Beste Dj headphone!

Steve303

aka WOLF
Lid sinds
13 oktober 2002
Berichten
1.689
Locatie
Gent - België
Hoi,

Ik had me graag een nieuwe dj headphone gekocht omdat mijn oude echt wel aan vervanging toe is. Welke dj headphone vinden jullie de beste? Voor mij is het belangrijk dat ie vooral luid en zuiver speelt.
Nu heb ik een behringer HD270 in mijn bezit. Budget is zo +/- 175 €.
 
Misschien is de Beyerdynamic DJX-1 iets?? die klinkt als een klokje en is op de kwetsbare punten een stuk steviger dan bv. de Pioneer HDJ-1000 of de Sony MDR-V700..
Kost 139,- bij de feedback.
 

Attachments

  • 8706d78c36.jpg
    8706d78c36.jpg
    10,8 KB · Bekeken: 66
Ik heb zelf de Pioneer HDJ-1000 en ben er zeer over te spreken.
Geluid kan echt ongeloofelijk hard en de bassdrums hoor je erg duidelijk.
Ik heb die van mij nu zo'n 3 jaar en dr is nog nooit iets kapot aan gegaan
Maaruh, mag op dit forum wel dj related topics? :confused: :)

Succes iig.
 
Zonder twijfel de Senheiser HD25-1!

Beetje duur, maar dan heb je ook wat:

- Alle componenten (schelpen, kussentjes, draden etc.) zijn los te bestellen/vervangen. Wel handig voor een koptelefoon die vaak onder zware omstandigheden zijn werk moet doen.

- Hij is niet zo groot en lomp als al die andere dj koptelefoons en de geluidsdruk is toch gigantisch.
 
Hoi ben nu niet meer actief als Dj maar gebruikte vroeger altijd de

Sennheiser HD25 (1)
Sennheiser%20HD25.JPG


Prima machientje .. Heb die al zeker 10 jaar en die werkt nog steeds alleen men kussentjes zijn versleten ..
Deze lijken afgestemd te zijn op de wel gekende Rodec Mengpanelen zodat je de volume knop echt helemaal kan opgooien zonder deze vervormd ..
(teminste als je niet in het rood speelt) ..
emot_banana.gif


Je hebt natuurlijk ook de goedkopere versie ..

Sennheiser HD25 SP (2)
Sennheiser%20Hd25%20SP.jpg


Heb ze allebei en ik moet zeggen den (2) klinkt warmer als je onder een laag volume speelt maar voor dj gebruik zou ik den (1) voorstellen ..

Is er trouwens iemand die weet via een belgishe site (die vertrouwbaar is) waar ik zo'n oorkussentjes kan bestellen ??

Groetjes,
Com8
 
Goeie Keuze .. ;)

Deze hebben ook een korte draad zodat je niet steeds in de knoop ligt met je draad terwijl je aan het draaien bent ..

Heb wa prijzen opgzgocht maar die blijken ongeveer overal hetzelfste te zijn ..

Prijs schommelt tegen de 200€ .. Ik weet dat ik de mijne destijds 8000Bfr heb betaald ..

Dit is een belgishe site .. (maar heb er zelf nooit niks besteld) ..
Is er geen winkel in je buurt waar ze die hebbe??

<----

Veel Dj plezier
Greetz,
Com8
 
ff een tip;

Als je de goedkope versie neemt, de schelpen omdraait, zodat de aansluiting naar boven wijst, kun je het snoer met tape aan de beugel vastmaken, helemaal naar de ander kant...dan heb je dat gedoe met die twee draadjes niet, gaan je schelpen niet draaien en heb je dus ook gewoon een snoer, net zoals de dure uitvoering.
bespaart je volgens mij 100 euro of zo....
 
Goeie tip (de goedkopere versie is idd een gekloot met die draadjes) maar het verschil zit hem duidelijk in het volume waarmee je kan spelen ..:geslaagd:

Stel men vraag nog eens of er niemand weet waar ik zo'n kussentjes online kan bestellen voor men HD-25??
 
Origineel geplaatst door Com-Eight
Goeie Keuze .. ;)

Deze hebben ook een korte draad zodat je niet steeds in de knoop ligt met je draad terwijl je aan het draaien bent ..

Heb wa prijzen opgzgocht maar die blijken ongeveer overal hetzelfste te zijn ..

Prijs schommelt tegen de 200€ .. Ik weet dat ik de mijne destijds 8000Bfr heb betaald ..

Dit is een belgishe site .. (maar heb er zelf nooit niks besteld) ..
Is er geen winkel in je buurt waar ze die hebbe??

<----

Veel Dj plezier
Greetz,
Com8


bij thomann.de kost ie 149 euro....
 
Ikzelf heb een Technics RP-DJ1200. Voor dj toestanden is het een goeie koptelefoon, maar de klank is niet zo goed als een Senn HD25. Ik zou dan ook een Senn HD25 kopen als ik van jou was.

Ikzelf had achteraf liever een AKG model gekocht die rond de oren gaat i.p.v. erop, want als ik de Technics meer dan een uur aanlaat (wat vaak gebeurt) doen m'n oren pijn (oorschelpen).
 
Thx olafmol ..

En Steve303 je ziet zoeken is de boodschap voor een goeie prijs .. ;)

Heb alleen naar belgishe site`s gekeken ..
:halleluja
 
ik vind mijn stanton dj pro 2000 (of zoiets) best wel stukken beter dan gelijk welke die ik al gehad heb (technics rp dj 1200, sony mdr v700, senheiser hd 25-1, ea) en die meestal achter 6 maanden sneuvelden. Die stanton, die geen fluit koste (60 €) houd het nu al 2.5 jaar intensief gebruik uit zonder echte schade (behalve wat krassen op de buitenkant).

het enigste dat ik ergerlijk vind is die krulkabel die constant in de war geraakt waardoor ik hem constant sta te ontwarren. De sound is goed, hij kan luid genoeg (ik draai met de monitors en hoofdtelefoon wel redelijk stil) en heeft al mijn ruw dj parcour overleeft (oa kraakpandfuiven op de meest onwaarschijnlijke plaatsen en omstandigheden, illegale rave style feesten in open veld, in bossen en in grotten in marroko, festivals, grote en kleine feesten, ...)
 
Back
Top