De studio van Tiesto

Origineel geplaatst door Lynxxx
Een regisseur ..blahblah..Friet van Piet

wat een onzinnige vergelijking

filmproducer heeft geen reet te maken met muziekproducers zoals we die nu kennen. creativi..

ach, waarom ga ik er uberhaupt ook op in..
 
Origineel geplaatst door GeeEs
Ik denk dat hij bedoelt dat HIJ de computer niet volledig realtime live kan programmeren... zit idd wel wat in...


http://www.toplap.org/

Je komt natuurlijk wel een heel eind maar of er nou stadion ladingen aan trance liefhebbers daar op zitten te wachten....


C:/chuck/chuck --loop
C:/chuck/chuck + bassline1.ck
C:/chuck/chuck + beats1.ck
C:/chuck/chuck + lead1.ck
C:/chuck/chuck = 2 beats2.ck
C:/chuck/chuck = 3 lead2.ck
C:/chuck/chuck - 1 2
C:/chuck/chuck + sarerush.ck
[chuck] cannot open file sarerush.ck for [add]...
C:/chuck/chuck + snarerush.ck


YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!

Werkt ook niet echt in die context.....

:¬p
 
Hé, ik lees het nu pas.

Ik ben wel eens in de studio van Tiësto geweest, niet zo gek want hij en ik zijn zo'n beetje van hetzelfde niveau: ik kan ook geen noten lezen.

Volgens mij is hij gewoon een geweldig succesvolle en goede DJ, die gek zou zijn als hij de commerciële mogelijkheden van zijn (eigen) succes niet zou benutten. En daarbij een heel aardige kerel.
Blijkbaar maakt Thijs' collega in de studio (ook al zo'n aardige kerel) zo goed muziek, dat Thijs er geen probleem mee heeft zijn naam eraan te verbinden. Is toch goed dan?!

Ik begrijp best dat jullie de integriteit van je rechtuithethart en volvanziel muziek nooit zouden willen ruilen met het succes van Tiësto. En dat is maar goed ook, zo kan het gepeupel genieten van de commerciële drab van Tiësto en de fijnproevers van jullie artistieke hoogstandjes.

Trouwens, diverse apparaten waarmee zeer succesvolle Tiësto-tracks zijn gemaakt, worden thans gebruikt door SF-leden.
 
Hammock Brothers, Allure, Straydog, Aliby allemaal tiesto.....

en de tiesto-track worden gemaakt met Geert Huinink. en hoe ze nou werkelijk tot stand komen?????
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
en de tiesto-track worden gemaakt met Geert Huinink. en hoe ze nou werkelijk tot stand komen?????

Geert Huinink is ook wel een muzikaal wonderkind.
 
Hoe langer hoe virtueler, die realiteit!
Niets blijkt nog wat het is, maar alles is wat het lijkt.

O, tempora, o, mores!
ISPdeRuiter
 
Ik vind het maar vaag allemaal. Toen ie nog niet zo bekend was kwamen er ook al top tracks/remixen onder zijn naam uit. Zouden die dan ook door die Geert gemaakt zijn? Dat kan ik me zo moeilijk voorstellen. Ik heb ook nog eens een docu over hem gezien best lang geleden en toen zag je dat ie samen met Ferry Corsten op een zolderkamertje bezig was, toen was ie nog niet eens zo bekend.
 
Mike: dat zeg ik..... :D

loladamusica... was trouwens gouryella met walhalla. zeer slechte trek trouwens...

Toen waren ze al popi hoor helemaal in de U.K.

Geert huinink maakt al zijn huidige tracks al dan niet met tiesto als co producer.

Viel het je ook op dat Ferry achter de sequencer zat?

Hij zal het heus wel kunnen denk ik, so what dat hij geholpen word.

Bands wordt toch ook geholpen als ze muziek / tracks maken???
 
Sinds wanneer moet je noten kunnen lezen om een house/trance nr te kunnen maken? Heb 14 jaar piano gespeeld en 2 jaar Viool, ik kan niet echt zeggen dat ik noten lezen nodig heb voor het maken van een nummer. Dat ik piano kan spelen komt wel tot zijn recht qua melodie etc. maar dat ik noten moet lezen...... nee.
 
staan een heleboel foto s op de tiesto site , vooral van zijn tours , hij heeft al behoorlijk wat gepresteerd zeg

http://www.tiesto.com/
 
van de site: At the moment Tiësto has returned to the studio for producing some new tunes for all his fans


Staat toch duidelijk op z'n site dat ie zelf de muziek produceert. ;)


Enfin, nog weinig studio-pics gezien idd.. :(
 
OK dan, ik hap :)
Filmpjes!!!

