Metasonix buizensynth

Ergens op het net kwam ik deze tegen.....geen idee of hij al bekend was maar met de zoekmachine kon ik er zo gauw niets over vinden. Ziet er in ieder geval wel cool uit; een prachtcadeau voor onder de kerstboom!

Groter plaatje vind je hier
 

Attachments

  • wretchsm.jpg
    wretchsm.jpg
    51,8 KB · Bekeken: 156
Ik blijf erbij metasonix zuigt. Je kan er alleen herrie mee maken. Als je dan toch een buizen synth bouwt kan je beter voor klasse A gaan en een high end ontwerp. Ik heb een 0,5 watt buizen versterkertje staan waar het geluid gewoon griezelig mooi van is. Goeie vriend van me gaat nog een een buizen synth bouwen. Als hij zijn monster versterker heeft gebouwd. En dat gaat een high end synth worden. Hij wil hem zo bouwen dat een minimoog als een wibra synth klinkt.
 
Die gele bakkies heb ik gehoord bij de synthshop, en ik vond het heel erg tegenvallen. Voor dat geld kan ik zelf minimaal 15 van die bakkies bouwen(met voeding)
 
Hij heeft toen 4 van die pedalen laten horen. Waaronder die buttprobe die niet meer word gemaakt. En ik vond het echt helemaal nix(prijs/kwaliteit vehouding). Voor ongeveer 20 euro(misschien 30 als de onderdelen wat duurder zijn) kan ik zelf ook zo'n herrie ding maken. Als ik een filter van +400,- koop moet hij wel mooi klinken en niet alleen bruut en hard.
 
Ik heb de TM-7 scrotum smasher TM-2 en TM-3M en de buttprobe gehoord. Hoe de buitenkant eruit ziet boeit me niet. Als het maar goed klinkt, dan ben ik al blij.
 
Is er eigenlijk iemand op het forum die dat ding heeft?

@ Mono hoe vindt jij de sound van de Meta's? Ik zie dat er wel wat hebt gehad maar ook weer heb verkocht dus uw mening aub.
 
Ik heb wat van de eerste oplage 19 inch units gehad.
De vco vond ik niet zo veel de waveshaper was echt gaaf.

Ik zit zelf nu te denken aan de kv-1000 multi effect.
Je krijg wel veel voor een leuk bedrag.
 
Ik blijf erbij metasonix zuigt. Je kan er alleen herrie mee maken. Als je dan toch een buizen synth bouwt kan je beter voor klasse A gaan en een high end ontwerp. Ik heb een 0,5 watt buizen versterkertje staan waar het geluid gewoon griezelig mooi van is. Goeie vriend van me gaat nog een een buizen synth bouwen. Als hij zijn monster versterker heeft gebouwd. En dat gaat een high end synth worden. Hij wil hem zo bouwen dat een minimoog als een wibra synth klinkt.

Dat kan je nog eens vies tegen vallen.
Buis wil nog niet zeggen dat je per definitie veel power in huis hebt.
Buis is puur klankmatig en vooral de harmonische vervorming.
Qua laag leg je echt af tov een transistor en als je het laag van een bv Moog wilt evenaren dan kom je niet ver met een paar buisjes je moet dan echt met hoogspanning werken ivm de power dat lijkt me niks voor een jandoehetzelver.
En tenslotte de persoon achter metasonix geeft zelf aan in z'n review dat de S-1000 echt gemaakt is voor power-elektronics dus geen mooie padjes&stringetjes en weet ik veel met een mooie warme buizen-sound.
Dus komt 't neer op een kwestie van smaak vindt 't mooi of niet mooi en niet van ik kan 't veel beter.........eerst maar eens zien.
p.s......heb je wel eens een oude Ampeg basbuizentop wel eens opgetild in je eentje dat lukt je bijna niet.......ik bedoel maar.

grt Gert-Jan
 
Dat kan je nog eens vies tegen vallen.
Buis wil nog niet zeggen dat je per definitie veel power in huis hebt.
Buis is puur klankmatig en vooral de harmonische vervorming.
Qua laag leg je echt af tov een transistor en als je het laag van een bv Moog wilt evenaren dan kom je niet ver met een paar buisjes je moet dan echt met hoogspanning werken ivm de power dat lijkt me niks voor een jandoehetzelver.grt Gert-Jan

Ik ben bij een proef ronde geweest toen hij ging laten zien hoe laag je met buizen komt. Hij kwam beneden de hoorbare grens en nog lager. Hij heeft zijn roland mengtafel ermee opgeblazen. Want ik zij ook al tegen hem dat je moog niet zomaar voorbij streeft. Maar een opgeblazen mengtafel(tewijl hij niet zo hard stond) en een gescheurde speaker conus later ben ik daar toch anders over gaan denken.
 
het spul van Eric (metasonix) vind ik helemaal prima, en het is in principe gemaakt om te schreeuwen.
wat je vindt klinken en niet, is natuurlijk een kwestie van smaak, als je het niet leuk vindt ( een van de belangrijke ontwerp filosofieen van metasonix) dan moet je het natuurlijk niet kopen.
een van z'n ontwerpen is bijvoorbeeld een scheurbak ( welke weet ik zo niet) die is gebaseerd op een buis die totaal ongeschkt voor audio is, niet zo vreemd dus dat die gaat vervormen, dat is dus de bedoeling.
dit gaat voor al die ontwerpen min of meer op.
groeten,
jeroen
 
het spul van Eric (metasonix) vind ik helemaal prima, en het is in principe gemaakt om te schreeuwen.
wat je vindt klinken en niet, is natuurlijk een kwestie van smaak, als je het niet leuk vindt ( een van de belangrijke ontwerp filosofieen van metasonix) dan moet je het natuurlijk niet kopen.
een van z'n ontwerpen is bijvoorbeeld een scheurbak ( welke weet ik zo niet) die is gebaseerd op een buis die totaal ongeschkt voor audio is, niet zo vreemd dus dat die gaat vervormen, dat is dus de bedoeling.
dit gaat voor al die ontwerpen min of meer op.
groeten,
jeroen

Maar dan vind ik toch de prijzen wat aan de stijle kant. Als ik het zelf bouw ben ik voor een paar tientjes klaar.
 
Maar dan vind ik toch de prijzen wat aan de stijle kant. Als ik het zelf bouw ben ik voor een paar tientjes klaar.

misschien moet de man soms ook wel eens eten........
/
.
 
Als je de prijzen omlaag doet verkoop je meer en kan je toch nog eten. Met dat buizenspul hoef je geen printplaten te laten etsen. En een voeding kan je zelf ook in elkaar draaien.
 
het is geen chinees............
en als je al je tijd moet stoppen in het bouwen van veel, en te goedkope shit, dan hou je geen tijd en geld over om nieuwe dingen te ontwikkelen.
maar wat let je, ontwikkel zelf wat en ga het (goedkoop) verkopen:okdan:
groeten,
jeroen
 
Back
Top