De studio van Tiesto

Origineel geplaatst door fuse

Neem nou bijv Madonna. Dat mens kan maar half zingen, dansen en een pietsie artistiek. Maar alleen al omdat ze juiste producers bij elkaar scharrelt verkoopt zij nagenoeg alles. Op haar manier heel slim natuurlijk.

Das waar, maar die zingt tenminste nog half...
springen achter 3 draaitafels is weer heel andere koek...
 
Ik neem toch aan dat als er meerdere (andere) producers aan Tiësto's platen werken, deze mensen ook wel genoemd worden op de platen van Tiësto? Ik bedoel dan tussen de haakjes achter de track, de credits zegmaar. Dat is volgens mij wel een normaal iets..

zo van: DJ Tiësto - Rain falls (Tiësto, Janssen, Pietersen)


of? :confused:
 
Origineel geplaatst door Arv
Ik neem toch aan dat als er meerdere (andere) producers aan Tiësto's platen werken, deze mensen ook wel genoemd worden op de platen van Tiësto? Ik bedoel dan tussen de haakjes achter de track, de credits zegmaar. Dat is volgens mij wel een normaal iets..

zo van: DJ Tiësto - Rain falls (Tiësto, Janssen, Pietersen)


of? :confused:

Ooit gehoord van ghostwriting?
 
Wat er ook geschreven of gezegd wordt; Tijs kan zelf prima produceren. Voordat hij wereldberoemd werd produceerde hij regelmatig. Hij was bijvoorbeeld heel handig met de Roland DJ-70 en draaide zijn zelfgeproduceerde tracks ook regelmatig in zijn oude thuisbasis 'the Spock' in Breda. Het feit dat een aantal andere mensen zich nu bezig houden met de productie heeft denk ik vooral te maken met zijn drukke tourschema.
 
Wat is er zo raar aan het feit dat een producer geen noten zou kunnen lezen? ik kan ook geen noot lezen, maar krijg het toch voor mekaar om een redelijk stukje trance in elkaar te draaien hoor :-)
 
Origineel geplaatst door Lynxxx
ik kan ook geen noot lezen, maar krijg het toch voor mekaar om een redelijk stukje trance in elkaar te draaien hoor :-)

Dat typeert die stroming dan ook heel goed...


;) ;)
 
Origineel geplaatst door Bass
Dat typeert die stroming dan ook heel goed...

Zij maken tenminste nog muziek. :P
 
Geen notenkunnen lezen en dan "Love comes again" uit de mouw schudden ???
Laten we eerlijk zijn s v p
Er zijn inderdaad een groot aantal gostwriters actief achter Tijs Verwest...toch vind ik het vreemd dat er altijd bijzonder
voorzichtig wordt omgegaan wanneer er naar zijn "studio" wordt gevraagd......
Dat zijn ster tanende is zie je aan de dalende ticketverkoop van de ISOS4 tour er was slechts één zaal The Matrix uitverlocht, zelf in zijn huisbasis Breda, zat het niet vol....een teken aan de wand denk ik.
En de concerten TIC in de USA werden een voor een afgelast....
 
de studio van tijs zou er waarschijnlijk als volgt uitzien

5 cd box klassieke muziek verzamelmeuk
5 beatsamples
een antifunkende producer die wel net die akkoordjes van die klassieke meuk kan naspelen

klaar
 
Origineel geplaatst door contactmaken
Geen notenkunnen lezen en dan "Love comes again" uit de mouw schudden ???
Laten we eerlijk zijn s v p
....

Kom op zeg; vind je 'Love comes again' nu echt een muzikaal hoogstandje? Er zijn overigens gigantisch veel muzikanten die puur op hun muzikale gehoor de meest fantastische muziek maken. Notenschrift is puur een hulpmiddel om muziek te memoreren of over te dragen maar absoluut geen vereiste voor iedere muzikant! Het Rosenberg trio leest bijvoorbeeld ook geen noot en spelen toch ook de sterren van de hemel?!! In de studio heb je overigens alle tijd om je fouten de corrigeren... Ik kan me eerlijk gezegd ook geen trance-melodie bedenken die niet binnen 5 minuten is na te spelen. De meer complexe of snelle deuntjes kosten misschien wat programmeer of tweaktijd maar trance die muzikaal indrukwekkend is moet ik nog horen. Ik denk ook nog eens dat je heel goed moet zoeken voordat je een danceproducer zult vinden die zijn muziek uitschrijft in notenschrift. Misschien in enkele gevallen de vocals, maar ook die kunnen voorgespeeld en nagezongen worden zonder tussenkomst van notenschrift.
 
Volgens maakt tiesto zelf ook wel muziek, vroeger maakte hij bijv. onder "allure" muziek met cor fijneman.

das dus in 1998 voor Innercity....

En of hij nou wel of niet noten kan lezen, Jimi Hendrix krijgt toch ook geen straf?
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
En of hij nou wel of niet noten kan lezen, Jimi Hendrix krijgt toch ook geen straf? [/B]
nou, als je op jonge leeftijd, stikkend in je eigen kots, omkomen geen straf vindt...8o)
 
Origineel geplaatst door contactmaken
Geen notenkunnen lezen en dan "Love comes again" uit de mouw schudden ???
Laten we eerlijk zijn s v p

Wat een ONZIN. Er zijn tal van muzikanten die geen reet begrijpen van notenschrift, maar wel hun sequencer van binnen en van buiten kennen en op gehoor PRIMA complexere muziekstukken (waar ik Love Comes Again overigens niet echt onder reken) kunnen componeren. Volgens mij was er overigens sprake van een samenwerking met BT bij dit nummer en ik kan niet uitsluiten dat die WEL noten kan lezen :-)
 
Origineel geplaatst door Lacrosse
Wat er ook geschreven of gezegd wordt; Tijs kan zelf prima produceren. Voordat hij wereldberoemd werd produceerde hij regelmatig.

In een ver verleden maakte hij zelfs nog hardcore...(net als bijv. Ferry Corsten)...dus toen kon hij nog wel produceren...:D

Overigens zijn een hoop latere tracks van 'm gewoon covers of remakes van oude nummers...mensen die al wat langer meelopen in de house-scene kunnen je wel vertellen welke nummers dat zijn...

En dat ie zelf niet meer zou produceren...ach...lekker belangrijk....
 
zowiezo is die gast natuurlijk totaal niet interessant voor iedereen die eigen shit maakt. als je jouw dingen gaat vergelijken met die van hem, waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig?

:walker:
 
Goed nieuws voor de liefhebbers

Goed nieuws voor de liefhebbers

Tiësto gaat zichzelf herhalen

Dj Tiesto, de stem van de BrEaZaH-generatie, heeft een nieuw album opgenomen met alleen maar oude nummers van hemzelf. Maar omdat al zijn muziek al hetzelfde klinkt, lijkt het toch alsof het gewoon een nieuw album is. Op de cd staan oude nummers die door collega dj's geremixt zijn. Vanaf vandaag is het album alleen via internet verkrijgbaar, later zal ie ook in de winkels liggen.
http://nieuws.geenstijl.nl/archives/2005/09/tieesto_gaat_zichzelf_herhalen.html
 
zou de man ook zo gekraakt worden als ie paar plekjes lager op dj-lijsten stond?
 
Back
Top