[2 stuks ARP 2500's te koop!!!]

hi,

het probleem met de arp 2500 is inderdaad dat knoppen maar zeker de sliders enorm dichtbij elkaar staan
er zit weinig ruimte tussen ,dus je moet zeker voorzichtig zijn met de sliders want die kunnen breken !!!

de grote draaipods zijn gemakkelijk bedienbaar, sommige kleinere pods staat dichtbij elkaar !
 
Origineel geplaatst door christo
wat ik ermee bedoel is dat vele kleinere synth's al worden geëmuleerd op software.

als je vb, een sh-2 neemt en je neemt de access virus plugin, dan hoor je geen verschil, jawel, de VIRUS is vettiger !!

als je vb, een minimoog neemt dan hoor je wel het verschil , in warmte en in diepte !

maar ze zullen er komen de software jongens !!

Nog een keer dan maar,

kun je wat sounds posten van je 2500?
 
Origineel geplaatst door christo
wat ik ermee bedoel is dat vele kleinere synth's al worden geëmuleerd op software.

als je vb, een sh-2 neemt en je neemt de access virus plugin, dan hoor je geen verschil, jawel, de VIRUS is vettiger !!

als je vb, een minimoog neemt dan hoor je wel het verschil , in warmte en in diepte !

maar ze zullen er komen de software jongens !!

zal per persoon verschillen, je hebt mensen die nu al alleen al met software goede muziek maken.
anderen mensen hebben hardware nodig voor inspiratie
 
hi,

das juist, een goeie anolge bak blijft een goeie analoge bak, het is natuurlijk veel plezanter en veel interessanter om ermee te werken, er ideeën mee op te doen !
 
sounds samples posten , als ik tijd heb omdat het wel wat werk is om dit te doen ,mijn studio staat los van van woonhuis en dat vraagt wel wat werk en geduld, maar kga er zeker aan denken omdan een nieuwe topic te starten met sounds
 
christo stond jouw 2500 eerst op een zolder bij je ouders ? Met een Jupiter 8 en arp Odyssey white face ? Anders zijn er minimaal 2 2500 in Begie.
 
hoi,

dat is nu het geheim hé , D-morley is een Duitser en heeft geen ARP2500.

en er staat maar 1 ARP 2500 in Belgie !!!!
 
Die van jouw kwam bij een radio zender vandaan en die kocht je samen met nog een modular toch ?Wat was die andere ?fotos,ssssssss :D
 
Origineel geplaatst door christo
D-morley is een Duitser en heeft geen ARP2500.

Excuseer, een Brit. En euh, geen ARP 2500:

davidstehend.jpg
 
hi,

juist khad me vergist , d-morley heeft jaren geleden gewerkt voor R&S records belgie !!
 
ik weet nog dat in de jaren '90 vele vintagespullen naar China, Japan zijn verhuist.
rijke "gele" mannen kochten veel op ,kweet nog goed dat hier in een lokale muziekhandelaar faxen binnenkwamen met vraag voor de aziatische landen van vintagespullen !
 
er heeft ooit Buchla's te koop gestaan in Belgie , in Wallonie , bij de franstaligen.
amaai twas geen kleintje hoor !!! vroeg er 10000 euro's voor, dacht dat het een buchla 100 was
 
website !!!!!

website !!!!!

ik ga me binnenkort toeleggen om me eigen vintagewebsite te maken met mijn spullen.
kheb er heel wat, gewoon voor de fun !
foto's en informatie, downloads, veel handleidingen downloads !
 

Attachments

  • studio opslagplaats.jpg
    studio opslagplaats.jpg
    100,2 KB · Bekeken: 64
Ik ben het met Hooihuis eens. Verzamelaars/liefhebbers geven het geld er wel voor uit. Kijk maar naar de gitaarliefhebbers/verzamelaars.... Ook al is het nieuwe 1000 maal beterr, het oude heeft noch altijd een specifiek charme. Als ik het geld voor de twee Arps had gehad, dan had ik ze al hier staan. Al die geile knopjes. De warmte (letterlijk) als ze alletwee al een paar uur staan te zoemen in de studio. Fantastisch.
Softsynths ruiken niet.
 
Helaas zijn ze niet te betalen.
Dan kan je veel beter voor Serge gaan is ook aan de prijs maar wel nog nieuw te krijgen.
En qua functies zit er heel veel overeenkomst.
Dichter bij Buchla kom je niet denk ik.
Of Wiard maar daar is het aanbod in modules wat minder van.
 
inderdaad, een Serge is ook heel goed ! en ik geloof dat ze opnieuw worden gemaakt of ze worden allesinds verkocht door Kevin lightner !
 
ooit heb ik gehoord van iemand die ik contakt mee gehad heb dat de POLYFUSION de beste zou zijn in klank .
das iets waar ik niet van kan meespreken.
en denk ook trouwens dat je nog altijd Polyfusion kunt kopen via analogsynths.com
die ware vroeger van polyfusion , als ik mij niet vergis hé !!
 
Toekomst van analoge synths?

Modulair is allemaal supervet enzo maar als je om de prijs gaat drukken sommige dingen digitaal gaat uitvoeren dan houdt je het allemaal wat eerder betaalbaar. Het zou zelfs wel grappig zijn. Een VCO waarvan de klankopwekking mbv een DSP wordt uitgevoerd en toch vies analoog klinkt. Ik weet dat sommigen hier niet aan moeten denken en het vloeken in de kerk is, maar toch. En ASDR en LFO's moet prima digitaal te fabrieken zijn.

En dan is een Buchla 200e geen goed voorbeeld. :D
Maar dat apparaat is wel de voorbode van welke kant de modulaire synths opgaan denk ik.

En dan zijn mamoetten als de 2500 idd een gewild object voor verzamelaars aan het worden. Net zoiets als mensen die oude autos verzamelen en er af en toe eens een zonnige zondagmiddag mee gaan rijden.
 
Back
Top