leraren...tipgevers aanwezig??

speady

Love cutoff!
Lid sinds
25 januari 2002
Berichten
231
Locatie
Helmond
Ik heb sinds kort een emu5000 ultra... maar kan hier niet echt wegwijs mee worden... (zit geen hd in enzo) dus volgens mij onthoud dat ding geen hol....

Maar goed ik stuur hem aan via mijn rm1x (ik heb begrepen dat die ook continu midi data blijft uitzenden... het lampje op de emu blijft bijna continu zachtjes knipperen... terwijl er niets speelt...

mijn supernova kan ik redelijk goed onder controle houden maar als ik iets naar de sampler wil gaan doen dan ben ik zwaar de wegkwijt en snap niet meer wat ik moet doen...

na de sampler hangt er ook nog een behringer virtualizer aan en qua midi snap ik hier helemaal niets van het apparaatje opzich werkt vrij simpel...(hier moet ik ook de handleiding nog eens goed doornemen) mijn vraag..

Is er iemand hier op het forum die mij bij mij thuis wat uitleg zou kunnen geven...(tips via het forum zijn uiteraard ook welkom) maar liever persoonlijke uitleg dat werkt beter...beetje wederzijdse intresse moet kunnen...

btw... in Mierlo (omgeving Eindhoven)
 
Tja, als het midi lampje brand betekend het dat de emu wel midi info ontvangt. Misschien een beetje te basic opmerking van mij maar eh:
* heb je wel een sampleprogramma ingeladen?
* heb je de samples wel correct toegewezen?
* zijn je audiokabels goed aangesloten?
* route je geen samples naar de verkeerde audiouitgangen?
* heb je per ongeluk de mute knop van de desbetreffende mixerkanalen aanstaan?

Dat zijn iig dingen die ik even controleer als er geen geluid uitkomt. Succes!
Ik kom uit Dordrecht, dat is een tikkeltje ver. Anders had ik je heus wel willen helpen. Al heb ik geen Emu.
 
tja ik kan hem wel triggeren alleen op welk kanaal en zo dat lukt allemaal nog niet echt... qua audio.. tja dat zit allemaal wel goed... das niet moeilijk ... alleen samples inladen...tja hoe en zo dat weet ik allemaal niet hoe dat werkt... (bijvoorbeeld als ik hem uitzet is alles er weer uit)(en nee ik laat hem niet aanstaan!)
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Tja, als het midi lampje brand betekend het dat de emu wel midi info ontvangt. .

sommige apparaten (zeker veel yamaha spul) stuurt ook een soort signaal uit, om te laten zien dat hij eris/om contact te houden. dit is om apparaten sneller te laten reageren. dit signaal komt uit(uiteraard) je midi out en gaat dan je sequenser/andere apparaten in..
 
Heb je er geen handleiding van dan. De Emu handleidingen schijnen erg goed te zijn. Pak em en start vanaf het begin. Als je hem tweedehands hebt kun je hier een handleiding downloaden.

Geluiden moet je iedere keer opnieuw inladen bij een sampler. Dat houdt in dat je, om je veranderingen te kunnen bewaren, opslagmedia nodig hebt. Dat kan een interne harddisk zijn, de floppy die er al inzit of een externe zipdrive op scsi bijvoorbeeld. Zonder opslagmedia heb je eigenlijk niet zoveel aan een sampler. Fabrikanten zouden de consumenten eigenlijk beter moeten informeren. Naast de prijs van een sampler moet je vaak honderden euro's bijtellen voor extra geheugen en randapparatuur.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Tja, als het midi lampje brand betekend het dat de emu wel midi info ontvangt. Misschien een beetje te basic opmerking van mij maar eh:
* heb je wel een sampleprogramma ingeladen?
* heb je de samples wel correct toegewezen?
* zijn je audiokabels goed aangesloten?
* route je geen samples naar de verkeerde audiouitgangen?
* heb je per ongeluk de mute knop van de desbetreffende mixerkanalen aanstaan?

Dat zijn iig dingen die ik even controleer als er geen geluid uitkomt. Succes!
Ik kom uit Dordrecht, dat is een tikkeltje ver. Anders had ik je heus wel willen helpen. Al heb ik geen Emu.

dordrecht de gekste!!!!!!!! :) ik ben ook een schapenkop :)
 
Bambam! Alleen de naam al. Denk even na over de Flintstones tekenfilmpjes en je weet dat je hem nooit aan je apparatuur moet laten!

"BAMBAM!! BAMBAM!!" => Dag Emu sampler :P
 
yo bambam ik mail je vanavond wel even.(ik heb op mijn werk geen uitgaande mail :(,wel internet :) )

Mail rond 7 uur wel even...

Als iemand anders nog tips heeft graag... welkom welkom...oja greatmuffin die handleiding die erbij zat die heb ik doorgenomen...maar daar leer je niet meer als een sampletje opnemen en dan heb je het boekje al gehad.. en wat betreft de cd die erbij zit ..die is lekker wazig...tot zover de handleidingen dus......
 
Back
Top