De studio van Tiesto

Origineel geplaatst door Kassen
Ik denk dat hj bedoelt dat je de computer niet volledig live kunt programeren, niet alles tegelijk realtime kunt doen. Best een goed punt.

Ik denk dat hij bedoelt dat HIJ de computer niet volledig realtime live kan programmeren... zit idd wel wat in...

maar...

Ken genoeg Live PA's waarbij er niets vaststaat hoor... Daar gaat alles live.. vanaf de eerste tot de laatste sample/noot... (Ik vind dát persoonlijk té gék!!) 't is maar net waar je van houd!
Dat Tiesto ervoor kiest om het op zijn manier te doen.. wie ben ik om dat te bekritiseren?
Hij zegt volgens mij gewoon eerlijk dat ie zich daar niet zeker genoeg voor voelt!
Eerlijk toch?
 
De kritiek hier raakt echt kant nog wal. Iedereen mag toch zelf weten wat hij doet en hoe hij het doet als artiest zijnde. Dat je niet van zijn muziek houdt of van zijn optredens kan ik me voorstellen, maar er zijn nou eenmaal enorm veel mensen die daar wel van houden.

Hij is een hele grote naam in de trance-wereld geworden en dat is niet voor niets. Hij heeft de juiste mensen bij elkaar gekregen en is zelf ook al ontzettend lang met muziek bezig.
 
Wat maakt het in vredesnaam uit of Tijs alle muziek zelf maakt? Al schuilt er een volledig productieteam achter de beste man. Mensen die moeite hebben met het feit dat hij niet alles zelf doet moeten Tijs' agenda maar eens bekijken en zichzelf in zijn positie verplaatsen. Het produceren van een goed afgemixed album doe je simpelweg niet in een paar verloren uurtjes, dat weet neem ik aan iedereen wel op dit forum. Alleen al het reizen van land naar land, van hotel naar hotel, van podium naar podium moet je toch wel zien als een 'meer dan fultime job'! Wanneer de hype rondom Tijs over is zal hij vanzelf wel weer meer tijd krijgen om te produceren. Mensen die hem de roem en het succes misgunnen moeten snel maar eens een kijkje in de spiegel nemen en proberen om niet te lachen. Dat is pas succesverzekerd! :kont:
 
Je kunt natuurlijk conceptmatig gezien de platen onder de noemer DJ Tiësto gewoon beschouwen als projectnaam van Thijs Verwest en anderen met Verwest als het gezicht. Net als een DJ Paul Elstak die platen uitbracht onder zijn eigen dj-naam (ik doel hiermee op zijn radio happy hardcore singles).
 
inderdaad.. ff aan alle mensen met kritiek op mensen die hulp van anderen krijgen...

Ga in het vervolg dan ook zelf een koe melken... slacht je eigen kip etc...
Je gaat toch ook niet zeuren bij de Albert Heijn dat zij die melk niet zelf hebben gemaakt?

Iedereen heeft toch hulp van andere mensen nodig...? Thijs kan gewoon goed netwerken.. en heeft genoeg geld voor alle vette gear waar jullie (kritiekmannetjes) geen geld voor hebben waarschijnlijk.
Take it, or leave it, maar doe aub niet zo jaloers idd....

Als ik ergens niet uitkom vraag ik ook hulp aan iemand die er veel/meer verstand van heeft!
Sta je nog best van te kijken hoe ver je daarmee kunt komen !
Brutale mensen hebben de halve werled zeggen ze wel eens... (wel beleefd blijven natuurlijk he als je straks Thijs aan de tel. hebt voor een vraag... anders werkt't niet :D )
 
het is onzinnig om iemand te verwijten dat ie zn poen op n bepaalde manier verdient.
behalve als anderen daar last van hebben natuurlijk. Laat die triesto lekker zn gang gaan
wel mag iedereen ook zn afgunst over zn muziek kenbaar maken. in elke draad waar tiesto genoemd wordt ontstaan dit soort gesprekken
misschien komt t omdat mensen die naaiend hard hun best doen om iets met identiteit te maken gefrustreerd raken omdat ogenschijnlijk hersenloze muziek wel een kans maakt
althans, voor mij geldt dat t zonde is dat de massa maar een beperkt aanbod muziek krijgt. door grote commerciele partijen waar niet tegenaan te concurreren valt wordt underground nog verder de grond in gedrukt.

van mij mag die tijs helemaal loaded zijn, overal draaien, de komende twintig jaar, maakt niet uit, maar hersenloze tyfusherrie is t wel
 
Ben het daarmee helemaal eens!

dat hersenloze komt denk ik alleen omdat het té vaak gedraaid wordt...

Als ik een plaat van jou 100 x in één week hoor, en dan ook nog eens als ik de kroeg inga vind ik er ook niets meer aan waarschijnlijk...
Wees nou maar blij dat er heel veel underground mensen zijn die keihard naaiend werken om hun eigen ding te doen... en dat dan ook nog eens posten hier op het board....

Wat wil je nog meer?

Gewoon lekker laten doen die commercie... zolang wij er niet aan meedoen, hebben wij er "geen" last van... Weet je hoeveel underground feestjes er elk weekend zijn?
Genoeg !!.. en anders ga ik gewoon een avondje zelf freaken of internetradio luisteren...
 