Eentje die geript is van de Tiesto-DVD "Another day at the Office"
mms://www.tiestoworld.nl/tiesto/tiestostudio.asf

Deze die blijkbaar is geplukt van een interview op de belgische TV. Jammer dat dit stukje dat ik heb gevonden zo kort is!
mms://www.tiestoworld.nl/tiesto/tiestostudio2.asf


Het enige wat ik jammer vind, is dat ik nu al weet dat er weer volk begint te roepen dat:"De muziek die je hoort niet gelijk is aan de muziek die je in z'n sequencer ziet staan" :gaap: ... Of "dat ie daar puur voor de show zit"... "Nee, het zijn niet zijn handen die aan de knopjes zitten" ... "Waarom zou ie aan dat knopje draaien terwijl dat schuifje omlaag staat." En weet ik veel wat voor crap...

Hij is begonnen als DJ en heeft dat altijd met veel plezier gedaan. Als je dan weet dat wanneer je eigen tracks released, dat je dan bekender wordt en dus meer aan het draaien komt [iets wat hij graag doet nog meer kunnen doen dus], dan begin je toch met het maken van eigen tracks?
Toen is gaan lopen en met Innercity 1998 heeft ie een mega dj-set gegeven, die over de wereld bekend is geraakt. En sindsdien kwam er zoveel cash binnen met draaien dat ie maken van tracks aan anderen heeft overgelaten, zodat hij lekker kan doen wat hij graag doet: plaatjes draaien.
En "Tiesto" staat dus voor een produkt dat door meerdere mensen is gerealiseerd, maar waar hij het gezicht van is.

Qua studiowerk: hij kan het wel, maar het hoeft niet perse meer.
Hij huurt een synthfreak [iemand die de hele dag op synthforum.nl kan zitten dus] en die zich dus de hele dag kan uitleven achter synths en krijgt er goed voor betaald [iets waar we allemaal van dromen, right?] en kiest voor het anonieme huisje, boompje, beestje leven met een volle portemonnee, terwijl hij de hele dag bezig kan zijn met z'n favo hobby: synths...
Tijsje kan zich in the meantime bekommeren om de plaatjes die hij die avond gaat draaien, het reizen, z'n vriendin, huisje, etc... En 's avonds kan ie zich over de hele wereld uitleven met zijn favo hobby: plaatjes draaien.
Iedereen z'n ding toch...

Feit: Flight643 is door hem alleen gemaakt, dus geen Geert Huinink ofzo, maar door hemzelf. Waarschijnlijk dat ie nog is gemastered door iemand anders, maar meer ook niet.
Zoals hij ook al suggereert in een van z'n tips die Sly Dog heeft ge-copy-paste-d van een interview met hem: het gaat om de release/break in trancetracks en de energie die er onstaat wanneer daarna de kick er weer inkomt. Hij heeft zelf ook echt wel door, dat zijn nummers geen bach of mozart-dingen zijn, maar dat is ook niet de opzet he.

En in z'n vrije tijd luistert hij naar Radiohead, System of a Down, Bjork, U2, dat soort spul... [Bron, de DVD "Tiesto: Another Day at the Office"]



PS: een AKAI MPC3000XL bestaat wel... :)
Googlet en gij zult vinden
 
Origineel geplaatst door contactmaken
Waarom worden interviews over zijn studio werk, gearlist etc...steeds geweigerd ?
Ik weet van de redactie van Interface dat deze al meermaals een aanvraag hebben ingediend, maar dat dit ALTIJD werd geweigerd, bij andere DJ's zoals Junkie XL, Ferry Corsten, Armin van Buuren was dit nooit het geval.
Waarschijnlijk zijn ze bij Blackhole bang dat er moeilijk vragen zouden gesteld worden ?
beetje offtopic, maar waar kun je dan zien wat die andere DJ's voor gear hebben? Ik ben eigenlijk wel _heel_ benieuwd :)
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
OK dan, ik hap :)
Filmpjes!!!

