isnie wil live! met wat?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door falafelbiels
Hee! een laptop is toch ook hardware? En het OS van m'n MPC is software! :stupid
De hardware van je laptop ziet eruit als een veredelde typemachine (waarvoor het uiteindelijk ook bedoeld is) en het OS van je MPC hoeft dan ook geen kostbare CPU tijd te besteden aan virusscannen, mail checken, hackers buiten houden, zoeken naar updates en nog een miljoen andere acties in de achtergrond. Dit alles komt natuurlijk het gebruiksgemak, stabiliteit en timing ten goede. We noemen dit dan ook een instrument. :stupid :stupid :stupid
 
Als wij zouden gaan optreden (we zijn met twee) ga ik de beats doen en mn collega speelt live toetsen. Daarnaast kan ik met FX en loops en zaken die we voordien met MIDI opgenomen hebben afspelen.

Twee MIDI apparaten 'handmatig' gelijkzetten is trouwens een fluitje van een cent; de BPM kun je trouwens gewoon aflezen. Je moet gewoon op het goeie moment op start drukken en dan mixen maar.

Het mixen zou trouwens die van beats zijn; synths en dergelijke zitten op een ander kanaal van de mixer, dus natuurlijk laten we dan geen twee melodiƫn door elkaar lopen.

We zijn trouwens niet van plan om veel tempovariaties in de set te steken (eerlijk gezegd zie ik niet in waarom we dat zouden doen... een Dj doet dit ook niet - ik heb zelf nog ge-dj't, weliswaar voornamelijk in de slaapkamer). Alle loops gewoon hetzelfde tempo. De synth waar m'n collega gaat op spelen staat ook ingesteld op dit afgesproken tempo, zodat als hij arps wil spelen dit netjes in het juiste tempo kan.

Trouwens ik snap niet wat sommige heren hier tegen laptops live hebben... Ikzelf koop na m'n vakantiejob een PowerBook, en waarschijnlijk gaat die dan ook mee live. (Maar misschien ook niet... ik denk niet dat ik het zou durven om een gloednieuwe PowerBook in zo'n vochtige warme zaal neer te poten).
 
Origineel geplaatst door r.5
De hardware van je laptop ziet eruit als een veredelde typemachine (waarvoor het uiteindelijk ook bedoeld is) en het OS van je MPC hoeft dan ook geen kostbare CPU tijd te besteden aan virusscannen, mail checken, hackers buiten houden, zoeken naar updates en nog een miljoen andere acties in de achtergrond. Dit alles komt natuurlijk het gebruiksgemak, stabiliteit en timing ten goede. We noemen dit dan ook een instrument. :stupid :stupid :stupid


Lul niet man.......alsof er op het podium hackers op je af komen die email willen checken terwijl ze updates aan het downloaden zijn....

Helaas (voor sommige)maar waar.......OS'en op PC en MAC's zijn steeds stabieler geworden en als je gewoon normale legale software gebruikt en je laptop alleen voor muziek gebruikt.......is het gewoon een instrument. Wat echt een heel stuk veelzijdiger is dan welk stuk hardware dan ook......

Isnie maakt heftige IDM.....dat is gewoon computer muziek.....op een mpc zou het niet veel verder gaan als muten van wat tracks

Alleen de analoog vs software discussie gaat nog op.

Ik bedoel hier niet weer een soft VS hardware discussie van te maken, maar al die non argumenten waar sommigen mee aankomen, slaan als lul op een handsonic.
 
Origineel geplaatst door Jena_mu6
Lul niet man.......alsof er op het podium hackers op je af komen die email willen checken terwijl ze updates aan het downloaden zijn....

Helaas (voor sommige)maar waar.......OS'en op PC en MAC's zijn steeds stabieler geworden en als je gewoon normale legale software gebruikt en je laptop alleen voor muziek gebruikt.......is het gewoon een instrument. Wat echt een heel stuk veelzijdiger is dan welk stuk hardware dan ook......

Isnie maakt heftige IDM.....dat is gewoon computer muziek.....op een mpc zou het niet veel verder gaan als muten van wat tracks

Alleen de analoog vs software discussie gaat nog op.

Ik bedoel hier niet weer een soft VS hardware discussie van te maken, maar al die non argumenten waar sommigen mee aankomen, slaan als lul op een handsonic.

Lul niet man, ik verdien meer dan mijn boterham met performantie problemen in de software industrie. De veelzijdigheid van een PC bevorderd trouwens zelden de creativiteit. Is een piano, viool of trompet veelzijdig? Ach ja, dit zullen dan ook wel zeker geen instrumenten zijn.

PS: zowel de lul en de handsonic zijn hardware (waarvan het gebruiksgemak centraal staat).
Ben uiterst benieuwd naar je laatste QWERTY-solo. Zal er waarschijnlijk uitzien alsof je naar de laatste DivX aan het kijken bent!
 
Origineel geplaatst door r.5
De hardware van je laptop ziet eruit als een veredelde typemachine (

Hihihi, De hardware van mijn MPC lijkt ergens op zijn beurt wel weer op een veredelde DD-55!!
 

