Reason drum error

djmachiel

Stamgast
Lid sinds
6 december 2004
Berichten
110
Locatie
afval aan den rijn
Weet iemand hoe ik in Reason 2.5 (3.0 binnekort) een drum fill kan maken zonder dat je die drum " nasleep" ervan heb.

Op basis van 16 stappen staat de Kick op tel 1, 5, 9, 13,15 & 16

Luister bijlage voor dit verschijnsel.

Alvast Bedankt! :stupid
 

Attachments

  • reasonkick.mp3
    49,8 KB · Bekeken: 38
Re: Reason drum error

Origineel geplaatst door djmachiel
Weet iemand hoe ik in Reason 2.5 (3.0 binnekort) een drum fill kan maken zonder dat je die drum " nasleep" ervan heb.

Op basis van 16 stappen staat de Kick op tel 1, 5, 9, 13,15 & 16

Luister bijlage voor dit verschijnsel.

Alvast Bedankt! :stupid

Je bedoelt dat je de kick korter wilt hebben? Lijkt me dat je gewoon de Decay (Length, D, hoe ze het ook hebben genoemd in Reason) korter moet zetten (vermoedelijk linksom draaien).

Of bedoel je iets anders?

Als dit het was raad ik je overigens echt aan om eens een simpele synthese tutorial te zoeken over Oscillators, envelopes en filters en dergelijke. Voorkomt dit soort vragen en je leert er heel veel van. Dan begrijp je ook meteen wat al die knoppen doen. Als je iets anders bedoelde, wis het bovenstaande uit je geheugen.
 
Sorry mischien ben ik verkeerd bezig. Het gaat hier om een pure drumcomputer die .WAV afspeelt. Over synthezi heb ik ruime ervaring.


Goed, het is mischien off topic, zo'n drumcomputer maar alle leden van dit forum hebben 1 ding gemeen: Het resultaat is muziek waar we voor leven, wat ons ook tijdens ons normale werk niet met rust kan laten!



Volgens mij is het een bug in reason. Please help!
 
je hebt de flam knop aanstaan volgens mij op stap 15 of 16
 
Origineel geplaatst door djmachiel
Sorry mischien ben ik verkeerd bezig. Het gaat hier om een pure drumcomputer die .WAV afspeelt. Over synthezi heb ik ruime ervaring.


Goed, het is mischien off topic, zo'n drumcomputer maar alle leden van dit forum hebben 1 ding gemeen: Het resultaat is muziek waar we voor leven, wat ons ook tijdens ons normale werk niet met rust kan laten!

Volgens mij is het een bug in reason. Please help!

Ik snap volgens mij al wat je bedoelt, is het dat soort phaser geluid wat je aan het einde van de loop hoort?

Volgens mij komt dat omdat de lengte van de sample op step 16 overloopt met de start van de sample op stap 1.

probeer bijvoorbeeld ook eens 10 erbij te zetten in je sequence (zodat je 9 en 10 direct achter elkaar laat spelen), dan zou je volgens mij hetzelfde effect moeten krijgen.

Je zou het volgens mij kunnen fixen door nog een Redrum te starten en stap 16 daarin te spelen (zou toch moeten werken?)
 
Dat met de 2e drumcomputer werkt niet. Het geluid koppelt zich in het programma zelf. Ik heb zelfs al de sample tegelijk afgespeeld met de NNX sampler en de Redrum samen. Ook dan. Zou iemand a.u.b. mee kunnen kijken. Als meerdere dit hebben, kan ik (als officiele Reason dealer) contact opnemen met de importeur of via proppelerhead zelf.


Lijkt me een proggrameer fout. Maar ze zeggen altijd: "Het programma is perfect maar de gebuiker maakt een fout......." Zucht.

Alvast bedankt voor de moeite!
 
Back
Top