[2 stuks ARP 2500's te koop!!!]

arp 2500

arp 2500

nu is de foto er !!
 

Attachments

  • arp_2500_2.jpg
    arp_2500_2.jpg
    175,1 KB · Bekeken: 77
Maare als je het allemaal toch niet zo geweldig vindt, dan heb ik wel een idee en ik kom in dat idee voor :-)
 
Speciaal voor jullie heb ik er nog een gevonden. Jullie mogen eerst bieden en als echt niemand haar wil hebben dan zal ik zelf pas een bod uitbrengen....
ARP 2500

81.jpg
 
Re: arp 2500

Re: arp 2500

Origineel geplaatst door christo
nu is de foto er !!

Kan jij niet komen naar de volgende Synthmeeting, dan regel ik wel vervoer voor je Arp 2500 er naar toe, en terug. 8)
 
tering! dit is lekkermakerij! ik vind dat je ons nu zeker iets verschuldigt bent... :D
 
Origineel geplaatst door mikanik
Speciaal voor jullie heb ik er nog een gevonden. Jullie mogen eerst bieden en als echt niemand haar wil hebben dan zal ik zelf pas een bod uitbrengen....
ARP 2500

81.jpg

haha... bij polyfusion hoef je geen bedrag van 7500,- euro te verwachten! bij larking zijn ze inmiddels verkocht, maar ik snap er nog steeds geen ene flikker van?!?! :confused: 7500 euro per stuk voor een complete in mint conditie verkerende arp-2500?! schud me a.u.b even wakker! als ik een maandje geleden het geld had gehad? twijfelde ik geen ene seconde! ook al kostte me de verzendkosten 1500,- euro?!:geslaagd: de weinige arp 2500's die ik te koop voorbij heb zien komen, gingen echt allemaal ruim over de 15.000 euro weg!!! aangezien polyfusion 1 van de grootste afzetters op deze aardbol is? verwacht ik een prijs van over de 15.000 euro?! ik kan het mis hebben?! ben iig erg benieuwd! :D

peace...
 
Laatst gewijzigd:
met polyfusion bedoel ik dus www.analogsynths.com
heb nog nooit een goede, laat staan redelijke deal met die gasten kunnen sluiten! :(
zwaar overpriced! en een service van nop! dan heb ik liever www.rlmusic.co.uk erg duur, maar erg vriendelijk en garantie of raad altijd!

peace...
 
Origineel geplaatst door Cisco
bij larking zijn ze inmiddels verkocht, maar ik snap er nog steeds geen ene flikker van?!?! :confused: 7500 euro per stuk voor een complete in mint conditie verkerende arp-2500?! schud me a.u.b even wakker! als ik een maandje geleden het geld had gehad? twijfelde ik geen ene seconde!

Don Larking heeft me een aanbod gedaan van € 12400 voor de twee zonder service toen ik vroeg wat er precies aan moest gebeuren waren ze in de tussentijd verkocht =(
 
arp 2500

arp 2500

normaal draait de prijs rond de 12500 euro's. , dus denk ik zeker niet dat ze goedkoper de deur uitgaan zeker niet van winkels !!!!!!! of dealers , vooral deze weten de prijzen.

veel dealer zetten het er wel op om aandacht te krijgen, maar in werkelijkheid is het ene dat ze binnenkrijgen voor service of revisie , of gewoon om het te lenen om aandacht te krijgen.

in Engeland mag je prijzen verwachten van £10000 , in USA $15000.

die zijn de prijzen die al jaren circuleren , en dit blijven ook de basisprijzen !
dus mensen, als je ene wilt , moet je toch 12500 euro's betalen.
en hebben ze daadwerkelijk ene te koop !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dat is helemaal niet veel!

Come on, dat is wel teveel en ook nog eens veeel te veeel ook. Is ie van Julius Ceasar geweest ofzo??

Het is een prachtding maar hou het koppie wel koel.
 
