Cubase + hoontech aanwijzen van outputs

CAP

Call me an addict
Lid sinds
9 juni 2002
Berichten
112
Locatie
zaandam
beste forumgebruikers, onlangs heb ik een hoontech dsp2000 aangeschaft om over te schakelen naar cubase met gebruik van vst instruments en mijn Rm1x. ik draai XP met cubase VST 32. maar nu zit ik met het probleem dat ik niet precies weet hoe ik de instrumenten toewijs aan mijn outputs. ik weet dast je het een en ander kan instellen in de mixers. ik krijg wel geluid uit de VST instruments, maar dit lijkt wel iets van 11 khz dus dat zou eigenlijk niet moeten. nu wil ik dus weer gewoon mooi geluid zoals ik eerst ook had onder winME (ik ben geswitched naar XP omdat winME zo onstabiel was met cubase). kan iemand me vertellen hoe ik weer mooi geluid krijg zoals ik had.. want dit zuigt een beetje :confused:
tnx CAP
 
heb je de WDM drivers van hoontech geinstalleerd? er zijn speciale drivers voor XP. Dan moet je in Cubase de sndcard selecteren, gewoon ASIO ADSP24.

Nu heb ikzelf SX geinstalleerd, maar dan moet je ergens bij vst outputs de kanalen selecteren en kan je bij de mixer onder de schuif het betreffende kanaal selecteren.

En heb je bij de Ext. Links, icoon rechtonderin bij de tijd, ook de juiste Clock en Sample Rates ingesteld? (Hardware settings)

Ik weet niet precies meer hoe het zat met VST 5.
 
staat vast wel ergens in je manual van cubase? volgens mij doe je dat ergens bij devices ofzo
 
Ik draai pas cubase met multiouts, de truuk zit hem in de mastermixer, daar kan je
alle outs toewijzen, cubase noemt deze bussen.
Bij mij is:
kanaal 1+2 -master
kanaal 3+4 bus 1
kanaal 5+6 bus 2
enz.

Als dit allemaal staat ingesteld in je mastermixer, kan je het ook aanpassen
in je arrangewindow in je audiotracks.
 
hmmm ik zal dit laatste zometeen even proberen.. ik had wel al gezien dat cubase alles indeelt in bussen, en eergister toen ik nog ME draaide ging dat ook.. maar om de een of andere reden krijg ik dat nu niet voor elkaar. maar dat heeft nog niet verklaard waarom mijn vst instruments zo slecht klinken.. als iets van 11 kHz, kan iemand me daar nog antwoord op geven. want onder ME klonken dezelfde vst instruments wel mooi. (alleen het systeem was zo onstabiel dat het geen werken was)
Tnx CAP
 
aaaaaaaaaaaaaaaargh ik word echt gek.. vanaf dit punt weet ik het dus gewoon echt niet meer...
waarom werkt het toch gewoon NOOOIT
nu doen mijn vst insturments helemaaaaaal niets meer
 
Heb je kabelinternet met een vast IP? Zo ja, dan kan ik je systeem wel overnemen met Dameware en ff kijken wat er fout gaat. :)
 
Dat ook, maar het kan nooit veel zijn lijk me. Net een instelling die verkeerd staat. Zo gepiept.
 
hoe weten jullie van die p*rno???;)
tis misschien een idee van dat overnemen spreek jullie later
 
Back
Top