Bob Moog overleden!

Acidfever

There's no "I" in denial.
Lid sinds
12 Maart 2004
Berichten
9.055
Het is er dan toch van gekomen. Bob Moog is zondag 21 Augustus 2005 overleden.

Quote van de Moog website:

Bob in Lab.jpg


ASHEVILLE, N.C. — August 21, 2005 — Bob died this afternoon at his home in Asheville, N.C. He was 71. Bob was diagnosed with brain cancer (glioblastoma multiforme or GBM) in late April 2005. He had received both radiation treatment and chemotherapy to help combat the disease. He is survived by his wife, Ileana, his five children, Laura Moog Lanier, Matthew Moog, Michelle Moog-Koussa, Renee Moog, and Miranda Richmond; and the mother of his children, Shirleigh Moog.

Bob was warm and outgoing. He enjoyed meeting people from all over the world. He especially appreciated what Ileana referred to as "the magical connection" between music-makers and their instruments.

No public memorial is planned. Fans and friends can direct their sympathies or remembrances to www.caringbridge.com/visit/bobmoog

Bob's family has established The Bob Moog Foundation dedicated to the Advancement of Electronic Music in his memory. Many of his longtime collaborators including musicians, engineers and educators have agreed to sit on its executive board including David Borden, Wendy Carlos, Joel Chadabpe, John Eaton, David Mash, and Rick Wakeman. For more information about the foundation, contact Matthew Moog at mattmoog@yahoo.com.

We'll miss you Bob.


/Unquote. Misschien geen hardware nieuws maar ik vond dat de beste man hier nog wel een laatste eer bewezen kon worden!
 
Ik kan het moeilijk onder woorden brengen hoe ik me al de hele ochtend voel... vandaar dat ik nu enkel dit kan zeggen (maar verdomme welgemeend en met het grootste respect):

RIP Dr. MOOG !!!
 
Als liefhebber van electronisch geluid wilde ik even stil staan bij het overlijden van Bob Moog. Samen met Raymond Scott (http://raymondscott.com/moog.html) is Bob Moog van groot belang geweest voor de ontwikkeling van electronische muziekinstrumenten.
 
Dank je, Bob, voor je bijdrage aan 'n muzikale wereld.
 

Attachments

  • moog.jpg
    moog.jpg
    55,4 KB · Bekeken: 84
Wordt mijn post even dik overruled zeg op de mainpage! :D

Zie even de toegevoegde waarde van het "nieuwe" item boven wat er al stond niet echt maar toch respect voor deze man!
 
Bericht door een moderator:
... dat is omdat we van synthforum al een bericht in voorbereiding hadden.
Op deze manier is er ook een prominente plek op de frontpage gereserveerd, iets wat met een 'gewoon' niewsbericht niet mogelijk is.
 
Erg jammer.

Gelukkig heeft hij zoveel nagelaten dat hij nog eeuwig herinnerd zal worden.
 
Had niet mogen gebeuren...
 
Tja zo zie je maar, niemand is onsterfelijk. Wat ik wel hoop is dat het bedrijf wordt voortgezet met hetzelfde enthousiasme als Bob Moog zelf had.

Het zou echt zonde zijn als het bedrijf nu tot een abrupt eind zou komen (net als zijn oprichter).
 
Daar is echt totaal geen sprake van...

He will truly be missed by all of us, but we can take comfort in the fact that his musical innovations will live on in the music he has inspired and the products we will continue to make.

Mike Adams, President
Moog Music

Kortom, Moog Music gaat gewoon door. Natuurlijk...
 
Naast zijn betekenis voor muziek in het algemeen en de synthesizerwereld in het bijzonder, leek hij me een bijzonder aardige en bescheiden man. Heel triest dus, want hij had nog heel wat jaartjes door kunnen leven. Als er een hemel is hoop ik dat hij nu zit te prutsen aan een gigantisch grote modular, met een biertje erbij (als hij dat lustte tenminste).

Ik wens de familie en andere nabestaanden, en natuurlijk de medewerkers van zijn bedrijf, veel sterkte toe.
 
Wij, de Moog musici, zullen Bob Moog nog eeuwenlang laten spreken via zijn onsterfelijke instrumenten.

Als ik ooit de kans had gehad om een paar leuke ooms uit te kiezen, zou ome Bob op nummer één staan!

Bob is dood. Leve de synthesizer!
 
Ik had graag een keertje met iemand zoals hij willen praten. Die man heeft zoveel duizenden mensen blij gemaakt met zijn werk. Zoals ik over hem las altijd stak hij zijn hart en ziel in alles waar hij mee bezig was en ik ben op dit moment dan ook echt een beetje ontroerd. Bob was een bijzonder mens, waar er helaas niet al te veel meer van lijken te zijn.

Bob :luv: YOU!
 
Jammer.... Ik heb nog even met 'm gepraat op de Messe in 2003, sympathieke kerel. Bedankt voor alles, dr. Moog!
 
Ik had hem graag nog 10 of 20 gelukkige jaren gegund, maar Bob is gestorven na een goed geleefd leven (naar het zich van een afstand laat aanzien tenminste): groot gezin, veel vrienden, werken met passie, alom gerespecteerd en geliefd, vaak in gezelschap van bijzondere mensen en een mooie nalatenschap. Dan mag je niet mopperen.
 
Hij stelde ons voor aan onze grote liefde, de synthesizer

Laten we nooit vergeten wat hij heeft betekend voor ons synthesizer enthousiastelingen
 
Back
Top