Attachments

  • yamaha%20drums.jpg
    yamaha%20drums.jpg
    7,8 KB · Bekeken: 57
Dames, kan dat even wat zachter? ;)


Isnie, gewoon niet zo lopen tobben.
Laptop met Live5 en je Absynth3.
Nog een knoppenbak en geluidskaart die je aanstaat en je bent klaar.
Evt een kleinere mixer ernaast en een filterbank/FX unit om live te freaken.

En als je geld tekort komt gebruik je gewoon je desktop met daarin een speciale live hardeschijf.
 
Ik vindt dat je alleen een laptop moet gebruiken als je daarnaast ook nog andere spullen het podium opsleept. Livesets zijn tegenwoordig zo saai om naar te kijken. Ok de meeste mensen geven daar geen bal om, maar er zijn er genoeg die dat wel leuk vinden en dat hoor je dan vaak ook achteraf.
Al zou ik met een laptop werken, dan zou ik van allerlij controllers bij me hebben zodat ik de muis niet hoef te gebruiken en ook niet constant op het scherm hoef te kijken. Dat laatste staat vaak zo stom, iemand voorovergebogen, waarvan het hoofd voor de helft achter het schem blijft steken en die zit/staat dan maar een beetje te pielen met de muis. Ok het eindresultaat is dan wel belangerijk, maar als je live optreed dan vindt ik zowiezo de presentatie ook erg belangerijk.
 
Psies, anders gewoon een synth meenemen en die niet aansluiten.
Gewoon knoppen draaien en het publiek denkt dat je heftig bezig bent. ;)
 
Origineel geplaatst door fuse
Psies, anders gewoon een synth meenemen en die niet aansluiten.
Gewoon knoppen draaien en het publiek denkt dat je heftig bezig bent. ;)

Inderdaad, je hoeft je synth niet eens van stroom te voorzien, zoals je zo vaak ziet op tv :D
 
onee he,we gaan toch niet dat fake bespelen van gear promoten he????:(
Als ik me ergens aan erger bij een gig is t dat wel!!
Ik zou me zelf zwaar voor lul voelen staan om op toetsen te spelen en te weten dat er nix uitkomt.
En ik denk dat t public ook niet stom is hoor!!!
Laten we dit AUB niet gaan doen.Het is al zo,n vooroordeel van mensen die niet weten hoe synht muziek in al z,n vormen wordt gemaakt(knopje drukken en klaar krijg ik vaak te horen),dit faken zou dat alleen maar bevestigen.

Zo dat is dr uit.
 
maar het is misschien inderdaad logischer voor mij om met een laptop te gaan en daarnaast een midicontroller want kheb niet veel zin om te staan klikken op een podium.
FL studio heeft ook een soort van live mode. maar die moet ik nog eens goed uitpluizen. maar kheb gelezen dat er in de nieuwe update van FL een nieuwe "looper" machine gaat in zitten. dus ik ga nog even wachten en zien of die geschikt is voor live gebruik.
 
Origineel geplaatst door Toneshop
onee he,we gaan toch niet dat fake bespelen van gear promoten he????:(
Als ik me ergens aan erger bij een gig is t dat wel!!

't Was maar een grapje hoor :) (had je waarschijnlijk wel door maar je weet nooit wat voor puriteinse gek hier op het forum langskomt en m'n adres opzoekt...)

Het publiek is echter wel stom wat dat betreft (er zijn natuurlijk uitzonderingen). Zelfs m'n ouders (nochtans zeer verstandige mensen) staan er niet bij stil dat iemand op tv op een synth staat te rammen en dat die synth eigenlijk niet aangesloten is. Zelfde bij een gitaar die niet is aangesloten is, of een drumstel zonder microfoons...

Trouwens Isnie, als je toch voor een laptop zou gaan, zou de voorkeur wat mij betreft toch naar Mac uitgaan. Ableton Live zou echter wel niet zo'n goede performance op een Mac kunnen toveren als op een gelijkwaardig X86 systeem. Dit laatste zou ik echter met een korreltje zout nemen; mijn 4 jaar oude PIII 1GHz 384MB RAM draait Ableton zonder veel moeite (ik doe er wel geen gekke dingen mee eigenlijk).

Dit laatste ter zijde.
 
Ik zou je een RS 7000 aanraden van Yamaha, dat is een su700 sampler + een rm1x en een goede rompler met een digitale mixer en 4 effectenblokken erin. een hele vette machine met een perfecte interface.

Ik heb er een over genomen spikssplinternieew voor 500 euro... echt een vette machine voor dat geld.

hij is 7 kilo en redelijk transportable.. via cards kan je hem vanuit je computer vullen met geluiden en loops

succes ermee
 
Origineel geplaatst door Steven V
't Was maar een grapje hoor :) (had je waarschijnlijk wel door maar je weet nooit wat voor puriteinse gek hier op het forum langskomt en m'n adres opzoekt...)

:luv: ok,dan zijn we weer vriendjes:dubbel:
 
Wat is er niet fake tegenwoordig? :confused:
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat is er niet fake tegenwoordig? :confused:

Tja,een sequencer die tracks afspeelt is eigenlijk ook niet LIVE te noemen,je zou kunnen zeggen dat dit fake is maar de tracks beinvloeden met knoppen en real time interactie is wel LIVE,en dus geen fake.
Een synht zonder stroom en maar draaien aan knoppen die nix doen is wel FAKE.
Maar goed da`s mijn mening.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top