Welke budget microfoon adviseren jullie?

Dozart

Super Сasual Dating Real-life Females
Lid sinds
27 juli 2011
Berichten
1.026
Locatie
GB
Hallo,

Ik ben op zoek naar een microfoon. Echter heb ik niet een al te hoog budget, dus het kan geen honderden euro's gaan kosten. Ik dacht eigenlijk een beetje tot een euro of maximaal 60-70 als het even kan. Liefst USB.
Ik wil daarmee sampletjes kunnen inspreken/maken, maar ook dat ie wel goed is om dingen mee in te zingen, want dat doe ik ook nog wel eens.
Welke vinden jullie in deze prijsklasse de beste? Wat is dan de absolute aanrader qua prijs/kwaliteitsverhouding?

Ik kom er zelf niet echt uit, dus vandaar even deze hulplijn. ;)

Alvast bedankt.

Groeten!
 
Ik wilde laatst ook een echt goede mic. maar de verschillen zijn in het duurdere segment bijna niet hoorbaar. of zelfs dat je een goedkopere zelfs soms mooier vind. Bijvoorbeeld een sm57 of 58 vs een sm7b. laat je niet gek maken door de prijs. die laat niet zien of iets beter is of slechter.
 
Zit nu op de site van keymusic te kijken, en krijg idd de indruk dat er voor weinig geld meer dan zat goeie microfoons te koop zijn. Nu weet ik alleen niet of ik een zangmicrofoon of een studiomicrofoon moet nemen.
Ik ga niet het podium op. Zal het eigenlijk louter gebruiken voor producties. Maar ook inzingen soms. M'n gevoel zegt dat ik beter af ben met zo'n ding. Wat denken jullie?
Ik denk dat ik anders maar ff naar de winkel ga zo in Utrecht.
 
Ik zou in ieder geval geen USB mic nemen. Die zijn over het algemeen vrij slecht. Of je moet geen audio interface hebben waar je een normale mic in kan prikken.
 
Ik zou in ieder geval geen USB mic nemen. Die zijn over het algemeen vrij slecht. Of je moet geen audio interface hebben waar je een normale mic in kan prikken.

Jawel, die heb ik wel. :)

USB-mic echt zo slecht joh? Zat daar namelijk nu vooral naar te kijken. Leek me wel handig hehe. Krijg je dat rondzingen en zo iig nooit, leek me.
 
Ik heb een Røde M1 als reserve mic. Prima ding en niet duur. USB mics zou ik ook niet zo snel aan beginnen, maar da's meer een onderbuik gevoel dan dat ik dat echt kan onderbouwen.

Rondzingen heeft eigenlijk niet echt iets met wel/geen USB te maken. Gewoon niet recht voor de speaker zetten waarmee je 'm ook monitort.
 
Binnen je budget is inderdaad die Rode M1 een goede optie. Als je echt usb wil is Audio Technica AT2020 USB wel een goede optie.
 
Ik ben uiteindelijk met de Rode M3 naar huis gegaan. :D
En hij klinkt echt goed! Hele mooie geluidskwaliteit. Heel dik tevreden.
Eindelijk ook eens een goeie mic nu. Blij mee. 8)

Had nog 20 euro korting ook wegens laagste prijs garantie. Helemaal mooi.
 
Ik ben uiteindelijk met de Rode M3 naar huis gegaan. :D
En hij klinkt echt goed! Hele mooie geluidskwaliteit. Heel dik tevreden.
Eindelijk ook eens een goeie mic nu. Blij mee. 8)

Had nog 20 euro korting ook wegens laagste prijs garantie. Helemaal mooi.

Mooi dat je er tevreden mee bent. Dat is altijd het belangrijkste.

Voor stemopnames en zang / als allround microfoon zou ik echter een grootmembraan hebben gekozen. Maar die zijn natuurlijk van fatsoenlijke kwaliteit ook weer ietsjes duurder dan een kleinmembraan.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top