nieuweling advies soundmodule of sampler

sipke

Nieuwkomer
Lid sinds
3 januari 2006
Berichten
3
Locatie
alkmaar
Hallo allemaal,

Na veel zoeken en graven in het forum wordt het bos voor mij nog ondoorzichtiger. Dus graag wat help voor een beginner (nou semi).

Ik zit met het volgende probleem: Ik zoek de beste oplossing om via mijn digitale piano geluid aan te kunnen sturen.

Ik zoek, zoals wellicht velen, de beste hammond / rhodes / wurlitzer en hohner klanken.

Ik heb sinds kort mijn oude XP10 aan weten te sluiten op mijn digitale piano en stuur via midi de synth aan. Geluid via audio in weer terug naar de piano. Echter ik zoek een wat minder grote opstelling in mijn beperkte woonkamer. Dus dacht ik aan een soundmodule. Mij is bv de XV2020 geadviseerd. Maar mijn vraag is, of er betere (goedkopere) alternatieven bestaan.

Idee wat ik had was dat het wellicht ook met een sampler te doen zou zijn, zoals een S3000XL van Akai of een Yamaha A4000.

Gaat dus puur om de klankkleuren van de digitale piano uit te breiden met vnl vintage keys. (Had vroeger een Hohner Clavinet en ook een Hammond 200).

Dus samengevat:

- keuze voor sampler of soundmodule?
- en dan welke, die het beste vintage keys weergeeft via midi-aansturing.

Graag advies.

Sipke
 
Ik weet niet wat je budget is, maar misschien is een Nord Electro rack wat voor je?
 
Nord Electro idd, misschien voor een lager bedrag een E-Mu Vintage Pro of B-3 (of de B-3 expansion in de Vintage Pro, nog beter)?
 
XV2020 kan ik aan komen voor onder de 700 euro.

Electro Rack is duurder. Eigenlijk is op dit moment de XV2020 al boven budget. Dus daarom dacht ik aan een sampler als alternatief.

Maar ja even doorsparen kan natuurlijk ook. Huidig budte ligt rond 400. Maar liever iets minder. Als er dus geen alternatief is, dan wordt het sparen........
 
volgens mij is 700 véél te veel voor een XV2020. Je kunt ook voor z'n voorganger, de JV1010 (of JV1080 die is makkelijker te editten) gaan, kosten respectievelijk zo'n 175 en 250 euro
 
En een JV2080 is nog makkelijker te editten dan een JV1080. Maar dat is allemaal heel relatief, want al die romplers zijn gewoon een pain-in-the-*ss om te editten ;)
En als je op zoek bent naar vintage piano's is zo'n rompler ook niet zo heel geschikt..je verzuipt in de sounds die je helemaal niet wilt horen.
Een Electro Rack lijkt mij dan ook veel beter. Kost wat, maar dat ben je zo weer vergeten.
 
Re: nieuweling advies soundmodule of sampler

Origineel geplaatst door sipke
Gaat dus puur om de klankkleuren van de digitale piano uit te breiden met vnl vintage keys. (Had vroeger een Hohner Clavinet en ook een Hammond 200).

Dus samengevat:

- keuze voor sampler of soundmodule?
- en dan welke, die het beste vintage keys weergeeft via midi-aansturing.

1) Heb zelf een Emu Vintage keys gehad, daar haal je best wel goede vintage sounds uit, zeker voor wat deze module nu 2dehands moet kosten.

2) Koop een 2dehands XV-2020 (kost niet veel) en stop daar de SRX-07 Vintage Keys expansion in, heb je echt alles. Heb de SRX-07 momenteel zelf en die is echt heel goed. SRX-07 kost je 2dehands 200 EUR, nieuw 300 EUR.

3) JV-2080 met een SRV-Vintage Keys board, ook best goed
 
er waren toch ook van die Voce Modules met fenderrhodes en B3 geluiden?!
die rhodes moest wel goed zijn weet alleen niks over die b3.
Ik vind de EMU Vintage Keys zelf zeer lekker klinken voor rhodes en wurli geluiden (B3 zijn ook wel ok)
Ben zelf niet zon fan van roland Rhodes/wurli/B3 emulaties
 
Dank allen voor info en advies. Keuze is gemaakt....

Wordt een jv1010 en ik ben in de race voor de expansiekaart SR-jv80-08.

Keuze mede ook bepaald door budget en gebruiksgemak, plus ruimte. Halfrack is wel zo makkelijk als je eigenlijk maar maximaal 35cm breed kwijt kan op je piano.

mvrgr

Sipke
 
Back
Top