nordrack pcmcia-cards

phluq

>>>Supe®use®<<<
Lid sinds
11 augustus 2002
Berichten
40
Locatie
den haag
ik heb gisteren een nordrack 2 gekocht(570EUR):maffia:
echt een vet ding, maarre die 64kb pcmcia kaartjes(lege), die zijn waarschijnlijk niet in de computerwinkels te krijgen, weet iemand waar wel? 8D
 
tja, niet goedkoop...
als ik die kaart wil gebruiken moet ik zeker eerst die sounds die erop staan wissen, daarom leek me een lege kaart wel handig, moet toch te krijgen zijn ergens?
 
in ieder geval...

ik heb dezelfde besteld bij thomann en kreeg dus een lege kaart, ook zonder dat opschrift erop.
 
ik heb net tach&tally gebeld, die konden ze bestellen, maar wel voor zo'n 185 euro! :stupid
da's 1/3 van wat ik voor de nordrack zelf heb uitgegeven!
heb zonet ook een pcmcia compact flash card geprobeerd, maar dat lukt in ieder geval niet:erm:
iemand nog een :eureka: -tje?
 
Ik heb er een tijd geleden ook een gekocht. Best wel duur want ik dacht dat ik voor die prijs drie zou krijgen, niet goed gekeken bij het bestellen. Stonden wel geluiden op trouwens. Maar het is echt wel de moeite waard. In performance mode kun je veel complexere geluiden maken, steeds weer opslaan op de pc vond ik erg onhandig. Heb de pc namelijk ook wel eens uitstaan bij het geluiden programmeren.
 
volgens mij zitten er soms bij (wat oudere) notebooks gewoon zulke kaartjes, in de manual vd nordlead staat dat je (minimaal)64kb sram pcmcia met batterijtje moet gebruiken, 't mag dus ook meer zijn en 't hoeft niet perse van clavia of speciaal voor de nordlead zijn.
op marktplaats.nl verkoopt iemand zo'n sram kaartje,maar dan 512kb. volgens mij werkt het gewoon.
met zo'n 32mb flash kaartje formatteert ie 'm wel en kun je ook naar de kaart toeschrijven, hij schrijft de programs alleen verkeerd weg. 't is natuurlijk ook geen sram kaart.
ik wil ze vooral voor die drumbanken gebruiken, want die standaard drum presets vind ik maar suf.
 
bij feedback: 153 EUR.
dan is die in duitsland toch wel goedkoop.
clavia zegt trouwens dat die batterij 1-2 jaar meegaat. vind ik dan wel weer erg kort voor zo'n duur kaartje. of zijn die batterijtjes wel standaard te krijgen?
 
je kan veel makkelijker je geluidjes via sysex dumpen in je sequencer/computer. scheelt je geld, en het is razend makkelijk als je bvb live gaat spelen. eerst een maatje sysex er doorheen jagen en dan heb je gewoon je geluiden paraat staan.

en dat verhaa over geluiden maken zonder je pc eerst aan te zwengelen - sla ze op in de ruimte die je hebt (lijkt me zat plek voor als je alle geheugenplaatsen beschikbaar hebt) en als je gaat muzieken gewoon je geluidje sysexen (klinkt ranzig trouwens) en klaar is koos

mike.tv

ps: en geen gezeik met batterijtjes, eigenlijk best achterhaald als je er over nadenkt..
 
Laatst gewijzigd:
't is ook wel handig, sysex-dump, 1 probleem is alleen, op de nordlead/rack is intern geen geheugen om drumbanken te saven. je kunt dus 1 drumbank editten, maar vervolgens niet opslaan. met sysex kun je waarschijnlijk(ik zal 't zo ff proberen) 1 drumbank dumpen in z'n ram. maar niet meer. als je nl naar een ander program switched is je (eigen) drumbank weg.

gewoon lullig van clavia, ze hadden er best nog wel 2kb extra geheugen in kunnen zetten...
 
Back
Top