virus c en cubase probleempjes

Martino

Wit konijntje
Lid sinds
3 april 2005
Berichten
386
Locatie
in een zwart gat
Hoi, ik heb net een virus c gekocht en ben er zeer blij mee :) , ik zou zelfs meer zeggen: ik ben helemaal :verkoght:
Nu zit ik helaas met een deel vragen, zelfs na de zoekfunctie hier te gebruiken en mijn manual te raadplegen... (Je bent een newbie voor iets he )

Misschien dat iemand mij kan helpen. (dat hoop ik toch)

Ik wil meerdere soundsets gebruiken en deze opslagen. Dit is in Multi mode. Sla ik die dan in de virus op of is er een mogelijkheid dat die rechtstreeks in mijn track opgeslagen worden?

Ook voor het verzenden van de knoppenbeweging van de sounds zit ik met een probleem, na het afspelen van de opname blijken zij niet opgenomen te zijn? Hoe kan dit? Wat moet ik doen? De handleiding spreekt van een andere track te gebruiken voor de opname van de knoppenbeweging maar ik zie niet goed in hoe ik dit moet doen?

Alvast veel dank voor uw hulp,
Maarten



Wauw wat een feestbak is die virus zeg!
 
Dag Maarten,

OP je eerste vraag over de sounds opslaan in een track: je kan op een Virus een 'arrangement' dumpen. Dit houdt in dat je geluiden mee in de track worden opgenomen. Een arrangement slaat enkel de geluiden op die je multitimbraal gebruikt en neemt dus niet al te veel maten in beslag (meestal een 2 tot 4-tal). Dus gewoon een paar blancomaten aan het begin van de track en dan de zaak maar dumpen. Zie manual p145 voor meer info.

De knoppenbewegingen kan je normaal gezien gewoon in je sequencer opnemen. Nu moet ik wel zeggen dat ik alles in een Roland W30 sequencer opneem en die heeft minder geavanceerde mogelijkheden dan jouw Cubase. Maar in ieder geval wordt iedere knopbeweging netjes in je track mee opgenomen. Je moet natuurlijk wel zorgen voor een retour van de MIDI out van de Virus naar de MIDI in van je sequencer (maar dat zal je wel zo gedaan hebben).

Ik hoop dat je hier iets mee bent ;)

Succes :okdan:

:doei:
 
Ik zit met identiek hetzelfde probleem. ik heb wel de info ervoor, maar toch lukt het mij niet:

Eerst en vooral moet de MIDI out rechtstreeks verbonden zijn met MIDI in van je pc. Wat bij mij al niet gaat omdat ik alles via men keyboard doe.
In het control menu moet je ook bij de MIDI parameters instellen op MIDI+internal.
Bij lopage moet je 'Contr' selecteren en bij hipage 'polyprs'.

Laat maar wete als je er iets mee bent.
 
in cubase:

ga naar file -> preferences -> midi filter -> sysex exclusive vinkje moet uitstaan in het filter.

dat moet het probleem oplossen met de knoppenbeweging die niet wordt opgenomen.


met je andere probleem kan ik je niet helpen.. wellicht kun je een bulk dump doen naar je computer.. oid.
 
Dat van die bulk krijg ik ook niet klaar, mijn virus zegt bulk done en er staat nergens iets in mijn cubase, ik heb al geprobeerd met te recorden ondertussen maar het helpt allemaal nix. Damn, volgens mij ben ik echt een knoeier....
 
je virus patches beheren kun je het beste doen met sounddiver virus editor die je kunt downloaden van de access site.

Voor het manipuleren van je knob bewegingen in cubase kun je het beste Control Changes gebruiken. Als je sx3 hebt dan kun je gewoon de meegeleverde virus editor sx3 devicemap gebruiken. Maar in sx2 zul je het moeten doen met control changes.
 
Ok, beste medeforummers, zeer bedankt voor alle tips!
Ik heb mijn bulk klaargekregen. Ik ben dus zeer blij. Met die cc-parameters ben ik nog wat aan het knoeien want momenteel neemt hij die over mijn ingespeelde track op en ben ik die dus kwijt :( maar dat komt ook nog wel goed neem ik aan. Veel dank aan allen!
 
Origineel geplaatst door Martino
Ok, beste medeforummers, zeer bedankt voor alle tips!
Ik heb mijn bulk klaargekregen. Ik ben dus zeer blij. Met die cc-parameters ben ik nog wat aan het knoeien want momenteel neemt hij die over mijn ingespeelde track op en ben ik die dus kwijt :( maar dat komt ook nog wel goed neem ik aan. Veel dank aan allen!

Hoi Martino,

Die problemen met je CC's kan je op 2 manieren proberen oplossen:

1. In Cubase niet gewoon 'replace' opnemen, maar 'overdub' (als dit kan tenminste, ik ken niks van Cubase :D )
2. Neem de knoppenbewegingen op een andere track op die op hetzelfde MIDI-kanaal staat als de noten.

Probeer maar eens en je zal je noten niet kwijt zijn :engel:

Succes :okdan:

:doei:
 
Back
Top