Nieuwe PC ...

Meer dan 1 GB aan geheugen heeft bij veel pc's geen of weinig nut. Sterker nog, veel pc's worden daar zelfs trager van!
Als je windows 98 (se) draait (wat door veel muzikanten nog wordt gebruikt) dan zal je pc bij meer dan 512 MB voornamelijk crashen, aangezien win98se niet zoveel geheugen kan adresseren. De meeste pc's met win98se die ik heb gezien crashen (blue screens etc) met meer dan 512 MB, terwijl ze met 512 MB of minder gewoon stabiel lopen.
Win2k en WinXP hebben in principe geen moeite met 1 GB of zelfs meer, maar hij zal mogelijk trager worden aangezien dit geheugen allemaal geadresseerd moet worden door windows...

Maar goed, je kunt het altijd proberen, alhoewel ik denk dat het overkill zal zijn...
 
Origineel geplaatst door Beatbrothers


Kweet nie meer welk moederbord er nu in staat ...
Maakt dat zoveel uit voor die soundcard ?
Tis een hammerfall .....

Greetz Bart!
by oude borden wel
nieuwere hebben er minder problemen mee.

maar je moet zeker oppassen want er kunnen wel wat probleempjes onder de oppervlakte ontstaan.

op het cubase forum kan je een behoorlijke heftige audio tweak vinden voor win xp

btw ddr ram is misschien 3 % sneller dan sdram
 
Origineel geplaatst door Beatbrothers


Maar ik heb RD-Ram i.p.v. DDR .... dat is nog iets anders hè ... :)

GreetZ Bart !
volgens mij is sdram 1 voudig aan te spreken en ddr / rd ram dubbel aanspreekbaar of zo
(de bus van de cpu naar geheugen is bij ddr/rd ram 2 keer zo breed) en dan kan rdram al met een fsb van 533 t.o.v. 133 van sdram

maar zo ver ik weet is het hele ontwerp van huidige pc moederboarden zo is dat alle voordelen van nieuw geheugen niet goed benut kan worden.
 
DDRRAM en RDRAM ram draaien net zoals SDRAM op 133 MHz, alleen kunnen bij DDR en RD meer gegevens per clockcyclus worden verzonden, wat de effectieve bussnelheid op 400 of 533 kan brengen (dus een hogere bandbreedte).

Voor de eerste moederborden met DDR ondersteuning was de snelheidswinst t.o.v. SDRAM idd niet zo groot, maar met de 533 FSB lijkt dit veel beter. Vooral de Asus P4T533 is een erg goed moederbord dat RDR op 533 ondersteunt.
 
ik heb het tijdje niet gevolgd en tijdens me zoektocht naar vergelijkingen met de Asus P4T533 kwam ik niet echt ver

dat de potentie groot is begrijp ik wel :)
 
volgens mij bent u genaaid bij de aanschaf van de PC. De snelheidswinst door gebruik van RDRAM is marginaal beter als het goedkopere DDRram. Daarvoor heeft u uiteraard ook ander moederbord nodig.
P4 tig Gigahertz staat leuk in vergelijking met wat de buurman heeft maar is zelden nodig. Houdt daar de volgende keer rekening mee.

For now? Koop nieuw moederbord en met DDR of SDR geheugen. Anders? Niet kijken wat u mogelijk nodig zou kunnen hebben, maar gewoon aan de slag gaan. Als u tegen de beperkingen van het geheugen aanloopt is dat wel te merken en aan de hand van Windows taskmanager kunt u dan zien hoeveel er bijgekocht moet worden.
 
Back
Top