Eentje die geript is van de Tiesto-DVD "Another day at the Office"
mms://www.tiestoworld.nl/tiesto/tiestostudio.asf

Deze die blijkbaar is geplukt van een interview op de belgische TV. Jammer dat dit stukje dat ik heb gevonden zo kort is!
mms://www.tiestoworld.nl/tiesto/tiestostudio2.asf


Het enige wat ik jammer vind, is dat ik nu al weet dat er weer volk begint te roepen dat:"De muziek die je hoort niet gelijk is aan de muziek die je in z'n sequencer ziet staan" :gaap: ... Of "dat ie daar puur voor de show zit"... "Nee, het zijn niet zijn handen die aan de knopjes zitten" ... "Waarom zou ie aan dat knopje draaien terwijl dat schuifje omlaag staat." En weet ik veel wat voor crap...

Hij is begonnen als DJ en heeft dat altijd met veel plezier gedaan. Als je dan weet dat wanneer je eigen tracks released, dat je dan bekender wordt en dus meer aan het draaien komt [iets wat hij graag doet nog meer kunnen doen dus], dan begin je toch met het maken van eigen tracks?
Toen is gaan lopen en met Innercity 1998 heeft ie een mega dj-set gegeven, die over de wereld bekend is geraakt. En sindsdien kwam er zoveel cash binnen met draaien dat ie maken van tracks aan anderen heeft overgelaten, zodat hij lekker kan doen wat hij graag doet: plaatjes draaien.
En "Tiesto" staat dus voor een produkt dat door meerdere mensen is gerealiseerd, maar waar hij het gezicht van is.

Qua studiowerk: hij kan het wel, maar het hoeft niet perse meer.
Hij huurt een synthfreak [iemand die de hele dag op synthforum.nl kan zitten dus] en die zich dus de hele dag kan uitleven achter synths en krijgt er goed voor betaald [iets waar we allemaal van dromen, right?] en kiest voor het anonieme huisje, boompje, beestje leven met een volle portemonnee, terwijl hij de hele dag bezig kan zijn met z'n favo hobby: synths...
Tijsje kan zich in the meantime bekommeren om de plaatjes die hij die avond gaat draaien, het reizen, z'n vriendin, huisje, etc... En 's avonds kan ie zich over de hele wereld uitleven met zijn favo hobby: plaatjes draaien.
Iedereen z'n ding toch...

Feit: Flight643 is door hem alleen gemaakt, dus geen Geert Huinink ofzo, maar door hemzelf. Waarschijnlijk dat ie nog is gemastered door iemand anders, maar meer ook niet.
Zoals hij ook al suggereert in een van z'n tips die Sly Dog heeft ge-copy-paste-d van een interview met hem: het gaat om de release/break in trancetracks en de energie die er onstaat wanneer daarna de kick er weer inkomt. Hij heeft zelf ook echt wel door, dat zijn nummers geen bach of mozart-dingen zijn, maar dat is ook niet de opzet he.

En in z'n vrije tijd luistert hij naar Radiohead, System of a Down, Bjork, U2, dat soort spul... [Bron, de DVD "Tiesto: Another Day at the Office"]



PS: een AKAI MPC3000XL bestaat wel... :)
Googlet en gij zult vinden

Leuke filmpies, en dat ie niet al zijn nummers zelf maakt, who cares, doen zoveeeel muzikanten, maar toch kan Tiesto het beter zelf doen, ik vind Flight643 een van zijn betere tracks.
Misschien wordt ik ooit net zo goed als hem, ik luister ook graag naar Radiohead, System of a Down, Bjork, U2, dat soort spul...:D
 
Trance.nu: You co-produced quite alot of tracks with Tiesto. How does co-producing really work? What is to be expected from that?
Geert: Tijs usually comes to me with an idea or project. Then we go and talk about the possibilities and try find a mutual agreement to start making the track. We translate our feelings into the music. Sometimes the idea is from my side as well.
 
Origineel geplaatst door contactmaken
Waarom worden interviews over zijn studio werk, gearlist etc...steeds geweigerd ?
Ik weet van de redactie van Interface dat deze al meermaals een aanvraag hebben ingediend, maar dat dit ALTIJD werd geweigerd, bij andere DJ's zoals Junkie XL, Ferry Corsten, Armin van Buuren was dit nooit het geval.
Waarschijnlijk zijn ze bij Blackhole bang dat er moeilijk vragen zouden gesteld worden ?

wellicht heeft hij geen zin in gear geneuzel met een of ander blad. Ik heb eens bij de vpro een docu gezien waarin hij net een beetje begon en had toch aardig wat gear en zat toch zekers aan de knoppen.
 
Back
Top