E-MU SP-1200 op Marktplaats

Origineel geplaatst door sander
mmm, ik vindt die samples van MadR nou niet echt bepaald beslissend waardig. Ik heb het idee dat je er veel vettere beats uit kan krijgen. Maak er eens een mooie hiphop beat mee.

beslissingswaardig ? hahahaha das me net iets te veel van het goede
maar er zijn genoeg albums waar deze bak gebruikt wordt en je niet om de dynamiek heen kan
(als je dat niet in mijn test kan horen natuurlijk ;)

en betere beats is ook zo subjectief als wat ..
tis gewoon een snel testje .. niks eq .. alleen een lichte compressor over een bus
maar ik durf met deze geluiden wel een tr 909 op een PA uit te dagen hoor
en akai smoke ik any day ... wanneer was die synthmeeting ook alweer ?

;)

en ja mike een 2000xl ...

Enne ik had het hoogste bod op markplaats op deze sp .. welke hij weer weg had laten halen
heb hem nog gemaild dat ie hem voor dat bedrag bij mij kwijt kon en dat ik er goed voor zou zorgen

leuke was ook wrm ie vroeg wrm ik er 2 wilde hebben ..
1 als reserve .. en als ik teweinig sample ruimte had voor bijv basslijnen is een 2de altijd handig

maar waar ik echt blij mee ben is dat mijn tafel eindelijk veeeeeeeel midner ruist ! :luv:
 
Origineel geplaatst door Chinetti
Het is maar wat een gek ervoor geeft, dat is helaas heel het verhaal achter ebay. Maar zien of 'ie 'm voor dat geld kwijt raakt.

idd maar zelfs een gek gaat geen 1600 betalen..;)

Kon ik maar een paar seconde de gedachte lezen van deze verkoper dan weet je hoe dit bedrag is ontstaan van 1600 euro :D
 
Origineel geplaatst door Digimod
idd maar zelfs een gek gaat geen 1600 betalen..;)

Kon ik maar een paar seconde de gedachte lezen van deze verkoper dan weet je hoe dit bedrag is ontstaan van 1600 euro :D


Och daar kan ik wel kort over zijn.....geld nodig...*D
 
Origineel geplaatst door MadR

en betere beats is ook zo subjectief als wat ..
tis gewoon een snel testje .. niks eq .. alleen een lichte compressor over een bus
maar ik durf met deze geluiden wel een tr 909 op een PA uit te dagen hoor
en akai smoke ik any day ... wanneer was die synthmeeting ook alweer ?

Lijkt me zeker een leuke uitdaging, hou ik je aan.;)

en ja mike een 2000xl ...

Ik geloof je op je woord..8D
 
wat is er nu zo speciaal aan die sp12 en 1200? enkel de gritty sound? of biedt die bak nog wat extras die je op nix anders terugvindt?
hoe werkt die sequencer trouwens? step sequencing a la tr? of eerder numeriek a la Old Skool Linn MPC´s?
Weet er iemand waar ik een manual vind?
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ikke
wat is er nu zo speciaal aan die sp12 en 1200? enkel de gritty sound? of biedt die bak nog wat extras die je op nix anders terugvindt?
hoe werkt die sequencer trouwens? step sequencing a la tr? of eerder numeriek a la Old Skool Linn MPC´s?
Weet er iemand waar ik een manual vind?

mpc .. :L

en ja hij is echt spartaans !

fixed filters bijv. met alleen een aan en uit en 3 standen * 2 kanalen

:luv:
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Zeg dan gewoon de prijs in dollars.
Want omrekenen is wel laf vind ik.
Zo weet een ieder over 3 maanden de eindprijzen nog.

Dus US $620,00 wel doorj minime123 verkocht
En US $660,00 door een "regular" iemand/


Ik vind het flinke bedragen.
Voor dat geld zou ik wel een Turbo versie willen.

moet jedeze dan zien ,..
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180064370124&ssPageName=ADME:B:WNA:US:12

99.- $ cvoor een drumulator ,..of is dat weer heeeel wat anders
geen filters en ...wat nog meer ?
wel sequencer en egeen sample optie dan
maar ik vindt 99.- $ mooi geprijst voor een leuke drumachine
:halleluja
 
Origineel geplaatst door sander
mmm, ik vindt die samples van MadR nou niet echt bepaald beslissend waardig. Ik heb het idee dat je er veel vettere beats uit kan krijgen. Maak er eens een mooie hiphop beat mee.