Christo, kun je niet wat sounds posten?
Je hebt er tenslotte 1, doe er dan ook iets nuttigs mee. :D
 
Zo ver ik weet staan er 3 in nederland.
Het is trouwens wel veel geld vind ik want het moog filter is zo te krijgen.
De multimode niet maar of de rest nou zo bijzonder is????
 
arp 2500

arp 2500

hi,

ik vindt dat men teveel vraagt voor hun ""vintage"" toestellen, dat is wat iedereen trouwens zegt.
tegenwoordig is het werkelijk duur om iets aan te schaffen .

en is het dan wel de moeite waard om zoveel centen uit te geven voor iets ? dat betekend voor alle vintage gear !!!
ze zijn te "overprijst " !!!!!!

als je terug gaat in de tijd, jaren 80 waren het inderdaad goeie tijden voor de vintage toestellen omdat ze in die tijd niks anders hadden , ze werden populair en het werden """""DE SYNTHS """" !!!!

nu zitten we efkes 20 jaar verder , de PC software plugins maken nu de euforie !!!!
ik zit zelf in de muziek industrie , en er wordt altijd maar naar meer software gegrepen , muziek, mastering , bewerken.
binnen hier en nog eens 20 jaar , zullen de vintage synths alleen nog in onze vitrinekast staan !!
 
Voorlopig nog niet nee.
Niemand weet wanneer het wel zo is.
Analoog warmte karakter etc is lastig te emuleren imho.
Maar we draven weer lekker off-topic.
 
arp 2500

arp 2500

inderdaad , software klinkt nog niet zoals """ SOMMIGE VINTAGE SYNTHS """"""""
vele software synths klinken al beter ,dieper, warmer dan vele echt oude analoge bakken.

tis moeilijk als analoge freaks dit te aanvaarden maar het is zo !
en de software klinkt altijd maar beter en beter, en ze zuller er zeker komen !

tis natuulijk niet de bedoeling dat je alle synth's moet gaan verkopen. !

wat ik doe , ik maar met mijn gear complexe sequences ,waar je de echte analoge er terug in hoord,
net zoals ze terug het in de jaren 80' deden.
 
wat ik ermee bedoel is dat vele kleinere synth's al worden geëmuleerd op software.

als je vb, een sh-2 neemt en je neemt de access virus plugin, dan hoor je geen verschil, jawel, de VIRUS is vettiger !!

als je vb, een minimoog neemt dan hoor je wel het verschil , in warmte en in diepte !

maar ze zullen er komen de software jongens !!
 
Ach je hoord het meteen als je lekker aan knoppen ga draaien of moduleren.
Dan springt analoog er meteen uit!
Het leuke is dat er nog steeds veel ontwikkeld en uitgebracht word op de analoge (modulaire) markt.
 
Re: arp 2500

Re: arp 2500

Origineel geplaatst door christo
hi,

ik vindt dat men teveel vraagt voor hun ""vintage"" toestellen, dat is wat iedereen trouwens zegt.
tegenwoordig is het werkelijk duur om iets aan te schaffen .

en is het dan wel de moeite waard om zoveel centen uit te geven voor iets ? dat betekend voor alle vintage gear !!!
ze zijn te "overprijst " !!!!!!

als je terug gaat in de tijd, jaren 80 waren het inderdaad goeie tijden voor de vintage toestellen omdat ze in die tijd niks anders hadden , ze werden populair en het werden """""DE SYNTHS """" !!!!

nu zitten we efkes 20 jaar verder , de PC software plugins maken nu de euforie !!!!
ik zit zelf in de muziek industrie , en er wordt altijd maar naar meer software gegrepen , muziek, mastering , bewerken.
binnen hier en nog eens 20 jaar , zullen de vintage synths alleen nog in onze vitrinekast staan !!

We praten hier niet alleen over bruikbaarheidswaarde, dan is 7500 euro inderdaad veel te veel. Maar voor de verzamelaar weet ik het nog zo net niet. Zoals mono-poly al opmerkte, er zijn maar weinig van deze bakken in omloop, zeker in een goede staat. En als het op verzamelen aankomt is het al gauw wat de gek ervoor geeft, en er lopen heel wat gekken rond in ieder geval. Genoeg om de prijs van dit soort synths heel hoog te houden.

Okee, misschien dat software over een tijdje (voor mijn part nu al; ik doe helemaal niets met software en weet er ook niets van) net zo klinkt als een ARP 2500 of eender welke mooie analoge bak. Software zal echter NOOIT zo voelen of er uitzien als een ARP 2500 en voor veel mensen blijft dat gewoon belangrijk (ik hoop niet dat er nu mensen met de Korg Legacy controller komen aandragen).

Dus....te hoge prijs? Het blijft allemaal relatief. Voor iemand die iets te koop zet en het aan de straatstenen niet kwijt raakt kan je zeggen dat hij misschien een te hoge prijs vraagt. Blijkbaar was dat bij deze ARP's niet het geval.

Christo, je hebt trouwens een vreselijk mooie 2500 staan. Klopt het dat sommige knoppen ervan wel een beetje dicht op elkaar zitten, of is dat gezichtsbedrog?
 
Back
Top