welke condensator groot mebraam is een mooie koop (500-800) ?

michielzweers

Stamgast
Lid sinds
5 oktober 2003
Berichten
235
Stel je zou voor vocals een mic kopen. Tussen de 500 en 800 euro. (mag ook 2e hands zijn, of import ofzo)

Geen buizen, want je hebt al een mooie buizen voorversterker :-)

Waar zou je voor gaan? Zijn er nog onontdekte pareltjes van mics die weinig kosten maar wel helemaal geweldig klinken?
 
een bleu baby botle is er zo een. Het is een zeer realistische (niet gekleurde) mic met een zachte, maar toch duidelijk gedetailleerde klank en zeker zijn geld (555 bij thoman) waard. Hij is ook apart qua design zoals alle bleu mic's.

acc_preview_bbottle_default.jpg


voor een review: http://emusician.com/mag/emusic_blue_baby_bottle_2/
en de site van de fabrikant: http://www.bluemic.com/
 
redelijk onbekend zijn Oktava microfoons. ze maken o.a. klein en groot membraan condensators en ribbon mics.
de kwaliteit schijnt erg goed te zijn, heb ik gehoord...
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
redelijk onbekend zijn Oktava microfoons. ze maken o.a. klein en groot membraan condensators en ribbon mics.
de kwaliteit schijnt erg goed te zijn, heb ik gehoord...


Hier kan ik het mee eens zijn.... Ik kocht onlangs voor een prikje(lees helft van de prijs) een MKL-5000 van oktava en ben gewoon in de wolken. Dit is wel een buizenmicrofoon, dus mss. niet wat je zoekt, maar ik kan wel beamen dat oktava leuk speelgoed heeft. En hun kwaliteitscontrole die vroeger blijkbaar wel eens te wensen overliet is naar ik me laten vertellen heb(en ik zelf nu ondervond) veel verbeterd. Had trouwens contakt met oktava via mail en het zijn ook best wel vriendelijke mensen...

my2c's
 
waar heb jij je Oktava mic dan vandaan ? van die ebay-gast ?
ben al een tijdje op zoek, maar ebay vertrouw ik eigenlijk niet zo...
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
waar heb jij je Oktava mic dan vandaan ? van die ebay-gast ?
ben al een tijdje op zoek, maar ebay vertrouw ik eigenlijk niet zo...

Ja inderdaad, de mijne komt van die Mc-fergus van e-bay.uk. Hij WAS verdeler voor oktava, maar is dit niet meer omdat hij chinese kopiën van de MK-012 verkocht onder de naam van oktava. Ik kreeg echter bevestiging van oktava dat er met mijn mic. niets mis is en getest en goedgekeurd werd door de fabriek in Rusland. Wel is de voeding die bij mijn mic. zat niet van russische maar van chinese makelij, maar dit heeft geen echte invloed op de werking van de mic. en was vroeger altijd zo.(de MKL werd ontwikkeld voor de europese markt en werd met toestemming van oktava zo geleverd door die Mc-Fergus). Nu levert Oktava Rusland een eigen voeding.

Ik heb bij de mijne ook geen shockmount en mooi houten doosje gekregen, maar al bij al vind ik dit niet erg aangezien ik 320€ betaalde en Oktava de MKL5000's voor 799€ verkoop (klein verschilletje toch wel ;) )

My 2c's
 
Microtech Gefell M930 van 795€.

George Nuemann heeft dit bedrijfje mee opgericht. Na WOII zat gefell echter in de Russische zone (dit werd in 1961 problematisch met de bouw van de muur) wat de samenwerking met Georg Neumann zelf een beetje lastig maakte. In 1991 heeft de Neumann famillie het bedrijf Neumann verkocht aan Sennheiser en Geffel (dat eigenlijk onder de naam Georg Neumann KG zit ) overgekocht. De gefell micro's worden nog steeds op dezelfde ambachtelijke manier gebouwd als de originele Neumanns (bv. m7 capsule), dit terwijl de huidige Neumann (sennheiser) micro's meer massaprodukten geworden zijn (slechter kwaliteit vaak, bv. de tlm 103).

Oktava vind ik ook wel een leuk merkje, maar de kwaliteitscontrole is natuurlijk een pak minder. Op de website van Oktava (tula) vind je links naar de ebay seller.
 
ja, jongens, kom er nu ook achter... stom stom... Maar is er wel een goed artikel te vinden van vergelijking tussen groot membraams (mono)?
 
Origineel geplaatst door michielzweers
Maar is er wel een goed artikel te vinden van vergelijking tussen groot membraams (mono)?

Wil je prestige, goede kwaliteit etc... , koop dan een micro van een traditioneel Westers merk (Neumann, Gefell, Brauner, Langevin(Manley), ...)

Zoek je Chinees en goed, ga eens naar de website kijken van Studio Projects, ADK, ... Die merken bieden zowel micro's voor 200€ als 500€ of meer aan. Het gaat hier dan meestal om chinese import die in de States nog wat"getuned" worden.

Thomann.de verkoopt micro's onder hun eigen merk nl. t.bone, heb je ook goedkope als dure modellen in. Deze zijn meestal rechtstreekse import van China. Behringer zit IMO ook een beetje in hetzelfde schuitje.

Rode en Audio Technica maken ook voor elk budget wel een micro. Zitten IMO een beetje in het middensegment. Algemeen hebben deze merken iets meer prestige dan chinese mics , maar dan heb je het over publieke opinie en niet over kwaliteit. (soms telt dat wel ;) ).

Uiteindelijk ga je zelf moeten beslissen wat je wil. Voor elke voorstander van een bepaalde micro ga je ook wel een tegenstanders vinden op het internet. Bij Westerse merken heb je dat iets minder.

http://testing.holmerup.biz/mic_pretest/index_en.html

Op deze site staan geluidsfragmenten van micro's. Zegt misschien niet al teveel, alleszins een erg groot kwaliteitsverschil bestaat er IMO niet meer tussen micro's onderling.
 
Origineel geplaatst door Toon
Microtech Gefell M930 van 795€.

George Nuemann heeft dit bedrijfje mee opgericht. Na WOII zat gefell echter in de Russische zone (dit werd in 1961 problematisch met de bouw van de muur) wat de samenwerking met Georg Neumann zelf een beetje lastig maakte. In 1991 heeft de Neumann famillie het bedrijf Neumann verkocht aan Sennheiser en Geffel (dat eigenlijk onder de naam Georg Neumann KG zit ) overgekocht. De gefell micro's worden nog steeds op dezelfde ambachtelijke manier gebouwd als de originele Neumanns (bv. m7 capsule), dit terwijl de huidige Neumann (sennheiser) micro's meer massaprodukten geworden zijn (slechter kwaliteit vaak, bv. de tlm 103).

Oktava vind ik ook wel een leuk merkje, maar de kwaliteitscontrole is natuurlijk een pak minder. Op de website van Oktava (tula) vind je links naar de ebay seller.


Toon heeft inderdaad gelijk.
 
Back
Top