0 ervaring met toetsen - Op zoek naar tips

Raffel

Nieuwkomer
Lid sinds
7 december 2005
Berichten
5
Hoi hoi,

Ik ben totaal nieuw op dit forum. Na het gebruiken van de zoekfunctie ben ik al iets wijzer geworden over het probleem dat ik jullie nu wil gaan voorleggen.

Ik speel al bijna mijn hele leven gitaar en wil graag ideeen die ik heb om nummers te schrijven realiseren. Na aanschaf van een mixer, microfoon en noem maar op kan ik mijn gitaar behoorlijk goed opnemen. Nu wil ik echter mijn opnames gaan uitbreiden met toetsen/drums.

Ik ben niet geheel leek met midi, aangezien ik al eens piano rolls in bijv. Sonar heb omgezet met VSTi naar wat mooiere geluiden. (bovendien is mijn hele gitaar-rig ook midi gestuurd, program changes/control changes) Ik voel er echter meer voor om met mijn eigen handen (ondanks 0 ervaring met toetsen) fills te verzorgen in mijn nummers. Het neigt allemaal best wel naar prog rock en dus zoek ik een moog/organ/piano-geluid en eventueel andere geluiden die ik niet bij naam ken, om dit allemaal compleet te maken.

Om er voor te zorgen dat ik niet te hard van stapel loop, leek het mij een verstandig plan om een midi controller aan te schaffen daarmee icm een software pakket deze sounds te creeren. (als ik het goed begrijp tenminste, is een midi controller puur om via software geluid te maken en bevat deze geen hardware om onafhankelijk van een pc te werken)

Nu zie ik dat controllers niet duur zijn, maar wil ik graag van jullie weten welke software ik hier het beste bij kan aanschaffen en of ik daarmee dan uit de voeten kan. Ik kan dat zelf aan de hand van dit forum en mijn leek-zijn slecht inschatten. Mocht het dan te hoog gegrepen zijn voor mij, zijn er in principe nog geen kapitalen uitgegeven.

Het zou ook handig zijn als ik met behulp van een bepaald software pakket overtuigend klinkende drums zou kunnen inspelen. Het liefst ook met de hand. (het gaat voorlopig om demo's)