Interactieve 'track' voor mobiele telefoons: work in progress

ElektracidZ

Ouwe rot
Lid sinds
25 mei 2004
Berichten
989
Niet echt een 'track' in de normale zin van het woord maar dit leek me toch het meest geschikte gedeelte van het forum om dit te posten.

Ik ben al een tijdje bezig om andere manieren te (onder)zoeken om geluid te sequencen. Manieren waarbij het sequencen zelf meer op toeval berust en waar het eindresultaat niet van te voren vaststaat. Dit past ook goed bij mijn muziek, omdat die meestal meer een 'staat van geluid' is dan een nummer met een begin en een eindpunt.

Daarbij leek het me interessant om muziek te maken voor een ander medium dan cd of mp3speler. Dat is uiteindelijk de mobiele telefoon geworden. Het is nog niet af, het is een begin en je kan het hier downloaden

Monofoob beta

Het geluid stukje reageert op de sterkte van het netwerk signaal van je telefoon. Verandert dat, dan verandert ook het geluid wat je hoort. Daarbij kun je ook zien dat het signaal verandert aan de titel van het werkje - 'interferance' - dat ook mee verandert.

Het is gemaakt met Flash, het bestand is daarom ook een .swf bestand (Flash lite). Het speelt alleen goed af op een mobiele telefoon die Flash Lite ondersteund (standalone player). Op een pc speelt het niet goed af, want daar mist de interactieve koppeling naar een netwerk signaal.

Vast niet voor iedereen, meer richting experimenteel/abstract.

Meer info en binnenkort meer updates kun je hier vinden:
www.monofoob.nl

Ik post het ook hier een beetje om te kijken of er mensen hier zijn die het kunnen afspelen op hun telefoon. Op mijn HTC Diamond 2 (zie afbeelding) speelt het bestand goed. Als je kan en wil testen, dan hoor ik het graag!

tumblr_kzkvanbwSC1qb6uun.jpg
 
Back
Top