mad r sucks:D
ik vindt t eg idd voor bv drum & bass niet zo,n ok bak [ook weer wel]
maar komtie nie tot zn recht rustigere muziek ,..heeft meer ruimte en dusiis de dynamieken sounds beter te horen
vrienden van mij ,..gebruiken m voor d&bmaken dingen langzamer 150+ en sam0plen daar weer dingen uit en gaan dan naar 170/180beatsp min.
ikvindt dan de charme en sounds wegvallen ,..maar goed wie ben ik [uhh ron]

:engel: vette machine ma4ar ikd enk dat een turbo van ronde 600+ eu ook goedvoldoet en ,...1400 pure luxe is voor zo,n drummachine ,..
ik zou dr iets ander mee doen ,..machine ...en tr808
bv
 
Origineel geplaatst door mono-poly
De SP1200 is echt een super domme bak.
Ik zou heb absoluut niet kopen. 8o)

dom ?waarom is een sp12 met turboi xp. wel slim dan
value4 money aaaaah:engel:
dan heb ik niks gezegd
in de sp12/1200 zittoch zelfde sequencer
 
Het is gewoon weer een van die onbetaalbare cult apparaatjes die iedereen wilt hebben. ik kan me trouwens nog een ouwe documantaire herinneren van de VPRO met a tribe caled quest. Die gasten gingen even voor doen hoe ze muziek maakte. ouwe soul plaat insamplen in de SP1200, beats reorganiseren en klaar. echt vet

- TR-909
- TR-808
- TB-303
- EMU SP1200

maak t lijsje maar af.
 
Niet dat ik niet 1tje wil hebben hoor, maar, wat ik nou niet snap. mensen investeren een boel geld in een drumbak om vervolgens te recorden met een gemiddeld geluidskaartje. Kun je dan niet beter een goede (als in goed gerecord) samplepack gebruiken?
 
Origineel geplaatst door nomore
Niet dat ik niet 1tje wil hebben hoor, maar, wat ik nou niet snap. mensen investeren een boel geld in een drumbak om vervolgens te recorden met een gemiddeld geluidskaartje. Kun je dan niet beter een goede (als in goed gerecord) samplepack gebruiken?

zit wat in daarom record ik ook niet ,...[fxckpc,s]..:D
asje fattuh app. moogs/sp.1200s en meer troep hebt dan magje t wel ok laten masteren [waar ik absoluut geen verstand van heb ,..
je heb prof,s die doen die hele dag niet anders van fransje bauer tot opgewzwolle,...mastering is toch wel ondeschaty iets ,..
ik maak ook geen muziek,.......:engel: 8o)
 
Origineel geplaatst door nomore
Niet dat ik niet 1tje wil hebben hoor, maar, wat ik nou niet snap. mensen investeren een boel geld in een drumbak om vervolgens te recorden met een gemiddeld geluidskaartje. Kun je dan niet beter een goede (als in goed gerecord) samplepack gebruiken?

Nope klinkt toch echt anders !
 
Origineel geplaatst door mono-poly
De SP1200 is echt een super domme bak.
Ik zou heb absoluut niet kopen. 8o)

Daar ga je zo van kijken :D

ikkuh.jpg

bron: http://mono-poly.blogspot.com/
 
Origineel geplaatst door MadR
Nope klinkt toch echt anders !

Zal idd wel wat levendiger klinken (alhoewel dat toch in grote mate vaak door de sequencer komt ipv de geluiden zelf). Laat ik het zo zeggen, is het minimale verschil in geluid die 1500 or whatever waard? En bovendien (dat is wat ik eerder probeerde te zeggen), als je het dan nog niet goed record dan schiet je er nog niet veel mee op.
 
Origineel geplaatst door gerrie79
Daar ga je zo van kijken :D

ikkuh.jpg

bron: http://mono-poly.blogspot.com/
die filmppies op zn blog hij heeft tenmnste lol opt werk! kan niet iedereen zeggen !

8o) gistern deed ie t nog wel look:z
iig is zon emax wel precies dezelfde sound
tsja ander kast ,..een drumachien moet een sequencer hebben das wel lekker inspirerend
maar omdaar eg 1400 + voor neer te tellen
een Emue max [ 1/2/3 ] voor paar honder eu ,..is wel goed [qa sounds] optie,

http://instruments.search.ebay.com/emu-emax_Musical-Instruments_W0QQfromZR41QQsacatZ619
 
Back
Top