Wie/wat/waar is SMS303?

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Lid sinds
28 Maart 2004
Berichten
3.844
Locatie
Rotterodamus
Al geruime tijd (iets meer dan een jaar) ben ik lid van dit forum.

De moeite om mezelf voor te stellen had ik nog niet genomen.

Veel posten op dit forum is niet echt mijn ding. Het nalezen van tips & tricks juist meer!

Wie ben ik ....
Ik ben 32 jaar woonachtig te Rotterdam en sinds 1988/89 door het house virus besmet. Helaas heb ik de hoogtij dagen van de ACID HOUSE gemist maar mijn voorliefde voor de TB303, de lekkere volle kick, claps en rimshot vanuit de 808 :halleluja zijn toen ontstaan. House was toen erg vernieuwend. De sfeer in mijn vaste uitgaansstek, NightTown, was erg onbevangen en zeer relax! Men werd niet beoordeeld op uiterlijk maar juist op uit je dak gaan nivo.

In 1990 begonnen met plaatjes kopen en proberen deze aan- doorelkaar te mixen :dj: . Al met al bleek dit niet mijn roeping te zijn. Helaas was het begin jaren 90 vrij moeilijk om duidelijkheid te krijgen over bepaalde labels/artiesten waardoor je meestal na het luisteren van 20 plaatjes slechts er 1 uitsprong. Gericht zoeken was vrij moeilijk. Dit ook doordat de house scene toch wel een beetje mysterieus was. Gelukkig is met de integratie van i-net in het dagelijks leven dit probleem opgelost. In 1991 heb ik mijn eerste drumcomputer (yamaha rx8 ) gekocht.Vanaf dit moment is het vrij snel gegaan met de aankopen.

Tot 1994 een beetje aangekloot. Zonder echt noemenswaardige resultaten. Met als gevolg dat ik in 1995 zo goed als uitverkoop heb gehouden van het door mij opgebouwde thuisstudio'tje (Roland TR808, -TR909, -SH101, -Juno106, 1 van de eerste midi 303 clones, Teisco110-f, Yamaha RY30, -DX100, -FB01 en een Atari 1040 STE). Achteraf gezien denk ik dat ik te weinig info heb gelezen over de mogelijkheden van de gear en/of te weinig aan de juiste mensen heb kunnen vragen. Helaas was internet tot nog geen algemeen gebruiksgoed zoals het nu is.

Tot 2004 heb ik het eea behoorlijk vanaf de zijlijn gevolgd (was namelijk vaste wissel zonder actief sporter te zijn). In 2004 een aantal mensen leren kennen die wel eens naar "illigale" AcidTek/HardTek/ Teknofeestjes toe gaan. Met als gevolg opnieuw besmet te worden. Dit heeft geleidt tot het feit dat ik enorm veel spijt van de uitverkoop heb gekregen (met name de Roland spullen en de Teisco synth. :stupid ) Hierdoor ben ik opnieuw begonnen met het kopen van gear en het opzetten van een eigen soundsystem. Dit om op zn tijd zelf een feestje te organiseren en te proberen de bovenvermelde relaxe/onbevangen sfeer op het feest te kunnen creeeren.

Vanaf 2004 tot nu toe heb ik aardig aan mn studio'tje gebouwd. Mijn principe/voorkeur voor het inrichten van een studio is enigszins gebaseerd op het oude analoge (sync/CV-Gate) principe en dit lichtelijk aangevuld met midi ondersteuning. Afstand van de Atari 1040 heb ik tot nu nog niet kunnen nemen.

Hetgeen wat ik (hoop) ga produceren zal met name liggen in de Acid hoek (heb ik al verteld dat ik een relatie heb met mijn TB303 en Devilfish? :luv: ). Dit zal qua tempo kunnen varieeren vanaf 120 bmp (chicago sound) oplopend tot 190 bpm (AcidTek/HardTek).

Terugkomend op het lezen van de op dit forum vermelde tips & tricks heeft al als resultaat dat ik nu meer inzicht in de mogelijkheden (bijv. CV/gate aansturen, midi controls enzo..) heb gekregen dan wat ik eerst had. GELUKKIG MAAR!

Nu wordt het tijd om es serieus te gaan produceren en proberen telkens de lat iets hoger te leggen. Met als gevolg mogelijk in 2006 mn eerste (independent)release uit te brengen en mogelijk op een SMS303 feestje een live ACID-setje te geven.

Vragen kunnen altijd gesteld worden via PB ... (verplichting tot antwoord is niet altijd gegarandeerd :engel: )
 
:) welkom, welkom!


Ben benieuwd naar de 'uitkomst' van 't SMS303-feest!

succes iig!
 
Origineel geplaatst door Zoidsity

Ben benieuwd naar de 'uitkomst' van 't SMS303-feest!

[/B]

een exacte datum geven zal voorlopig moeilijk zijn..

het aantal feestjes, tot nu toe 6x, wat ik (met de nodige support) heb gegeven zijn voornamelijk illegale feestjes geweest.... beetje ons kent ons circuit ;)

Zit er hard over te denken om es iets in een gehuurd zaaltje te gaan proberen.. als try-out zal het iets worden in de trend van HardTek ofzo... als dat gebeurt zal ik zeker info verspreiden

Live setje zit er nu nog niet... wil graag een doepfer schaltwerk erbij hebben om mn cv/gate gear goed aan te sturen.. en het apparaat is perfect voor live... nog effies geduld

en iedereen tot nu bedankt voor het welkom enzo :D
 
Back
Top