[track] Listen Here

downloaden kan natuurlijk ook

bar weinig reakties
misschien is hij toch wat te saai
rolleyes.gif
 
Ik word een beetje zenuwachtig van die open hihatjes! :D

Echt spannend vind ik em niet echt Bounce, het ritme enzo..

succes!!

R
 
lounge?
Dit zou ook een floorfiller kunnen worden imo.
De pads vind ik niet mooi, ik denk omdat ze te hard in de mix zitten.
 
Vind 'm lekker, Bounce! Nog maar een keertje opgezet.. Straks nog effe, maar dan op fatsoenlijke installatie..
Beetje housie voor jouw doen, ofnie? Cymbals juist wel ok, maakt 'm lekker 'rond'.
Uitbrengen maar!

Enne, hoor ik daar de DP/2?? 8D
 
ok dan!

(ik heb een fan 8D )

dit soort muziek maak ik doorgaans idd niet
maar wie weet vanaf nu wel... het bevalt me wel dit soort tunes :)

en nee... geen DP/2 in dit nummer... geheel met Reason gemaakt
eigenlijk een voortvloeisel van mijn bijdrage uit de "maak een kutnummer" thread.
(ironisch genoeg)
 
eerst 't goede nieuws: De bassline is tof! Echt heerlijk groovy :).
Dan nu het minder goede nieuws: ik vind 't verder niet echt wat. die hihats.....irritant eigenlijk. De rest van de sounds zijn wel owke, maar de mix is niet erg lekker. Als ik jou was zou ik met deze bassline iets nieuws in elkaar vouwen.
 
lounge?? waarom is alles wat geen gabber is meteen lounge. dit is deephouse van het steverige soort. hier staan volle dansvloeren op de dansen...

ik vind het leuk, vooral de instrumentatie!

lekker zweverig.

ik zou de drums alleen wat spannender maken. niet voller, misschine juist wel leger.. leuke hard links/rechts gepande shakertjes tussendoor, met een dub-delay eroverheen ofzo. en die ride... hij is leuk, om een bepaald stuk in je nummer te markeren (het refrein, als dat erin zou zitten). maar hij verliest wat impact doordat 'ie er steeds inzit.

ik zei het ook al in mijn commentaar over een andere track, maar hier gaat het zeker op: de kunst van het weglaten.


en oh ja, probeer 'm eens rond 126 bpm (volgens mij staat 'ie nu een stuk sneller), al was het alleen voor mijn lol :)
 
oh ja.. ik ben ook wel benieuwd naar een versie met een wat rondere kick. minder fel ofzo. ik weet niet of het de compressie is of gewoon relatief veel laag-mid. maar hij 'tikt' zo in de mix, terwijl ik bij dit soort muziek meer een 'boem' verwacht...
 
goeie tips :okdan:

ik heb genoteerd:

- hihats minder / afwisselen (Arv, ProtoHuman, Missing Links)
- spannender maken (Arv) drums spannender door weg te laten (Missing Links)
- evt. panning shakers met dub-delay (Missing Links)
- rondere kick (Missing Links)
- pads zachter in de mix (Flesje)
- 126 bpm versie (Missing Links)

- helemaal opnieuw beginnen vanaf de bassline (ProtoHuman)

ik ga het allemaal doen
maar nu laat ik hem even met rust
ik heb hem vandaag genoeg gehoord

misschien dat ik hem helemaal opniew ga doen maar dan niet met Reason :)

(trouwens... de eerste mix heeft een ronderde kick... in de 2e versie heb ik die juist aangescherpt)
 
moet zeggen dat ik inderdaad ook wel vooral gepakt werd door die baslijn.

dus mocht je er nooit meer iets mee gaan doen, misschien leuk voor een contest hier op het forum:

maak een track met de baslijn van bounce.
 
Re: bassloop

Re: bassloop

Origineel geplaatst door bounce
hier is de bassloop

afkomstig van Eddie Harris - Listen Here, op het album "The Real Electrifying Eddie Harris"

Oh cool, eigelijk bedoelde ik ook dat er behalve de bassline weinig te beleven viel.. :D Maar die bassline is dan ook werkelijk top. Dat is zekers een fundament voor een killer dance track. Ben benieuwd wat hier uit voort gaat komen!
 
vind hem lekker klinken, maar zou de bassline ietsje omhoog gooien.
verders kan zoals eerder gezegd best een floorfiller worden.
 
versie 1.3

versie 1.3

Daar is hij weer!
128 bpm, rodere kick, afwisseling in het ritme, beter afgemixt...
grootste wijziging zit hem in het accoordenschema
met dank aan bovengenoemde forumleden ;)
<embed src="http://www.xs4all.nl/~bounce/tracks/listenhere1.3.mp3" autostart=false>
download
 
Tja.... je mengt wat geluiden door elkaar die eigenlijk totaal niet bij elkaar passen. Vooral die blieperige synth-lead is erg out-of-place. Het zou leuker zijn als je probeerde het wat akoestischer te laten klinken. Die baspartij wordt na verloop van tijd ook een beetje saai... misschien kun je iets inspelen met wat meer variatie.
 
Back
Top