DNB De Test

Ed Rush & Optical fan toevallig? Die drum is echt helamaalin die hoek namelijk!
 
Hij klinkt een beetje jaren '90. Wat op zich niet erg is, maar productie technisch is het nummer natuurlijk wel achterhaald (zoals het gebruik van overbekende bass samples ipv zelf maken). Nou hoeft niet alles morphende basslines en glitchende beats te zijn: hij groovet op zich wel lekker maar helaas is hij toch wel een tikkeltje saai.
 
Ben het wel met Breed eens, nummer is niet bijster origineel en spannend, het arrangement verandert nauwelijks met de bassline die het hele nummer onveranderd blijft doorgaan.
Ik ben zelf ook sinds tijden een fan van DnB/jungle, maar juist vanwege de variatie van de beats. Maar die mis ik hier ook wel een beetje. Verder klinkt de sound wel goed hoor, maar er gebeurt alleen naar mijn idee nog niet zo veel.
Gelukkig is dit nog maar een test :D ;)

:mega:
 
Origineel geplaatst door ChampionSound
Gelukkig is dit nog maar een test :D ;)

Niet "een test" maar "De Test" :D
en kwa beats zit er wel variatie in hoor

en in de kritiek van Breed kan ik me wel enigszins vinden
behalve dan dat hij saai is want volgens mij rockt hij wel

en wat is er mis met een standaard bas?
je gaat toch ook niet zeuren als er in een reggaenummer weer die fender bas is gebruikt?
 
Ben het eens met de rest: sound vind ik prima (vind het persoonlijk niet zo erg dat de geluiden niet erg origineel zijn), maar er moet meer gebeuren om te blijven boeien.

En ik ga ook niet echt uit m'n dak van die stemsample ofzo :)
 
lol die sample zegt: De Test!

dus als ik t goed begrijp is dit geen test maar gewoon een normale track .......

luisterde vroeger wel es naar dit soort muziek .. kan er verder niet echt een mening over kwijt ....

behalve dat ik dat geluid (wat je bij 4:50 solo hoort) wat erg aanwezig is "net" niet mooi vindt ....

het mist net een beetje de agressie
 
het mist idd een klein beetje agressie, een wat extra variatie zou welkom zijn...
maar ik blijf erbij dat het heerlijk klinkt:)
 
nu dik anderhalf jaar later heb ik dit nummer nog eens onder handen genomen.
grootste verandering is het basgeluid dat een octaaf hoger meeloopt waardoor het wat voller wordt.
ook iets spannender en aggressiever gemaakt maar toch ook nog wel de sound-en-feel van het origineel erin gehouden:

http://www.xs4all.nl/~bounce/preview/DeTest2007.mp3

origineel heb ik niet meer dus vergelijken kan helaas niet maar reakties zijn welkom.
 
Ik ken de andere versie niet maar deze is best goed hoor. Danst lekker weg op een feest denk ik, en met deze kan je lekker battle mixen ..

ok misschien net nog even iets extras als een vettere break ofzo, maja das smaak.
 
Klinkt lekker diep.

Misschien wel leuk om als intro iets met die telefoon te doen. Dat iemand hem oppakt en wat gaat ouwehoeren. Hoor je die muziek door de telefoon heen en dan gaatie los. (Is wel vaker gedaan trouwens.)
 
leuk idee idd de muziek door de telefoon...
misschien wel vaker gedaan maar kan geen kwaad vind ik
misschien dat ik zoiets ga doen

ook een vette break zou nog wel kunnen.. de subbas loopt nu het hele nummer continu door
dat is handig voor dj's, die kunnen dan zelf bepalen wanneer er een break komt door het sublaag weg te draaien

ik heb hem weer iets aangepast
stem is nu minder schel en nog wat kleine wijzigingen
(zelfde link als mijn voorgaande post)
 
tof. Ik zou eens proberen om de subbas met je eq wat te cutten in het mid/ mid-laag.
 
Klinkt best lekker! De beat vind ik lekker, gewoon de 'standaard' riedel, maar ik zou wel graag wat variatie horen in de breaks & wat percussie erbij. Bijvoorbeeld een simpele ride op de hele tel.
Die whobble bas heeft zeker lekker laag, maar zou die ietsje rauwer willen horen. Vind die zaag melo ook wat magertjes. Maak er iets wreders van. De vocal zelf is leuk gedaan, alleen vind ik die Nederlandse stem t verneuken. Sjammer.
Qua mix is ie wel lekker verder, luistert goed weg!
 
Op de helft van de track vond ik em saai worden (alsof je inspiratie op was). Jammer
dat er niet veel gebeurd in de track want DnB leent zich prachtig voor leipe sounds
en over de top effecten. Beetje saai. Sorry. Ik zou ook zeker niet voor een nagenoeg
effectloze nederlandse stem kiezen. Krijg het DJ-lult-door-de-plaat-gevoel erbij namelijk.

Verder trouwens wel een mooie strakke beat. Dat moet ik je nageven.

PS een verrekte stoer logo op je site btw :D love that.
 
Goede kant op hoor. Stem geen probleem mee. In eerste helft zit er wat meer variatie in door de opbouw dan na de helft, dan verlies ik mn interesse een beetje. Telefoongeluidje misshcien wat eq-en zodat ie wat meer in de mix valt in plaats van erop ligt.

Verder wel een nummer wat lekker continu doorgaat. Mag ik wel. Leuke plaat in een mix denk ik
 
beetje eentonig idd
wel lekkere trein

ik had vooral meer beatprogjekkels fills verwacht, dan hou je t spannend, maar die kunnen er nog in hehe
 
Back
Top