com/news.asp?id=110
oh maar dat ziet er interessant uit :okdan:

en om op de originele vraag te antwoorden: 't is een fluitje van een cent om eender welke controller te gebruiken met Live, de vraag is wat voor controls JIJ nodig hebt
 
Back
Top