Geluids kaart Probleempje

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.338
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Ok mijn vorige probleempje is opgelost.
Nu weer een nieuwe.
Ik gebruik de emagic emi 2/6 geluids kaart.
Alles loopt goed midi audio alles fijn .
Maar zodra ik ga opnemen begint het drama.
Alleen maar gekraak getik etc.
Als ik de latency van de emi asio driver hoger zet dan neemt hij wel goed op. Maarrrrr dan loopt midi weer voor geen meter.
Ik heb de buffer op de grootste stand. (tip van de importeur dit moest het volgens hem zijn) maar nog steeds geen fuck.
Het is dus of een lagere latency dan loopt midi strak of hoger midi als een natte dweil maar hij neemt wel goed op.
Ik hoop dat iemand een tip heeft anders gaat ie er morgen uit.
Hij doet dit ook op mijn PC en ook in Logic , Cubase en Wavelab.:stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid
 
Last edited by a moderator:
Mijn eerste gedachte: USB. Die kaart is toch USB? Maar er kunnen echter meerdere dingen zijn die hier roet in het eten gooien bij USB. Check ook hier weer gedeelde IRQ's etc. Heb je ook andere USB apparaten aangesloten? Het kan ook zijn dat de chipset gewoon niet goed met USB kan omgaan, en dan ben je verder van huis, want dat verander je niet zomaar. Probeer de kaart eens uit op een gewone PC met dezelfe drivers op hetzelfe besturingssysteem en zoveel mogelijk dezelfde instellingen.
 
Ik heb de importeur gebeld en die zegt dat het een conflict is tussen mijn portman midi interface en de emi.
Hij gaat aan Emagic vragen of er iets over bekend is.
Ik heb Emagic ook zelf nog maar ff een mailtje gestuurd.
Dat ze me in ieder geval een lijstje kunnen geven van midi interfacen die geen conflict hebben met de emi.

Ik hou u op de hoogte.

O en voor dat ik het vergeet op mijn PC is het precies hetzelfde.
 
Als het op je PC hetzelfde is, dan ben ik het met de importeur eens. Als je dan een andere midi-interface gaat zoeken, dan kan ik je de Egosys Miditerminal 4140 aanraden. Werkt ook via de parallelle poort, maar ik heb nog niemand gehoord over problemen met dat ding. Bij mij draait hij in ieder geval strak onder Win98se, terwijl ik daarnaast ook USB apparaten gebruik. Het is maar een tip, maar misschien heb je er wat aan...
 
Motu Midi interface, of een Unitor8/AMT8

Motu Midi interface, of een Unitor8/AMT8

Is ook een tipje voor midi...

Rocksolid zolang je geen cubase sx gebruikt :P
 
Back
Top