Nieuwe PC ...

Beatbrothers

Ingeburgerd
Lid sinds
22 augustus 2002
Berichten
65
Locatie
Belgie
Hey,

Vraagje :
Ik heb me pas een nieuwe PC aangeschaft die ik enkel en alleen ga gebruiken voor muziek ...

2 HDD's van elk 40 GB HDD ...
Moederbord (Raid)
Digitale geluidskaart (RME DIGI9652 Hammerfall)
192 MB RD-Ram

Kan er iemand mij helpen met het volledig op orde te stellen van die pc om gebruik te maken voor de muziek :

- Dus ik moet zorgen dat er bv. zo weinig mogelijk taken op de achtergrond runnen ... : o.a. Screensaver uit, ....

- Van programma's moet ik er ook niet te veel opzetten hè ...
Cubase
Soundforge
Plugins (steinberg ?,waves ?, of zijn er nog betere ?, ...)
....

Thnx ...

Greetz Bart !
 
ja maar het levert je behalve een kleine snelheidsverhoging niet meer RAM op ;)
 
ahja .... vergeten te vermelden ...

Het systeem dat ik erop ga draaien is : Win XP ....

Ik hoop dat dit niet te veel problemen gaat geven ...

Heb tot nu toe altijd gewerkt met Win98 SE ...

Nooit problemen gehad ...

Greetz Bart !
 
tip:
Als je je windows hebt geinstalleerd en alle drivers enzo gefixed hebt kun je een backup maken zodat bij de volgend reinstallatie je niet helemaal van voren af aan moet beginnen.

Qua programma's zijn er zo vaak updates dat zoiets daarvoor navenant zinloos is. :)
 
2 GB RAM???? WTF? wat doe je daarmee? ;)
 
Origineel geplaatst door Tron


Ik ga binnen kort upgraden naar 2048MB RD-RAM en ik heb nu al teweinig aan de 512 die er in zit

How .... shit ....

Tja ... da is wel de moeite dan ja ... hehe ... *D
Maar het enige voor wat ik de computer gebruik is voor midi en dan om alles digitaal de master-track op te nemen en hier en daar dingen aan te passen in bv. Soundforge ...

Ik heb nog noooit software-synths gebruikt ofzo ....
Vraag me dus niet hoe ik iets moet maken in Reason ofzo ...

Greetz Bart !
 
2 GB RAM???? WTF? wat doe je daarmee?
vol laten lopen en hopen dat ie niet crashed...
ik heb zelf altijd de neiging veel progjes open te zetten en zwaar audio bewerking uit te voeren op het zelfde moment :/
 
Origineel geplaatst door fuse
tip:
Als je je windows hebt geinstalleerd en alle drivers enzo gefixed hebt kun je een backup maken zodat bij de volgend reinstallatie je niet helemaal van voren af aan moet beginnen.

Norton Ghost, anders weten sommige pieples nog niet waar het over gaat. :)
 
Wat dacht je van NTBACKUP.EXE?

En nog vele,vele andere. :)
 
Daar kan je geen compleet image mee trekken, backuppen ja, maar niet alles 1 op 1 terugzetten. Want zoals jij bedoelt moet je wel eerst je OS weer eropzetten voordat je de backup terugzet. Onhandig en veel onnodig werk.

Ghost starten, CD erin, image terugzetten en binnen 5 minuten weer een nieuw schoon en werkend OS. Zie dat maar eens te fiksen met alleen backuppen. :)
 
ghosten is alleen interresant als je met software werkt die niet geupdate hoeft te worden. ik zelf heb een een image met getweakte windows + drivers, logic. verder maak eens in de zoveel tijd een cd met alle andere programma en updates, kost me ongeveer een kleine 20 min om een pc te herinstalleren.(data staat dan op andere partities)
 
(Tron installeer is customizer)
"die heeft een optie dat je geheugen ni volloopt maar efficient wordt gebruikt."
Welk moederboard ben je van plan te kopen?Beatbrother?
zorg dat je audiocard compatible is met je moederbord!
 
Origineel geplaatst door DrT
(Tron installeer is customizer)
"die heeft een optie dat je geheugen ni volloopt maar efficient wordt gebruikt."
Welk moederboard ben je van plan te kopen?Beatbrother?
zorg dat je audiocard compatible is met je moederbord!

Kweet nie meer welk moederbord er nu in staat ...
Maakt dat zoveel uit voor die soundcard ?
Tis een hammerfall .....

Greetz Bart!
 
Back
Top