EMU rompler collectie op MP

ik heb ergens nog een Proteus 1 en 2
die zitten niet in zn rekje
 
De Morpheus die er tussen hangt is zeker interessant :) Daar zit het complete lijstje Z-plane filters in net zoals de Ultra Proteus, die heb ik zelf nog ergens... Niet dat ik het veel gebruik.. :D

Maar romplers lijken over het algemeen wel in een soort prijslift te zitten. Die ouwe Roland modules.. of de Korg M1 bv.. die werden laatst schaamteloos voor meer dan €500 aangeboden.

Enige wat nog een beetje redelijk geprijsd te vinden is zijn dingen van Yamaha. CS1x. CS2x of de SY77. laatst nog één voor 195,- en stond best lang te koop ook.. Yamaha SY77 in goede staat. €195,-

Ik heb me met die E-MU modules altijd afgevraagd of je niet beter de gelijknamige ROM's als bestand in je sampler kan hangen.. die zwerven ook vast ergens rond..
 
Laatst gewijzigd:
Grappig dat men altijd Reverb & Ebay als prijsreferentie opgeeft. Ik zou hooguit 150 euro per module uitgeven. Meer zijn ze echt niet waard imho.
Reverb aanhalen maar dan daar niet verkopen... dat heeft een reden ook he ;)
 
Tijdje geleden die oude emu sampler voor Windows geprobeerd en ook al die roms erbij gevonden op archive.org.. wel vette samples vooral drumloops enzo. Maar die vintage software werkt toch niet zo lekker..
 
Die X3 sample software voor op de PC moet ik ook nog ergens hebben.. volgens mij waren daar trouwens veel vettere library's voor.. Die CD roms voor de E-MU ultra reeks kon je daar ook op draaien dacht ik..

 
Ja is best leuk.. maar software is niet heel stabie onder moderne windows en hele kleine lettertjes.
 
@J@ker Ik heb ooit de NI Scarbee Rhodes in de X3 software gezet.. (als 'n torrent gedownload). De samples met wat copy 'n pasten er in gehangen.. Elke toets 'n sampe x 16 layers + 16 key-off layers. Dat werkte en klonk goed.. en ben daardoor ooit voor Kontakt 10 gegaan..
Mja.. misschien dat het heel soms weleens vastliep maar die Scarbee Rhodes was 800mb ofzo.. en dat erin zetten lijkt mij een redelijke beproeving.. Werkte prima op W10.
Ik kon volgens mij ook files gemaakt in de software in mijn E-MU Ultra (hardware) sampler openen. Sowieso een handigere editor.. Vind die E-MU Ultra samplers ook fantastisch nog steeds.. super veelzijdig.
 
Proteus 2000 gehad. Leuke bak, maar verbleekt naast Motif XS. Xtreme Lead met de TSCY ROM er extra bij vind ik wel een mooie combinatie.
 
Overigens voor wie het niet weet: Prodatum editor voor de EMU modules is wel erg leuk om er diep in te duiken.

Multi platform opensource editor. Helaas wordt deze alleen niet meer verder geüpdatet.
 
Als emulator x niet goed werkt is er ook nog naar het schijnt freeware Proteus vx, die alle sample banken aan kan, "run as administrator" schijn t te werken. Geen editen maar wel cc controllers

 
Back
Top