Dj Jean zegt het goed in die leuke documentaire die eye-tv maakte. Net zoals tiesto werkt hij samen met producers maar hij beslist wat er in komt, en hoe het gaat klinken. Dus Tiesto en Dj Jean hebben de ideen en de producers zorgen ervoor dat dj tiesto en jean tevreden zijn over hoe het klinkt etc.

Het gaat er dus om wie de ideen heeft.
 
Ik heb ook de ideeën, waarom ben ik dan nog steeds niet wereldberoemd? :dj:

Je kan wel een mooi huis ontwerpen maar als je het niet kunt bouwen wordt het ook niks.

Zo iemand als dj Jean zie ik trouwens ook niet zelf zijn melodieën verzinnen (alhoewel de lounge nog wel op zijn niveau ligt :D).
 
Hehe kan ik eindelijk die term producer eens onder de loep nemen.....




Een producer maakt zijn muziek nooit zelf.



Een producer is net als een regiseur de man die het geheel stuurt, een muziekant, een engineer, de vocalen, enzovoorts..
Net zoals een trainer voor een elftal zorgt de producer dat alles in goede banen geleid word.

In dit geval dus Tiesto die dirigeert over zijn componisten, engineers.



Klaar.:eureka:
 
het begrip Producer volgens Van Dale

het begrip Producer volgens Van Dale

pro·du·cer (de ~ (m.), ~s)
1 zakelijk en technisch leider van een openbare vertoning van toneel, film, tv enz.

pro·du·ce·ren (ov.ww.)
1 voortbrengen, vervaardigen
2 [jur.] (een bewijs, akte enz.) overleggen aan het gerecht
3 (een artistiek project) verwezenlijken als zakelijk leider
 
Origineel geplaatst door trash
Een producer maakt zijn muziek nooit zelf.

Een producer is net als een regiseur de man die het geheel stuurt, een muziekant, een engineer, de vocalen, enzovoorts..
Net zoals een trainer voor een elftal zorgt de producer dat alles in goede banen geleid word.

In dit geval dus Tiesto die dirigeert over zijn componisten, engineers.

Vooruit, je hebt gelijk. :D Maar ja, in de volksmond wordt de muzikant/engineer nog al eens de producer genoemd.
 
Origineel geplaatst door trash

Een producer is net als een regiseur de man die het geheel stuurt, een muziekant, een engineer, de vocalen, enzovoorts..
Net zoals een trainer voor een elftal zorgt de producer dat alles in goede banen geleid word.

Een regisseur bestuurt slechts een deel, te weten de acteurs en in een aantal gevallen ook de cameramensen (aan de hand van kaders zoals opgesteld door de DOP. De producer is meestal "eind" verantwoordelijke voor een project en overziet het groter geheel. Hij / zij heeft daarbij een soort van directeurs functie en zorgt ervoor dat alles van financiering tot de noodzakelijke facilitaire dienstverlening op elkaar is afgestemd en het project voldoet aan de eisen zoals gesteld door de investeerders. De regisseur heeft dus een beperktere rol dan de producer. Als je dan een parallel wilt trekken bij een regisseur, doe dat dan met een dirigent, die meestal aan de hand van een door een ander iemand (componist) geschreven stuk muziek de diverse musici instrueert bij de uitvoering ervan. Een producer is gewoon eindverantwoordelijke. simpel. Hij die op de totale productie toeziet :)

In de muziekwereld bestaat een vergelijkbare situatie, waarbij een producer in veel gevallen een compositie van een ander arrangeert en uitwerkt in de studio. Hij/zij ziet daarbij toe op de selectie van muziekanten en vocalisten, de opnamen zelf en de mix. De producer zet een compositie dus letterlijk om in een (eventueel verkoopbaar) product.
Omdat in veel gevallen al deze werkzaamheden door dezelfde persoon worden uitgevoerd, spreekt men tegenwoordig bijna altijd over producers als het gaat om iemand die wel de muziek heeft gemaakt, maar zelf niet de vocalen heeft ingezongen. "de man of vrouw ACHTER" de act zullen we maar zeggen. Sommige producers componeren zelf, sommige componisten produceren ook zelf.

kort-door-de-bocht-film-parallel:

Producent - Producent
Regisseur - Dirigent
Director of Photography - Sound Designer
Acteur - Vocalist / Muzikant
Screenwriter - Componist
Cameraman - Recording Engineer
Colorist - Mastering Engineer
Catering - Friet van Piet
 
De oude Magik studio zat vroeger achter zijn platenzaak Magik in Breda. Die studio bestaat al een tijd niet meer.
 
Hoe zit het dan met de luitjes waar hij mee werkt?

idd, BT, Armin, Ferry, Jxl, Gabriel& Dresden, Jan Johnston, Cor Fijneman, Montana. en vele anderen....


Zouden ze tiesto op een sofa zetten en hun laten zich door hem gebruiken? Lijkt me erg onlogisch....
Ik denk dat ie wel met SX overweg kan....

en dat ie wel een paar mineur akkoordjes kan spelen....

[edit] jean ligt gewoon te slapen als de klubbheads een plaatje voor hem maken, was eens op tv met die jorinde mol[/edit]
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
[edit] jean ligt gewoon te slapen als de klubbheads een plaatje voor hem maken, was eens op tv met die jorinde mol[/edit]

nou, laatst zag ik toch in een interview dat hij ALLES bedacht voor de tracks, en dat de klubbheads zijn ideeen alleen maar wat uitwerkten... quote van Jean; "I'VE GOT THE SKILLS, AND YOU KNOW IT BABY" :dubbel: :D
 
Back
Top